
ul. Kochanowskiego 17a/2, 01-864 Warszawa
Od stycznia zapraszam na sesje stacjonarne do Gabinetu przy ul. Kochanowskiego 17a/2 w Warszawie (Bielany).
Dowiedz się więcej11/01/2025
ul. Kochanowskiego 17a/2, 01-864 Warszawa
Od stycznia zapraszam na sesje stacjonarne do Gabinetu przy ul. Kochanowskiego 17a/2 w Warszawie (Bielany).
Dowiedz się więcej11/01/2025
Ogólna ocena
Pani Swietłana to specjalista, który podchodzi do pacjenta globalnie, przeprowadza szczegółowy wywiad. Zarówno ja jak i moje dziecko zostaliśmy wspaniałe zaopiekowani. Diagnoza była trafna, a wsparcie skuteczne. Polecam!
Na terapię zgłosiłam się z intensywnym epizodem lęku i obaw. Zostałam wysłuchana i zaopiekowana. Pani psycholog jest bardzo ciepłą i otwartą osobą. Pod czas spotkań uzyskałam cenne informacje, poznałam przyczyny objawów lekowych. Dzięki wsparciu Pani psycholog dziś mogę się cieszyć życiem oraz dobrym samopoczuciem. Pani Swietłana jest jak najbardziej godna polecenia!
Każdemu polecam wizytę u Pani Swietłany! To naprawdę bardzo sumienna osoba, pełna zaangażowania i empatii. Dzięki terapii odkryłam jakie mechanizmy napędzały moją depresję i nauczyłam się nowych sposobów rozwiązywania swoich problemów. Polecam!
Bardzo polecam wizytę u Pani Swietłany. To naprawdę bardzo miła i otwarta osoba. Umiejętność stawiania zdrowych granic, pozbycie się leków,właściwie zadbanie o siebie to cele, które udało mi się zrealizować dzięk ipomocy Pani Psycholog.
Pani Swietłana to naprawdę bardzo sumienna i zaangażowana osoba. Poczucie bezpieczeństwa podczas terapii sprawia, że mogłam się otworzyć i powiedzieć o tym, co było dla mnie trudne. Pani Swietłana pomogła mi poradzić sobie z napadami lękowymi, fobią społeczną oraz innymi trudnościami, które ograniczały moje życie. Polecam Panią Psycholog i dziękuję za zaangażowanie.
2 odpowiedzi udzielonych przez lekarza na pytania pacjentów na ZnanyLekarz.pl
Czy takie dziecko powinno uczyć się w młodzieżowym ośrodku socjoterapii? Córka ma 12 lat. Z trudem przechodzi do następnych klas. Nie radzi sobie w nauce. Całkowicie brakuje jej już chęci do nauki. Dodatkowo córka prawdopodobnie boi się chodzić do szkoły. Ma zaświadczenia o lęku społecznym oraz zahamowaniu psychoruchowym. Tak wygląda zaświadczenie. Rozwój umysłowy w granicach inteligencji niższej niż przeciętna. Uczennica bardzo nieśmiała wrażliwa emocjonlanie o obniżonej samoocenie zahamowana psychoruchowo infantylna. W sytuacjiach społecznych odczuwa silny lęk który przejawia się unikaniem werbalizacji i kontaktu wzrokowego.. Najczęściej wymaga wielu spotkań by formułować 2, 3 wyrazowe zdania. W szkole przejawia spowolnienie psychoruchowe, brak modulacji głosu oraz gestykulacji. W domu zachowuje się swobodnie nie ujawniając wyżej wymienionych zachowań. Jak wygląda edukacja w takim ośrodku? Czy takie rozwiązanie pomoże dziecku?
Dzień dobry. Lęk społeczny jest zaburzeniem, które coraz częściej dotyka młode osoby i unikanie sytuacji społecznych, szkoły itp niestety jest "naturalnym" a jednocześnie niebezpiecznym następstwem odczuwanego lęku. Na szczęście, można z nim pracować.
Młodzieżowy ośrodek socjoterapii (MOS) - niestety nie każdy MOS prowadzi socjoterapię, niestety trudno jest znaleźć dobrą placówkę pod tym kątem. Są to placówki, które głównie skupiają się na pracy z zachowaniem (np. zachowaniami opozycyjno-buntowniczymi)
Zachęcam do konsultacji z psychoterapeutą, który pracuje w nurcie poznawczo-behawioralnym. Terapia poznawczo-behawioralna ma najwyższą skuteczność ze wszystkich dostępnych form pomocy terapeutycznej i pozwala na przyjrzenie się przyczynom tego lęku : skąd on się bierze, jakie mechanizmy go podtrzymują. Dopiero przepracowanie przyczyn danego zaburzenia pozwala na uwolnienie się od niego.
