Moja córka ma problemy w nauce nie radzi sobie z nauką w technikum. Była w poradni i badanie wyszło
3
odpowiedzi
Moja córka ma problemy w nauce nie radzi sobie z nauką w technikum. Była w poradni i badanie wyszło dość słabo. Czy powinna zmienić szkołę np.na branżową? Przeszła do następnej klasy dlatego że nauczyciele prawdopodobnie nikogo nie chcieli zostawić na drugi rok ale mówi że się męczy i stresuje szczególnie przed lekcjami z którymi ma problemy. Badanie zostało przeprowadzone testem wais-r dla dorosłych. Córka ma 17 lat. Opis badania wygląda tak W wyniku przeprowadzonego badania psychologicznego stwierdza się rozwój umysłowy w granicach inteligencji niższej niż przeciętna. Rozwój poszczególnych funkcji poznawczych jest niecharmonijny. Do najlepiej ukształtowanych należą orientacja wyobraźnia i wizualizacjia przestrzenna tempo uczenia się wzrokowo - ruchowego zdolności językowe (werbalizowanie definiowanie) oraz zdolność do klasyfikowania (abstachowanie uogólnianie porównywanie). Wyżej wymienione zdolności przyjmują wynik na poziomie normy wiekowej. Rozwój nie znaczenie poniżej przeciętnej przyjmują rozumienie norm i zasad społecznych umiejętność organizowania materiału wzrokowego w większe całości oraz wiadomości. Deficyty występują w trwałość pamięci werbalnej myśleniu przyczynowo skutkowym w oparciu o materiał graficzny zdolność do spostrzegania szczegółów oraz rozumowaniu arytmetycznym. Dzięki dobremu tempu szybkiego nazywania oraz braku deficytu fonologicznego uczennica dobrze opanowała technikę czytania głośnego. Czyta płynie w przeciętnym tempie z właściwą intonacją. Uczennica wykazuje słabe rozumienie czytanego tekstu na głos. Przeciętne rozumienie stwierdza się w sytuacji czytania po cichu. Konstrując samodzielne wypowiedzi pisemne właściwie odnosi się do tematu. Jednka dominuje w nich potoczny styl wypowiedzi. Błędy w pisowni są nieliczne. Poziom graficzny pisma jest obniżony (litery niekształtne pismo niepłynne) tempo pisania przeciętne. Z matematyki obserwuje się barki z lat wcześniejszh sięgających zakresu szkoły podstawowej.
Szanowna Pani,
nieharmonijny rozwój funkcji poznawczych może skutkować trudnościami w uczeniu się. To, że córka ma braki z lat poprzednich w matematyce oraz umiejętności rozumieniu czytanego tekstu będzie miało wpływ na jej naukę także w nowej szkole. W poradniach często są prowadzone zajęcia wyrównujące braki uczniów w różnym wieku. Czasami w szkole zajmuje się tym psycholog szkolny. Poziom stresu związany z nauką może się zmienić, kiedy córka będzie miała możliwość nadrobić zaległości.
Pozdrawiam
Adriana Bernady
nieharmonijny rozwój funkcji poznawczych może skutkować trudnościami w uczeniu się. To, że córka ma braki z lat poprzednich w matematyce oraz umiejętności rozumieniu czytanego tekstu będzie miało wpływ na jej naukę także w nowej szkole. W poradniach często są prowadzone zajęcia wyrównujące braki uczniów w różnym wieku. Czasami w szkole zajmuje się tym psycholog szkolny. Poziom stresu związany z nauką może się zmienić, kiedy córka będzie miała możliwość nadrobić zaległości.
Pozdrawiam
Adriana Bernady
Uzyskaj odpowiedzi dzięki konsultacji online
Jeśli potrzebujesz specjalistycznej porady, umów konsultację online. Otrzymasz wszystkie odpowiedzi bez wychodzenia z domu.
Pokaż specjalistów Jak to działa?
