Pytania pacjentów (67)

  • Retinoid i kwasy

    Czy będąc w trakcie kuracji retinoidami Acnenormin 10 raz dziennie mogę stosować tonic Peel Mission z kwasem laktobionowym i azealinowym? Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedź.

    ODPOWIEDŹ LEKARZA:

    Paweł Rujna

    Witam,
    Nie zalecam takiego połączenia.
    Pozdrawiam

  • Aknenormin i skutki uboczne

    Biorę Aknenormin od 2 miesięcy teraz rozpocząłem 3 miesiąc kuracji przyjmuję 20 mg dziennie i właśnie ostatnio pojawiły sie u mnie objawy osłabienia, zawroty głowy i ogólne przemęczenie. Chciałbym sie zapytać czy mogę odstawić tabletki na kilka dni dodam że jestem studentem i aktualnie mam sesję co powoduje… Więcej

    ODPOWIEDŹ LEKARZA:

    Paweł Rujna

    Witam,
    Na kilka dni może Pan odstawić leczenie. W przypadku chęci przerwania leczenia proszę skontaktować się ze swoim lekarzem prowadzącym bo nie wiem na jakim etapie leczenia Pan jest.
    Pozdrawiam.

  • Aknenormin

    Czy moge odstawic lek aknenormin na kilka dni poniewaz czuje sie oslabiony i mam zawroty glowy? Dodam ze jestem przeziebiony.

    ODPOWIEDŹ LEKARZA:

    Paweł Rujna

    Witam,
    Na kilka dni można ewentualnie odstawić leczenie proszę jednak nie robić zbyt długiej przerwy w terapii.
    Pozdrawiam.

  • Czy mój trądzik zostanie ze mną do końca życia ?

    Witam serdecznie, otóż mam 19 lat i moim problemem jest trądzik młodzieńczy z którym borykam się od 13 roku życia. Aktualnie jestem pod kontrolą drugiego dermatologa w szpitalu na koszykowej, ale jak to Pani Dermatolog określiła trądzik jest wygaszony, ale jest juz w zeszłym roku proponowała mi kurację… Więcej

    ODPOWIEDŹ LEKARZA:

    Paweł Rujna

    Witam,
    Jeżeli zmiany są długotrwałe i nawracają to proszę zaufać swojemu lekarzowi prowadzącemu i zastosować się do jego zaleceń.
    Pozdrawiam.

  • czyrak jak leczyć

    Witam. Od jakiegos czasu zobaczylam na wewnetrzej stronie uda narosl wielkosci ziarna grochu.wygladem przypomina czyraka. Wiem.ze nie moge tego przebijac i wyciskac a obecnie z przyczyn osobistych nie moge isc do lekarza. Czy moge cos zrobić aby przyspieszyc gojenie sie?

    ODPOWIEDŹ LEKARZA:

    Paweł Rujna

    Witam,
    Pani opis jest zbyt mało szczegółowy abyśmy mogli stwierdzić jaki to rodzaj zmiany. Po tym co Pani napisała czyraka możemy raczej wykluczyć.
    Pozdrawiam.

  • zmiany skorne-jak z tym walczyc?

    Witam
    problem mam z rekoma odkad przyszla zima ,rece mi zczerwienialy,doprowadzaja mnie do drapania ,mialem przypadki ze nawet w czasie snu,kolega z pracy myslal ze czyms sie poparzylem,
    jak mozna to wyleczyc?
    prosze o wyczerpujaca odpowiedz

    z powazaniem

    ODPOWIEDŹ LEKARZA:

    Paweł Rujna

    Witam,
    Ciężko jest udzielić wyczerpującej odpowiedzi nie widząc zmian skórnych. Proszę udać się na konsultację do specjalisty dermatologa.
    Pozdrawiam.

  • aby działać dalej od wewnątrz

    Dzień dobry, mam 25 lat, borykam się z problemem trądziku i ostatnio zakończyłam 2 miesięczne leczenie lekiem Damelium, czy po skończonym leczeniu powinnam brać jakieś witaminy lub suplement aby nadal działać od wewnątrz?

