* Kalendarz od czerwca jest już dostępny na profilu. * Szanowni Państwo z uwagi
na zmianę dni funkcjonowania gabinetu ( od 01.06.25 do 30.09.25 dniami wizyt będą wtorki i czwartki ) kalendarz na czerwiec będzie dostępny od soboty 30.05.25. W poniedziałki środy i piątki jestem potrzebna w Centrum Zdrowia Psychicznego w Drawsku Pomorskim. * DOJŚCIE DO GABINETU OD UL. HAWELAŃSKIEJ Z PODWÓRKA GDZIE JEST ALIOR BANK - DRUGA KLATKA ZARAZ PO TYLNYM WEJŚCIU DO PKO.
Zapraszam Państwa także do pracy online która jak wynika z badań ma taką samą skutecznośc jak praca w trybie stacjonarnym. Starałam się zapewnić Państwu w tym celu dobrej jakości sprzęt tak aby spotkania nie różniły się komfortem. Proszę pamiętać o tym iż płatności odbywają się na konto firmy pośredniczącej ze Znanym Lekarzem i nieuiszczenie wpłaty przy rejestracji powoduje automatyczne anulowanie wizyty w ciągu 30 minut. Jeśi Państwo opłacili i chcieliby zrezygnować to jest to możliwe do 24 godzin przed terminem wizyty. Potem opłata przepada ponieważ planuję dla każdego z Państwa czas z wyprzedzeniem. Przy anulowaniu wizyty w odpowiednim czasie z informacji Pacjentów wynika iż środki zwracane są szybko ( nie wiem natomiast jak jest podczas weekendu ). Proszę też wziąć pod uwagę, że kliknięcie w kalendarz " Adres " to rezerwacja wizyty w gabinecie a wybranie " Online" to spotkanie zdalne. Jako pierwszy niestety wyświetla się " Online". W razie pomyłki można odwołać i od nowa zarezerwować konsultację stacjonarną. Ważne też aby Państwo którzy korzystają po raz pierwszy wcześniej zorientowali się gdzie znajduje się gabinet. Na drzwiach 131 mamy dużą informację, domofon nr 3.
O mnie:
Aktualnie mój staż kliniczny czyli praca w poradniach i na oddziałach szpitalnych wynosi 7 tysięcy godzin zegarowych w ramach NFZ. W swojej pracy klinicznej w ramach NFZ od połowy 2022 roku skupiłam się wyłącznie na znakomitym ośrodku ktorym jest Szpitalu MSWiA w Zlocieńcu któremu podległe jest Centrum Zdrowia Psychicznego "typu B" w Drawsku Pomorskim zajmujące I miejsce w kraju pod wzgędem skuteczności leczenia w ramach psychiatrii środowiskowej. Pracuję tam w Poradni Zdrowia Psychicznego i na Dziennym Oddziale Psychiatrycznym.
Jestem psychologiem o specjalności klinicznej oraz psychoterapeutą w trakcie czteroletniego całościowego studium psychoterapii poznawczo - behawioralnej ( 4 rok z 4 ). Ukończyłam jednolite studia magisterskie na wydziale psychologii a wcześniej pięcioletnie studia pedagogiczne na wydziale psychopedagogiki. Mam za sobą oprócz aktualnego całościowego kształcenia w Studium Psychoterapii także czteroletnie kształcenie w szkołach psychoterapii - trzy lata psychoterapii poznawczo - behawioralnej ( dorosłych oraz dzieci i młodzieży ) oraz rok kształcenia w systemowej szkole psychoterapii ( indywidualnej i rodzin ). Posiadam uprawnienia do prowadzenia grupowych zajęć warsztatowych oraz warsztatów na wyższych uczelniach. Pracowałam jako psycholog w Wojewódzkim Szpitalu Wielospecjalistycznym w Gorzowie Wlkp. na Oddziale Położniczo-Ginekologicznym z Pododdziałem Ginekologii Onkologicznej oraz Diagnostyki i Leczenia Niepłodności oraz na Oddziale Noworodkowym z Pododdziałem Intensywnej Opieki Nad Noworodkiem. Byłam członkiem trzyosobowego zespołu Hospicjum Prenatalnego, które utworzyliśmy wspólnie z lekarzami i dyrekcją Szpitala. Pełniłam rolę psychologa szkolnego w Zespole Szkół nr 12 w Gorzowie Wlkp. Pracowałam w Poradni Zdrowia Psychicznego w Szpitalu w Międzychodzie oraz Hospicjum Domowym podległemu Poradni. Opiekowałam się też szpitalnymi oddziałami somatycznymi w Międzychodzie. Pracowałam także w Poradni Zdrowia Psychicznego Szpitala w Szczecinku a także w Poradni Psychologicznej Ośrodka Terapeutycznego Szansa w Gorzowie Wlkp. Jestem członkiem Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczej i Behawioralnej oraz Wielkopolskiego Towarzystwa Terapii Systemowej. Pracuję zgodnie z etyką zawodu psychologa.
Poniżej kilka zdań na temat nurtu psychoterapeutycznego w którym pracuję i który jest mi najbliższy.