Witam zdecydowanie corka powinna zmienic szkole na zawodową.Przy ilorazie inteligencji nizszym niz przeciętny nauka w technikum będzie dla niej zbyt trudna i stresująca.A przeciez koncząc szkolę zawodową moze też zdobyc swietny zawod i osiągnąć sukces zyciowy.Pozdrawiam
Szanowna Pani,
Rozumiem, że sytuacja córki jest dla Pani źródłem niepokoju, a trudności szkolne i stres wpływają na jej samopoczucie. Wyniki badań wskazują na rozwój umysłowy w granicach inteligencji nieco niższej niż przeciętna oraz nieharmonijny rozwój funkcji poznawczych. Mocniejsze strony to m.in. orientacja przestrzenna, wyobraźnia, zdolności językowe i klasyfikowanie, natomiast deficyty dotyczą pamięci werbalnej, rozumienia tekstu, myślenia przyczynowo-skutkowego, spostrzegania szczegółów oraz rozumowania arytmetycznego.
Ważne, aby zastanowić się nad formą wsparcia edukacyjnego, która najlepiej odpowiada potrzebom córki. Zmiana szkoły na branżową może być dobrym rozwiązaniem, jeśli obecne wymagania są zbyt obciążające i wpływają na jej zdrowie psychiczne oraz motywację do nauki.
Równocześnie warto rozważyć diagnozę różnicową pod kątem atypowości systemu nerwowego, np. AuDHD, ponieważ nieharmonijny rozwój funkcji poznawczych i trudności w organizacji materiału mogą być z tym związane. Diagnoza ta pozwoli lepiej dopasować wsparcie i metody terapeutyczne, które pomogą córce rozwijać mocne strony i radzić sobie z deficytami.
Proponuję konsultację u specjalisty zajmującego się neuroatypowością, a także wsparcie psychologiczne i pedagogiczne – zarówno w szkole, jak i w poradni psychologiczno-pedagogicznej. Terapia integracyjna krótkoterminowa oraz terapia poznawczo-behawioralna mogą pomóc córce lepiej radzić sobie ze stresem i nauką.
Proszę pamiętać, że każda zmiana powinna być wprowadzana z uwzględnieniem opinii córki i jej potrzeb, a także wspierającego środowiska rodzinnego.
Zapraszam do kontaktu online
Rozumiem, że sytuacja córki jest dla Pani źródłem niepokoju, a trudności szkolne i stres wpływają na jej samopoczucie. Wyniki badań wskazują na rozwój umysłowy w granicach inteligencji nieco niższej niż przeciętna oraz nieharmonijny rozwój funkcji poznawczych. Mocniejsze strony to m.in. orientacja przestrzenna, wyobraźnia, zdolności językowe i klasyfikowanie, natomiast deficyty dotyczą pamięci werbalnej, rozumienia tekstu, myślenia przyczynowo-skutkowego, spostrzegania szczegółów oraz rozumowania arytmetycznego.
Ważne, aby zastanowić się nad formą wsparcia edukacyjnego, która najlepiej odpowiada potrzebom córki. Zmiana szkoły na branżową może być dobrym rozwiązaniem, jeśli obecne wymagania są zbyt obciążające i wpływają na jej zdrowie psychiczne oraz motywację do nauki.
Równocześnie warto rozważyć diagnozę różnicową pod kątem atypowości systemu nerwowego, np. AuDHD, ponieważ nieharmonijny rozwój funkcji poznawczych i trudności w organizacji materiału mogą być z tym związane. Diagnoza ta pozwoli lepiej dopasować wsparcie i metody terapeutyczne, które pomogą córce rozwijać mocne strony i radzić sobie z deficytami.
Proponuję konsultację u specjalisty zajmującego się neuroatypowością, a także wsparcie psychologiczne i pedagogiczne – zarówno w szkole, jak i w poradni psychologiczno-pedagogicznej. Terapia integracyjna krótkoterminowa oraz terapia poznawczo-behawioralna mogą pomóc córce lepiej radzić sobie ze stresem i nauką.
Proszę pamiętać, że każda zmiana powinna być wprowadzana z uwzględnieniem opinii córki i jej potrzeb, a także wspierającego środowiska rodzinnego.
Zapraszam do kontaktu online
Wciąż szukasz odpowiedzi? Zadaj nowe pytanie
Wszystkie treści, w szczególności pytania i odpowiedzi, dotyczące tematyki medycznej mają charakter informacyjny i w żadnym wypadku nie mogą zastąpić diagnozy medycznej.