    ODPOWIEDŹ LEKARZA:

    Paweł Rujna

    Witam,
    Jeśli chodzi o Damelium to nie jest to długi okres leczenia, zazwyczaj stosuje się go przez 3 miesiące. Jeżeli zmiany trądzikowe nie nawracają nie ma konieczności stosowania żadnych suplementów… Więcej

  • Clotrimazolum a grzybica paznokci

    Witam, mam pytanie czy lek : Clotrimazolum 1% płyn - można stosować na grzybicę paznokci? miałem czarną zmianę na dużym paznokciu stopy- jakby krwiak- ale nigdzie się nie uderzyłem, zmiana zeszła, ale miałem zlecone przez dermatologa badanie mykologiczne. Wynik to candida 3plus, mimo tego paznokieć tylko… Więcej

    ODPOWIEDŹ LEKARZA:

    Paweł Rujna

    Witam,
    Stosować można natomiast są inne preparaty o większej skuteczności.
    Pozdrawiam

  • Blizny potrądzikowe kiedy rozpocząć leczenie

    Moim problemem są blizny na policzkach po trądziku hormonalnym (badania wykazały zbyt wysoki poziom androgenów), od razu po zastosowaniu antykoncepcji (yaz) trądzik ustąpił. W większości były to ropne grudki po których pozostały przebarwienia i blizny. Od ustąpienia stanów zapalnych nie minął jeszcze… Więcej

    ODPOWIEDŹ LEKARZA:

    Paweł Rujna

    Witam,
    Nie potrafię Pani doradzić w tej kwestii, ponieważ nie posiadam takiego urządzenia.
    Pozdrawiam

  • Naczyniak rubinowy

    Mam na małego naczyniaka rubinowego na pograniczu linii włosów a czoła, jak powinnam go usunąć, poprzez wymrazanie ciekłym azotem czy lepiej go usunac chirurgicznie? Dodam, ze mam go kilka lat i nie rośnie, ale mimo to odczuwam dyskomfort.

    ODPOWIEDŹ LEKARZA:

    Paweł Rujna

    Witam,
    Tego rodzaju zmiany skórne najlepiej jest usunąć laserem.
    Pozdrawiam

  • Czy włókniak twardy może przekształcić się w raka?

    Niedawno miałam wycinany guzek z przedramienia, chirurg powiedział, że to typowy włókniak twardy, ale czy jest szansa, że się pomylił i że to może być czerniak albo jakiś inny nowotwór złośliwy? Czekam na wyniki histopatologii już tak długo:(. Zastanawiam się czy przy wycinaniu, gdyby był rak, to by… Więcej

    ODPOWIEDŹ LEKARZA:

    Paweł Rujna

    Witam,
    Włókniak twardy nigdy nie przekształci się w czerniaka. Jedyne co Pani pozostaje to spokojnie poczekać na wynik badania histopatologicznego.
    Pozdrawiam.

  • Zaczerwienione lydki - saczace sie i swędzące rany

    Czy z podejrzeniem statis dermatisis powinienem sie udac do dermatologa czy chirurga naczyniowego / kardiologa?

    ODPOWIEDŹ LEKARZA:

    Paweł Rujna

    Witam,
    Proszę udać się do dermatologa, specjalista ten jeśli uzna za stosowne to na pewno skieruje Pana do chirurga.
    Pozdrawiam.

  • Ozonoterapia. Gdzie otrzymać zabieg?

    Mam problem dermatologiczny. Odwiedziłem wielu dermatologów i nie pomogło. Chciałem spróbować ozonoterapi. Gdzie najbliżej Otwocka( Mazowieckie) znajdują się gabinety z ozonoterapią? Zależy mi na szybkim dojeździe.

    ODPOWIEDŹ LEKARZA:

    Paweł Rujna

    Witam,
    Niestety nie posiadam takiej informacji, proszę sprawdzić w Internecie.
    Pozdrawiam

  • Trądzik Mężczyzna 33 Lata

    Dzień Dobry Mam 33Lata Mężczyzna,mam nie doleczony trądzik na nogach(uda)i plecach,niedoleczony ponieważ miałem tak że na twarzy ale przechodziłem w młodości około 23 l terapię Aknenormin (Isotretinoinum) i niestety przerwałem ją czego bardzo żałuję trądzik na twarzy nie wrócił :) nie chciałbym wracać… Więcej

    ODPOWIEDŹ LEKARZA:

    Paweł Rujna

    Witam,
    Niekonwencjonalnymi metodami się nie zajmujemy więc nie doradzimy Panu w tym temacie. Pochodne witaminy A są najskuteczniejszą metodą leczenia uporczywych zmian trądzikowych. Są również inne… Więcej

  • Zapalenie gruczołu?

