Przewidywany czas odpowiedzi:

Moje doświadczenie

Pomagam dzieciom i nastolatkom lepiej rozumieć siebie oraz swoje trudności – a rodzicom daję wsparcie i wskazówki, jak towarzyszyć dziecku w codziennych wyzwaniach.

Jestem psycholożką i diagnostką, absolwentką Uniwersytetu SWPS w Warszawie (specjalność: psychologia kliniczna). Doświadczenie zdobywałam m.in. w Dolnośląskim Centrum Psychoterapii, gdzie ukończyłam roczne Studium Terapii Dzieci i Młodzieży. Od wielu lat zajmuję się diagnozą dzieci i młodzieży – w szczególności w kierunku ADHD, spektrum autyzmu (ASD), trudności szkolnych oraz oceną funkcjonowania intelektualnego.

Pierwsze spotkanie traktuję jako rozmowę – chcę poznać historię dziecka i jego rodziny, aby dobrze zrozumieć, skąd biorą się trudności i jak najlepiej je wesprzeć. W procesie diagnozy korzystam z uznanych narzędzi, m.in. testu Stanford-Binet 5 czy protokołu obserwacji ADOS-2. Dbam o to, aby każde dziecko – niezależnie od wieku – czuło się wysłuchane i bezpieczne. Równie ważna jest dla mnie współpraca z rodzicami, dlatego oferuję także poradnictwo rodzicielskie.

Pracuję indywidualnie i grupowo, również jako certyfikowana Trenerka Umiejętności Społecznych – wspieram dzieci i młodzież w budowaniu relacji i rozwijaniu kompetencji społecznych.

Na co dzień jestem częścią zespołu Centrum dla Dzieci i Rodzin Dialog – Niepublicznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 44P w Warszawie. To miejsce daje gwarancję wysokiej jakości i troski o dobro pacjenta – wartości, które są mi szczególnie bliskie.

Wierzę, że za każdą trudnością kryje się potencjał – moją rolą jest go dostrzec i pomóc dziecku go rozwijać. Jeśli szukasz bezpiecznej przestrzeni dla swojego dziecka i profesjonalnego wsparcia dla całej rodziny, zapraszam na konsultację.

więcej O mnie

Zakres porad

  • Psychologia dzieci i młodzieży
  • Psychologia dzieci
  • Psychologia młodzieży

Adres

Powiększ mapę otwiera się w nowej karcie
Centrum dla Dzieci i Rodzin Dialog

Zygmunta Słomińskiego 19, Śródmieście, 00-195 Warszawa

Dostępność

Płatność online

Akceptowana

Telefon

22 417...

Typy przyjmowanych pacjentów

  • Pacjenci prywatni (bez ubezpieczenia)
Powiększ mapę otwiera się w nowej karcie

Usługi i ceny

  • Diagnoza ADHD dzieci i młodzieży

    250 zł

  • Konsultacja psychologiczna dzieci i młodzieży

    200 zł

1 opinia

Sprawdzamy wszystkie opinie. Specjaliści nie mogą płacić za modyfikowanie lub usuwanie opinii. Dowiedz się więcej Dowiedz się więcej o opiniach

  • M

    Pani Olga posiada wielką empatię, potrafi nawiązać współpracę i zyskać akceptację nawet bardzo zamkniętych w sobie pacjentów.

     • Pracownia Psychologiczna UL Diagnostyka Psychoterapia Psychiatria konsultacja psychologiczna dzieci i młodzieży  • 

Wystąpił błąd, spróbuj jeszcze raz

Odpowiedzi na pytania

7 odpowiedzi udzielonych przez lekarza na pytania pacjentów na ZnanyLekarz.pl

Czy takie dziecko powinno mieć inne sprawdziany i ułatwienia w szkole?
Dziecko ma 11 lat i problemy w nauce.

Całokształt badań wskazuje na rozwój umysłowy w granicach inteligencji nizszej niż przeciętna rozwój funkcji poznawczych jest nieharmonijny przewaga myślenia praktycznego nad myśleniem słowno-pojęciowym.
Bardzo wysoki poziom rozwoju przyjęła synteza danych spostrzeżeniowych (ujmowanie relacji część całość) . Przeciętnie rozwinięta jest pamięć mechaniczna słuchowa krotko terminowa . W dolnym progu przedziału wyników przeciętny znajdują się rozumowanie arytmetyczne tempo uczenia się wzrokowo -ruchowego oraz antycypacja na materiale obrazkowym zdarzenia początkowego. Bardzo niski poziom rozwoju przyjmują natomiast orientacja wyobraźnia i wizualizacja przestrzenna oraz zdolność odróżniania rzeczy istotnych od nieistotnych. Niski poziom rozwoju przyjmują zdolności do abstrahowania oraz zdolności językowe.
Ponadto stwierdza się zaburzenia w zakresie słuchu fonomonowego oraz zdolność percepcyjnych.
Badanie pedagogiczne wykazało czytanie w wolnym tempie oraz częściowe rozumnie czytanego tekstu. Uczennica pisze w wolnym tempie popełniając przy tym błędy typowo ortograficzne. Pisząc samodzielne wypowiedzi pisemne właściwe odnosi się do tematu popełniając przy tym nieliczne błędy gramatyczne. Z matematyki zna działania na ułamkach zwykłych i dziesiętnych potrafi wykonać działa sposobem pisemnym oraz zna tabliczkę mnożenia.

