Pytania pacjentów (184)
ODPOWIEDŹ LEKARZA:
Szanowna Pani,
Opisane trudności córki, które wystąpiły już w pierwszych klasach szkoły podstawowej, oraz powtarzające się wyniki badań wskazujące na rozwój umysłowy w granicach inteligencji niższej niż...
Więcej
ODPOWIEDŹ LEKARZA:
Szanowna Pani,
Rozumiem, jak trudna i stresująca jest dla Pani sytuacja, w której partner tak mocno próbuje kontrolować każdy aspekt Pani życia. Takie zachowania mogą wynikać z różnych problemów, w tym...
Więcej
ODPOWIEDŹ LEKARZA:
Szanowna Pani,
Opisane trudności w czytaniu, pisaniu i ubogie słownictwo przy harmonijnym, lecz niższym od przeciętnego rozwoju intelektualnym wymagają dalszej diagnostyki. Warto rozważyć diagnozę różnicową...
Więcej
ODPOWIEDŹ LEKARZA:
Szanowna Pani,
Opisane trudności Michała, takie jak problemy z percepcją słuchową, integracją sensoryczno-motoryczną, wolne czytanie i pisanie oraz zniechęcenie do nauki, wskazują na potrzebę specjalistycznej...
Więcej
ODPOWIEDŹ LEKARZA:
Szanowna Pani,
Pani opis wskazuje na silny lęk społeczny i problemy z regulacją emocji, które mogą znacznie utrudniać codzienne funkcjonowanie, zwłaszcza w szkole i w kontaktach z rówieśnikami. Takie...
Więcej
ODPOWIEDŹ LEKARZA:
Szanowna Pani,
Opisane trudności córki wskazują na nieharmonijny rozwój funkcji poznawczych oraz inteligencję w dolnym zakresie normy, co przekłada się na poważne problemy w nauce i przyswajaniu materiału...
Więcej
ODPOWIEDŹ LEKARZA:
Szanowna Pani,
Objawy takie jak drżenie rąk, nerwowe ruchy, nadwrażliwość na stres i łatwe wzruszanie się mogą świadczyć o przewlekłym napięciu emocjonalnym lub zaburzeniach lękowych. Warto rozważyć diagnozę...
Więcej
ODPOWIEDŹ LEKARZA:
Szanowna Pani,
Opisany obraz rozwoju córki wskazuje na inteligencję w dolnym zakresie normy oraz wyraźne trudności emocjonalne i społeczne, takie jak nieśmiałość, zahamowania psychoruchowe i silny lęk...
Więcej
ODPOWIEDŹ LEKARZA:
Szanowna Pani,
Opisany profil wskazuje na rozwój nieharmonijny z inteligencją w dolnym zakresie normy. Mocne strony córki to uczenie się wzrokowo-ruchowe, motoryka mała i zdolności abstrahowania, natomiast...
Więcej
ODPOWIEDŹ LEKARZA:
Szanowny Panie,
Opisany profil rozwoju umysłowego wskazuje na rozwój nieharmonijny, gdzie mocne strony to myślenie słowno-logiczne, rozumienie norm społecznych oraz tempo uczenia się wzrokowo-ruchowego....
Więcej
ODPOWIEDŹ LEKARZA:
Szanowna Pani,
Opisane przez Panią uczucia bezradności, lęku przed utratą bliskich, trudności w funkcjonowaniu w szkole oraz wewnętrzny konflikt związany z samooceną mogą wskazywać na potrzebę pogłębionej...
Więcej
ODPOWIEDŹ LEKARZA:
Szanowna Pani,
Opisane przez Panią trudności z regulacją emocji, lękiem przed utratą bliskiej osoby, impulsywnością oraz trudnościami w relacjach są charakterystyczne dla zaburzenia osobowości typu borderline...
Więcej
ODPOWIEDŹ LEKARZA:
Szanowny Panie,
Pana doświadczenia dotyczące trudności z organizacją czasu wolnego, poczucia chaosu i niepokoju, a także silnej potrzeby dokańczania rozpoczętych czynności mogą być związane z cechami AuDHD...
Więcej
ODPOWIEDŹ LEKARZA:
Szanowna Pani,
Opisywane objawy u czteroletniego dziecka, takie jak trudności w budowaniu zdań, słaba pamięć i problemy z rozumieniem poleceń, mogą być w pewnym stopniu normalne w tym wieku, jednak warto...
Więcej
ODPOWIEDŹ LEKARZA:
Szanowna Pani,
Prawdopodobnie opisane przez Panią trudności mogą wynikać z atypowości systemu nerwowego, takiej jak ADHD lub ASD, które często powodują problemy z regulacją emocji, lękiem i izolacją społeczną...
Więcej
ODPOWIEDŹ LEKARZA:
Szanowna Pani,
Opisane przez Panią objawy mogą wskazywać na atypowość systemu nerwowego, co wymaga przeprowadzenia dokładnej diagnozy różnicowej. Uczennica może mieć trudności wynikające z ADHD (problemy...
Więcej
ODPOWIEDŹ LEKARZA:
Szanowna Pani,
Trudności w nauce u dziecka mogą wynikać z nieharmonijnego rozwoju funkcji poznawczych, co oznacza, że różne obszary umysłowe rozwijają się w różnym tempie (Wechsler, 2003). W przypadku...
Więcej
ODPOWIEDŹ LEKARZA:
Szanowna Pani,
To, co Pani opisuje, jest bardzo trudne i zrozumiałe, że czuje się Pani zagubiona i zniechęcona. Proszę jednak wiedzieć, że to wcale nie oznacza, że jest Pani „leniem” czy „niezdolna”....
Więcej
ODPOWIEDŹ LEKARZA:
Szanowny Panie,
Pana doświadczenia mogą wskazywać na przewlekłe zaburzenia nastroju, takie jak zaburzenia afektywne dwubiegunowe lub depresja, które często utrudniają podejmowanie decyzji i wprowadzanie...
Więcej
ODPOWIEDŹ LEKARZA:
Szanowna Pani,
opisane przez Panią trudności z podejmowaniem decyzji o wyjściach, poczucie nieprzynależności, a jednocześnie potrzeba kontaktów społecznych, mogą wskazywać na cechy atypowości systemu nerwowego,...
Więcej