Proszę o podanie sposobów zwiększenia odporności na stres. Trudności życiowe zaburzają mi sen i rodzą reakcje nerwicowe. Mam na myśli dość zwyczajne trudności i rozczarowania, a nie sytuacje traumatyczne. Czytałam, że medytacja i trening autogenny- jak najbardziej. Czy podzielają Państwo tę opinię, a może coś jeszcze byłoby dla mnie wskazane. Z góry dziękuję za odpowiedź.
dr Andrzej Augustynek
dr Andrzej Augustynek
Psychoterapeuta, Psycholog, Terapeuta
Kraków
Skuteczna może być hipnoza. Zapraszam na konsultację.

mgr Teresa Ziętak-Kajka
mgr Teresa Ziętak-Kajka
Psychoterapeuta, Psycholog
Warszawa
Dzień dobry, jeśli wymienione metody pomagają, warto je stosować. Również proponuję wzmocnić swoją odporność na stres poprzez poznanie swoich mocnych stron, wzmocnienie poczucia swej kompetencji i swej skuteczności. Rozmowa z terapeutą mogłaby pomóc znaleźć sposoby lepszego radzenia sobie w trudnych sytuacjach, przyjrzeć się temu, co powoduje w Pani napięcie i rozczarowania. Im więcej zechce Pani o sobie powiedzieć, tym większa szansa na zrozumienie Pani sposobów funkcjonowania, w konsekwencji większa szansa na budowanie swej siły wobec trudności. Pozdrawiam

dr Monika Gmurek
dr Monika Gmurek
Seksuolog, Psycholog, Terapeuta
Warszawa
Dobry wieczór,

pomocne może być m.in. stworzenie tzw. bezpiecznego miejsca dzięki stymulacji EMDR, treningi relaksacyjne, muzykoterapia, medytacja, świadomość silniejszych i słabszych stron oraz trening asertywnej komunikacji.

Z uszanowaniem,
dr Monika Gmurek
Sugeruję wizytę: - 150 zł
Na wizytę można umówić się przez serwis ZnanyLekarz.pl, klikając w przycisk Umów wizytę.

mgr Piotr Włodarczyk
mgr Piotr Włodarczyk
Psychoterapeuta, Psycholog
Opole
Dobry wieczór. Jedną z możliwości jest udanie się na spotkanie do terapeuty i z nim pracowanie nad samym sobą. Drugą możliwościową jest zaczęcie uprawiania jakiegoś sportu biegi/jazda na rowerze/sporty walki, jeśli będzie w stanie Pani utrzymać swoją motywację do kontynuowania aktywności fizycznej w danej dziedzinie, to również przeniesie się, to na inne aspekty życia codziennego i spowoduje, że będzie się Pani mniej stresować.

mgr Aleksandra Gnacek
mgr Aleksandra Gnacek
Psychoterapeuta, Psycholog, Terapeuta
Zabrze
Dzień dobry. Myślę, że wstępna konsultacja u psychoterapeuty pomoże rozwiać Pani wątpliwości. Terapeuta pomoże Pani nauczyć się konstruktywnego rozwiązywania problemów i radzenia sobie z emocjami. Wspomniana przez Panią relaksacja może być jedną z metod i jak najbardziej można stosować ją pomocniczo. Warto jednak nabyć umiejętności skutecznego radzenia sobie w sytuacjach stresogennych, tak aby Pani problem nie nawracał. Pozdrawiam.

mgr Aneta Gruszka
mgr Aneta Gruszka
Terapeuta
Tarnowskie Góry
Zachęcam do skorzystania z metody EEG Biofeedback. Jest to metoda terapeutyczna zwiększająca skuteczność funkcjonowania naszego mózgu poprzez naukę kontrolowania reakcji własnego organizmu między innymi na stres. Polega na harmonizowaniu czynności fal mózgowych, dzięki czemu reguluje procesy emocjonalne i poznawcze. Dzięki treningom może Pani nauczyć się redukować nieprzyjemne napięcie wywołane stresem i przeciążeniem psychicznym a tym samym zwiększyć odporność na stres.Pozdrawiam


mgr Milena Wyszyńska
mgr Milena Wyszyńska
Psycholog, Terapeuta, Psychoterapeuta
Włocławek
Witam!
Proszę na początek regularnie, systematycznie stosować treningi o których Pani pisała. Proszę również zadbać o wypoczynek (odpowiednia dawka snu), dietę i ruch. Jeśli powyższe metody nie pomogą, warto pomyśleć o indywidualnej konsultacji psychologicznej. Pozdrawiam!

mgr Paulina Stachura
mgr Paulina Stachura
Psycholog, Psychoterapeuta, Biegły sądowy
Poznań
Dzień dobry. Reakcje na stres tworzą zwykle coś w rodzaju łańcucha naczyń powiązanych. Oznacza to, że na to w jaki sposób odpowiadamy na różne wydarzenia życiowe znaczenie ma zarówno to, jakie mamy przekonania, jak i nasza emocjonalność a także cielesność. Dobrym początkiem dla rozpoznania jak u Pani układają się te elementy, które są wspierające, a które warto zmienić, jest zapoznanie się z metodą, jaką jest Trening Uważności. To metoda, dzięki której możemy dobrze poznać swoje nawyki myślenia i reagowania, być też bardziej świadomym w swoim codziennym funkcjonowaniu. Warto również zdecydować się na konsultację z terapeutą, bo droga do zmiany nawyków bywa wyboista, a wsparcie profesjonalisty jest swojego rodzaju kotwicą i drogowskazem. Pozdrawiam ciepło!