Psychoterapia poznawczo–behawioralna zwana także terapią kognitywno–behawioralną (cognitive–behavioral therapy – CBT), jest metodą leczenia zaburzeń psychicznych, trudności emocjonalnych oraz problematycznych zachowań. Charakteryzuje się ustrukturowanym i zorientowanym na określone cele i problemy sposobem współpracy terapeuty i klienta/pacjenta.
Czym CBT różni się od innych nurtów?
W porównaniu z innymi rodzajami psychoterapii jest określana jako metoda krótkoterminowa – trwa zwykle kilkanaście do kilkudziesięciu spotkań (raz w tygodniu). Choć pierwotnie powstała z myślą o leczeniu depresji, jest z powodzeniem stosowana także w leczeniu innych zaburzeń nastroju (m.in. dystymia, choroba dwubiegunowa), zaburzeń lękowych (m.in. lęk paniczny, fobia społeczna, zaburzenie obsesyjno-kompulsyjne), zaburzeń osobowości, odżywiania, uzależnień a także w zaburzeniach psychotycznych. Jej skuteczność w terapii różnych problemów psychicznych wykazano w bardzo dużej ilości wiarygodnych badań klinicznych.
U podstaw terapii poznawczo–behawioralnej leży założenie, że poprzez zmianę dezadaptacyjnego (błędnego, rodzącego cierpienie) sposobu myślenia można uzyskać zmianę nastroju i zachowania. Terapeuta stosuje techniki CBT aby pomóc pacjentowi/klientowi zweryfikować własne wzorce myślenia i własne przekonania oraz zastąpić „błędy w myśleniu” bardziej realistycznymi i efektywnymi myślami, redukując w rezultacie dyskomfort i ograniczając samoograniczające zachowania. Terapia poznawczo–behawioralna pozwala zastąpić nie sprawdzające się sposoby radzenia sobie, myślenia, odczuwania i zachowania się bardziej użytecznymi, bardziej „sprzyjającymi właścicielowi”. CBT zakłada że „posiadane” sposoby reagowania myślami, uczuciami i zachowaniami zostały wyuczone w toku rozwoju jednostki, a w związku z tym możliwe jest oduczenie się ich (w sprzyjających okolicznościach) lub nauczenie się nowych sposobów funkcjonowania. Mówiąc prościej, każdy może się nauczyć myśleć o sobie, świecie, innych ludziach w sposób bardziej sprzyjający jego dobremu codziennemu funkcjonowaniu.
Terapeuta poznawczo–behawioralny posługuje się w pracy z klientem/pacjentem różnymi technikami CBT, do których należą m.in.:
dialog sokratejski
– metoda polegająca na umiejętnym zadawaniu pytań przez terapeutę, w sposób umożliwiający klientowi/pacjentowi samodzielne zidentyfikowanie błędów lub zafałszowań we własnym myśleniu. Metoda nawiązuje do greckiego filozofa Sokratesa, który zasłynął między innymi z charakterystycznego sposobu dyskutowania z rozmówcami, których poglądów nie podzielał. Poprzez samo zadawanie pytań pozwalał im odkryć błędy logiczne we własnym rozumowaniu,
zapis myśli
– metoda polegająca na rozwinięciu umiejętności bardziej uważnego, świadomego i zdystansowanego przyglądania się własnym myślom w celu samodzielnego identyfikowania błędów i zniekształceń w ich treści. Uwzględnia systematyczne spisywanie myśli w określony sposób oraz ich ustrukturowaną analizę,
zadania domowe
– pomagają w sposób empiryczny (doświadczalny) badać i weryfikować posiadane przekonania. Np. jeśli ktoś jest głęboko przekonany, że z powodu wstydu „nie potrafię inicjować rozmowy z innymi”, może wspólnie z terapeutą ustalić zadanie by zapytać 5 przypadkowych osób o godzinę, pogodę, drogę itp. Zadania pomagają także utrwalać i rozwijać nowe umiejętności i sposoby radzenia sobie,
ekspozycja
– w przypadku zaburzeń lękowych, ekspozycja oznacza świadome, planowane i celowe narażenie się na obiekt lęku (np. pająka, uczucie duszności, przebywanie w zamkniętym pomieszczeniu) by oduczyć się lękowej reakcji, oswoić lęk i nauczyć się reagować w bardziej adaptacyjny sposób. Ekspozycja może przyjąć formę tzw. systematycznej desensytyzacji – stopniowego, kontrolowanego oswajania lękotwórczego obiektu,
przeformułowanie poznawcze
– polega na stopniowym zastępowaniu „starych, niefunkcjonalnych” przekonań bardziej adekwatnymi i służącymi danej osobie. Motorem przeformułowania przekonania może być m.in. dialog sokratejski, ekspozycja lub inny eksperyment behawioralny.
Można powiedzieć że w ramach terapii poznawczo–behawioralnej terapeuta i klient/pacjent działają jak zespół badawczy i wspólnie poszukują nieoptymalnych sposobów myślenia, czucia i zachowania się oraz sposobów najskuteczniejszej i najlepszej dla klienta/pacjent