Dostosowanie wymagań edukacyjnych do inwidualnych potrzeb i możliwości psychofizycznych uczennicy oraz udzielanie jej pomocy psychologiczno pedagogicznej w szkole ze względu na ogólny poziom rozwoju umysłowego kształtując się obraz zdolności poznawczych zaburzony rozwój funkcji percepcyjnych oraz słuchu fonomonowego a także zaległości edukacyjne.

Dzień dobry!

Praca z uczniem z poziomem inteligencji niższym niż przeciętna powinna opierać się zarówno na wsparciu jego zdolności poznawczych, jak i rozwoju emocjonalnego czy społecznego. Trudności, których doświadczają takie dzieci, często nie pozostają bez wpływu na ich samoocenę, poczucie własnej wartości czy relacje z innymi.

Takie dziecko powinno mieć wydłużony czas pracy, a dodatkowo nauczyciele powinni zadbać o dokładne i cierpliwe tłumaczenie poleceń czy zadawanie do nauki mniejszych części materiału. Ważne jest także to, aby zarówno nauczyciele, jak i rodzice, pozytywnie wzmacniali dzieci za włożony wysiłek w wykonanie zadań, a nie za osiągnięty efekt.

Formalne wsparcie dziecka ze strony szkoły jest możliwe po przekazaniu orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego. Wówczas szkoła ma obowiązek zapewnić odpowiednie warunki do nauki czy w miarę możliwości przydzielić pomoc nauczyciela wspomagającego. Zawsze istnieje także możliwość skorzystania ze wsparcia terapeuty środowiskowego, który będzie mógł przyjść do szkoły takiego ucznia, obserwować prowadzone lekcje oraz w razie konieczności udzielić wskazówki nauczycielom.

Pozdrawiam,
Olga Stępień

mgr Olga Stępień

Jak najlepiej postąpić w przypadku silnego podejrzenia występowania konkretnego zaburzenia?
1. Udać się bezpośrednio na diagnozę nakierowaną na to zaburzenie.
2. Udać się do psychologa i zasugerować mu swoją autodiagnozę.
3. Udać się do psychologa i dzielić się jedynie objawami.
4. Inne wyjście.
Jeśli to cokolwiek zmienia chodzi o ADHD u osoby dorosłej

Dzień dobry,

W przypadku zauważenia u siebie jakichkolwiek trudności związanych m.in. z utrzymaniem koncentracji, szybkim rozpraszaniem się, zapominaniem, impulsywnością, tzw. "najpierw robię, potem myślę", przerywaniem innym podczas rozmowy, niemożnością czekania na swoją kolej, natłokiem myśli, potrzebą bycia w ciągłym ruchu lub chęcią dodawania sobie kolejnych bodźców, warto jest udać się na konsultację do psychiatry bądź psychologa. Każdy z tych specjalistów może przeprowadzić diagnozę pod kątem ADHD. Należy jednak pamiętać, że diagnoza jest procesem, co oznacza, że do postawienia danego rozpoznania nie jest wystarczające przeprowadzenie samego wywiadu lub samego testu psychologicznego (w przypadku dorosłych jest to DIVA-5). Wynik testu psychologicznego mówi o prawdopodobieństwie postawienia rozpoznania, a nie daje nam odpowiedzi wprost. Rzetelnie przeprowadzona diagnoza powinna składać się zatem zarówno z wywiadu jak i wspomnianego przeze mnie testu, ale także bardzo ważne jest wykluczenie zaburzeń osobowości.

Pozdrawiam,
Olga Stępień

mgr Olga Stępień
Zobacz wszystkie odpowiedzi

Wszystkie treści, w szczególności pytania i odpowiedzi, dotyczące tematyki medycznej mają charakter informacyjny i w żadnym wypadku nie mogą zastąpić diagnozy medycznej.

Najczęściej zadawane pytania