Dodatkowo warto rozważyć konsultacje z psychiatrą, pod kątem zweryfikowania czy jest potrzeba wprowadzenia leków na jakiś czas.
Być może zaopiekowanie się córką przez psychoterapeutę i psychiatrę pozwoli jej na pozostanie w obecnej placówce edukacyjnej oraz poprawę swojej sytuacji.
Czy zalecenia poradni są dobre? W skrócie wygląda to następująco Rozwój umysłowy w granicach inteligencji niższej niż przeciętna. Rozwój funkcji poznawczych jest nieharmonijny. Później jest dalsza część opisu ale mi chodzi o to czy te zalecenia poradni są dobre po nie widać efektów. Dziecko jak przy wysiłku dostawało tylko same dostateczne to nadal ma takie same oceny. Dostosowanie wymagań edukacyjnych do inwodyalnych możliwości psychofizycznych uczennicy oraz udzielenie jej pomocy psychologiczno - pedagogicznej ze względu na deficyty wybiórczych zdolności intelektualnych obniżony rozwój elementarnych funkcji perpecjno - motorycznych umiejętności folonigicznych (słuch fonemenowy analiza i synteza fonologiczna pamięć fonologiczna) problemy natury emocjonalno - wolicjonalnej oraz braki z matematyki które przyczyniają się do uogólnianionych trudności w nauce. Dodatkowo
wada wzroku powoduje u uczennicy zaburzenie spostrzegania wzrokowego a więc zmniejsza dokładność i spowalnia tempo działania przy wykonywaniu zadań praktycznych.
1. Dostosować wymagania edukacyjne do możliwości uczennicy
2. Pozostawić więcej czasu na opanowanie trudnego dla niej materiału
3. Odpytywać z mniejszych partii materiału i o mniejszym stopniu trudności
4. Zaleca się aby uczennica siedziała w pierwszej ławce w celu wzmocnienia odbioru informacji drogą wzrokową i słuchową
5. Rozwijać mocne strony uczennicy
6. Doceniać wysiłek władanych w nauke a nie tylko efekty
7. Przy odpowiedzi naprowadzić na właściwy tok myślenia
8. Włączyć do projektów grupowych i nagradzać w tym zakresie uczennicę
Dodam że córka ma 11 lat i w okularach widzi bardzo dobrze. Na badaniu miała okulary.
Zalecenia dla rodziców
1. Zachęcać do czytelnictwa
2. Motywować do systmetycznej nauki w domu
3. Pomagać w odrabianiu zadań i nauce
4. Nagradzać za osiągnięcia
5. Stworzyć warunki do rozwoju zainteresowań córki
Dzień dobry. Zalecenia wydane przez poradnię są dobre, dostosowane do opisanych przez Panią trudności dziecka. Jeżeli rozwój córki przebiega w sposób nieharmonijny to oczywistym jest, że będzie ona potrzebowała więcej czasu na opanowanie trudnego dla niej materiału. Również ważne jest aby dzielić zadany materiał na mniejsze partię - zgodnie z zasadą stopniowana trudności i koniecznie nagradzać córkę za włożony w pracę wysiłek.
Zachęcam do kontaktu z wychowawcą, nauczycielem wspomagającym(jeżeli córka takiego nauczyciela ma) oraz wspólnego z nauczycielami zastanowienia się w jaki sposób i w jakim stopniu na chwilę obecną zalecenia wydane przez poradnię są realizowane oraz co, zdaniem specjalistów, którzy pracują z dzieckiem, warto poprawić w procesie edukacji córki i co pozytywnie wpłynie na jej rozwój.
Jeżeli córka posiada orzeczenie to, 2 razy w roku szkolnym wszyscy nauczyciele sporządzają WOPFU - Wielospecjalistyczna Ocena Funkcjonowania Ucznia. Jest to dokument, gdzie każdy nauczyciel zamieszcza swój plan (w jaki konkretnie sposób będzie realizować zalecenia poradni) oraz ewaluacje swojej pracy na koniec semestru (czy ten plan był dobry, czy są postępy, czy warto coś zmienić/ wprowadzić nową metodę itp). WOPFU to dokument, który powinien być każdorazowo omawiany z rodzicami dziecka. Zachęcam do kontaktu ze szkołą/nauczycielami w celu omówienia realizacji zaleceń poradni w procesie edukacyjnym córki na terenie placówki.
Wszystkie treści, w szczególności pytania i odpowiedzi, dotyczące tematyki medycznej mają charakter informacyjny i w żadnym wypadku nie mogą zastąpić diagnozy medycznej.