mgr Emilia Misiaszek
mgr Emilia Misiaszek
Psycholog, Terapeuta, Psychoterapeuta
Wrocław
Szanowna Pani, metody relaksacyjne, które Pani wymienia rzeczywiście mogą pomóc obniżyć napięcie towarzyszące Pani w sytuacjach stresowych. Jest bardzo szeroki wybór jeśli chodzi o techniki relaksacyjne, poza tymi, o których Pani pisze są jeszcze, m.in trening Jacobsona, wizualizacje, aromaterapie, joga nidra, techniki oddechowe (wiele nagrań jest dostępnych online), zachęcam by sprawdziła Pani, które najbardziej Pani odpowiadają. Relaksacje mają różny czas trwania.

Poza samą relaksacją warto zadbać o to, by mieć wsparcie innych osób, zaangażować się w czynności, które sprawiają przyjemność, zadbać o pełnowartościową dietę, higienę snu. Każdy z tych elementów może pomóc w podniesieniu odporności na stres i łagodzeniu jego objawów. Warto jednak pamiętać o tym, że te czynności nie rozwiążą problemu generującego stres.
Jeżeli nieprzyjemny dla Pani stan i wiążące się z nim dolegliwości będą się utrzymywać, zachęcam Panią do skorzystania z pomocy profesjonalisty - psychologa lub/i psychoterapeuty, z który będzie mogła Pani pracować nad swoimi trudnościami.
Pozdrawiam serdecznie i życzę powodzenia!

lek. Waldemar Wojnicz
lek. Waldemar Wojnicz
Terapeuta, Internista, Lekarz rodzinny
Toruń
Najlepiej skorzystać z profesjonalnej pomocy terapeuty, jeżeli jednak chciałaby Pani najpierw popracować sama pomocne będą ćwiczenia mindfullness oraz praca z ciałem typu joga , tai chi czy też niektóre typy masażu. Jeżeli stres jest tylko sytuacyjny lub poznawczy ( tzn wynika z trudnej sytuacji , natłoku pracy itp. lub z nieefektywnych wzorców myślenia) ww metody powinny pomóc. Jeżeli jednak przyczyny stresu tkwią głębiej prawdopodobnie potrzebna będzie profesjonalna pomoc psychoterapeutyczna ponieważ powyższe metody nie likwidują przyczyny stresu tylko redukują jego negatywny wpływ. Pozdrawiam

mgr Magdalena Kaczmarczyk
mgr Magdalena Kaczmarczyk
Psycholog, Terapeuta
Łódź
Dzień dobry
Czasem zwykła rozmowa pomaga już zmniejszyć odczuwany sres, podzielenie się z kimś problemami i omówienie ich możepozytywnie wpłynać na samopoczucie. Dodatkowo dobrym sposobem na redukcje odczuwanego stresu sie specjalne techniki oddechowe, joga, medytacja. Terapia psychologiczna i omawianie bieżących problemów również może przynieść poztywne skutki, do czego serdecznie zachęcam.
Pozdrawiam
Magdalena Kaczmarczyk
Sugeruję wizytę: - 100 zł
Na wizytę można umówić się przez serwis ZnanyLekarz.pl, klikając w przycisk Umów wizytę.

Specjaliści w zakresie leczenia: stres

Jerzy Piechnik

Jerzy Piechnik

Ginekolog, Terapeuta

Stalowa Wola

Wojciech Kulaszewski

Wojciech Kulaszewski

Psychiatra

Wałbrzych

Joanna Zapała

Joanna Zapała

Psycholog, Psychoterapeuta

Poznań

Alina Szabłowska

Alina Szabłowska

Psycholog, Psychoterapeuta, Terapeuta

Gdańsk

Anna Maria Rogalewska

Anna Maria Rogalewska

Alergolog, Internista, Lekarz rodzinny

Białystok

Podobne pytania

Masz pytania?

Nasi lekarze i specjaliści odpowiedzieli na 22 pytań dotyczących usługi: stres

Ta wartość jest zbyt krótka. Powinna mieć __LIMIT__ lub więcej znaków.

  • Twoje pytanie zostanie opublikowane anonimowo.
  • Pamiętaj, by zadać jedno konkretne pytanie, opisując problem zwięźle.
  • Pytanie trafi do specjalistów korzystających z serwisu, nie do konkretnego lekarza.
  • Pamiętaj, że zadanie pytania nie zastąpi konsultacji z lekarzem czy specjalistą.
  • Miejsce to nie służy do uzyskania diagnozy czy potwierdzenia tej już wystawionej przez lekarza. W tym celu umów się na wizytę do lekarza.

Użyjemy go tylko do powiadomienia Cię o odpowiedzi lekarza. Nie będzie widoczny publicznie.
Wszystkie treści, w szczególności pytania i odpowiedzi, dotyczące tematyki medycznej mają charakter informacyjny i w żadnym wypadku nie mogą zastąpić diagnozy medycznej.