    Witam,
    od dwóch dni pojawiła się na moim ciele niepokojąca zmiana w okolicy brodawki lewej piersi. Zmiana wyglądem przypomina czerwoną plamę nad brodawką, w dotyku jest wyraźnie twarda, nabrzmiała i podczas ucisku odczuwam ból. Dziś lekarz w ciemno przypisał mi amoksiklav w najwyższej dawce z… Więcej

    ODPOWIEDŹ LEKARZA:

    Paweł Rujna

    Witam,
    Może Pani poczekać jeszcze 2-3 dni, jeśli objawy nie będą ustępowały, proszę zastosować się do zaleceń lekarza u którego Pani była.
    Pozdrawiam

  • Mozliwość zakażenia opryszczką przez kontakt skórny

    Dzień dobry, proszę o poradę. Podczas Świąt moja ciocia z aktywną i bardzo widoczną opryszczką zupełnie nieoczekiwanie dla mnie uściskała mnie i ucałowała serdecznie w policzek. Nigdy nie miałam problemów z opryszczką, teraz niestety trochę się obawiam zakażenia - proszę o informację, czy mogę zrobić… Więcej

    ODPOWIEDŹ LEKARZA:

    Paweł Rujna

    Witam,
    Żeby doszło do zakażenia wirusem opryszczki musi być koincydencja różnych czynników. To, że ciocia miała opryszczkę nie znaczy, że zaraziła Panią tym wirusem. Proszę się obserwować, w przypadku… Więcej

  • barwienie skory na twarzy

    dzien doby Panstwu, otoz od pewnego czasu borykam sie z problemem na twarzy . W okolicach ust i srodkowej czesci twarzy mam przebarwienie koloru zoltawego siega to mniej wiecej zuchwy, i calych okolic przy ustach , skora w tym miejscu jest chropowata nie taka gladka jak inna na twarzy prosze o porade… Więcej

    ODPOWIEDŹ LEKARZA:

    Paweł Rujna

    Witam,
    Zmiana musi być oceniona wizualnie i dopiero po takiej konsultacji można rozważać sposoby leczenia.
    Pozdrawiam

  • wlosy na biuscie

    witam , otoz na piersiach wyrastaja mi wloski dosyc dlugie czy mozna je usuwac kremem do depilacji np ?

    ODPOWIEDŹ LEKARZA:

    Paweł Rujna

    Witam,
    Proszę spróbować wykonać taki zabieg i obserwować czy krem nie wywołuje podrażnień skóry, gdyż tak często też bywa. Jeśli nie to może Pani kontynuować.

  • Jak najlepiej dbać o ślady po oparzeniach?

    Trzy tygodnie temu doznałam oparzenia drugiego stopnia (wrzątek) dużej części ud. Po tygodniu na antybiotyku i dwóch tygodniach z parafiną i opatrunkami ze srebra czuję się nieźle i już normalnie chodzę. Obecnie spryskuję już prawie zagojone miejsca oparzenia panthenolem i smaruję linomagiem. W jaki… Więcej

    ODPOWIEDŹ LEKARZA:

    Paweł Rujna

    Witam,
    Dodatkowo do terapii może Pani włączyć UniGel.
    Pozdrawiam,
    dr n. med. Paweł Rujna

  • Potliwość stóp

    Mam problem z potliwością stóp. Nie pomogły mi żadne kosmetyki (wszystkie wypróbowane jakie są na rynku), a także wstrzyknięcie botoksu w stopy. Mam podwyższe niektóre hormony, nie mam grzybicy itp. Potliwość nie jest nadmierna, ale na tyle istotna że mając stopę w bucie po kilkudziesięciu minutach robi… Więcej

    ODPOWIEDŹ LEKARZA:

    Paweł Rujna

    Witam,
    Poza wymienionymi przez Pana/Panią metodami można zastosować jeszcze preparaty recepturowe. Innych sposobów skutecznego leczenia poza botoxem i wymienionymi przeze mnie preparatami już nie… Więcej