Mam problem ze zmianą swojej sylwetki. Chciałbym spalić tkankę tłuszczową, ale pomimo tego, że każdego dnia staram się zdrowo odżywiać, jeździć na rowerze stacjonarnym oraz ćwiczyć niestety efektów nie widać. Sylwetkę próbuję już zmieniać od około 3 lat, ale mam wrażenie, że stoję w miejscu. A teraz może opiszę trochę o sobie, by łatwiej było określić przyczynę. Mam 22 lata, 84 kg i 184 cm wzrostu. Każdego dnia pracuję w domu przy komputerze, także głównie w ciągu dnia siedzę. Ale staram się robić 5-10 min przerwy co godzinę i ruszać się na spacery. Każdego dnia ze spacerów spokojnie osiągam 5 km. Do tego jeżdżę każdego dnia 30-50 km na rowerze stacjonarnym oraz staram się ćwiczyć z obciążeniem. Pomimo tych aktywności najbardziej doskwiera mi tkanka tłuszczowa, która odkłada się wokół brzucha (z przodu oraz boczki), na pupie i udach. Szczerze naprawdę nie wiem co mogę robić więcej, także proszę o pomoc i pokierowanie mnie co mogę takiego zrobić, by osiągnąć zdrową, sportową sylwetkę.

Pozdrawiam
 Małgorzata Rupala
Małgorzata Rupala
Dietetyk
Sosnowiec
Witam Panią przyczyn zatrzymania wagi może być wiele ,zaczynając od problemów zdrowotnych z tarczycą czy problemami hormonalnymi po źle dobrana kaloryczność diety. Możliwe że przy tak dużej aktywności spożywa Pani zbyt mało kalorii i dlatego waga nie spada,a tkanka tłuszczowa zwiększa się. Trudno jest mi określić przyczynę, gdy nie mam bezpośredniego kontaktu z pacjentem i nie wiem jak wyglądają dokładne wyniki składu ciała, chętnie spotkam się z Panią na wizycie w moim gabinecie jeżeli będzie Pani zdecydowana zapraszam do spotkania kontakt do nas znajdzie Pani na naszej stronie internetowej mariposadietetyk.pl

mgr Katarzyna Caban
mgr Katarzyna Caban
Dietetyk
Szczecin
Witam,
w pierwszej kolejności przeanalizowałabym dokładnie sposób odżywiania ponieważ nawet dieta składająca się ze zdrowych produktów może być wysokokaloryczna a przez to utrudniać redukcję wagi - do takich produktów należą np. orzechy, awokado, oleje roślinne, warzywa strączkowe. Drugim czynnikiem jest odpowiednie dobranie rodzaju treningu chcąc poprawić sylwetkę stawiałabym w przewadze na ćwiczenia z obciążeniem optymalna ilość o 3-4 treningi tygodniowo, warto również nie przesadzać z ćwiczeniami aerobowymi gdyż ich nadmiar paradoksalnie może przyczyniać się do odkładania tkanki tłuszczowej w taki wypadku polecałabym około 30-45 minutowy trening po ćwiczeniach z obciążeniem. Najlepiej jednak skonsultować się z dietetykiem i poprosić o ułożenie diety dobranej do naszych potrzeb, samodzielne prowadzenie diet redukcyjnych jest procesem dość trudnym. Zapraszam do kontaktu.
Pozdrawiam
BeHealthy Dietetyk
Katarzyna Caban

 Monika Kurdej
Monika Kurdej
Dietetyk, Psycholog, Terapeuta
Warszawa
Dzień dobry,
dziękuję za pytanie:D

Och, jak dobrze znam ten ból. Wydaje się, że wszystko, co robimy zawiera się w tzw. normie, a jednak rezultaty, które widzimy w lustrze temu przeczą. Gdy się rozglądać koło siebie to też widać, że robi się więcej niż inni, a jednak znowu osiągane wyniki nie są zadowalające. Co z tym zrobić? Określić precyzyjnie cel. Gdy czytam maila to nie mam jasności, czy Pana celem jest osiągniecie celu sylwetkowego (typu sześciopak) i wysokiej formy sportowej czy raczej utrzymanie jako-takiej formy sportowej, której celem jest zdrowie i energia. Z tego nam wyniknie sposób pracy i wskazania dietetyczne. Zwykle, przy "domowym" trybie pracy pojawiają się "przypadkowe" porcje jedzenia. Zachęcam, żeby wprowadzić dziennik obserwacji swojego jedzenia. I naprawdę uczciwie notować wszystko, co pojawiło się w Pana ustach:D Naprawdę nie doceniamy umiejętności ludzkiego mózgu do zapominania:D Gdy Pan zrobi tę pracę, będzie Pan miał więcej jasności, co wpływa na Pana sylwetkę. "A brzuch robi się w kuchni". To temat mojego wystąpienia w klubach sportowych - i zdanie warte zapamiętania:D Po trzecie zachęcam do zmiany treningów. Dobrze, że Pan korzysta z aktywności ruchowej, ale jeśli od trzech lat robi Pan to samo, to nic dziwnego, że jest Pan zmęczony, a nawet sfrustrowany brakiem wyników. Proszę zmienić aktywność. I UWAGA!!! spacery są OK, ale Pan potrzebuje czegoś bardziej intensywnego:D W razie potrzeby zapraszam na konsultację wstępną:D Popracujemy nad wprowadzeniem adekwatnych zmian:D Mężczyznom bardzo dobrze robi wychodzenie na siłownię. Jeśli nie ma Pan takiej w pobliżu warto zastanowić się, jak małymi środkami stworzyć siłownię w swoim pokoju:D Zachęcam do tego bardzo:D Jestem miłośniczką treningów domowych:D
Sugeruję wizytę: Konsultacja wstępna (via phone lub skype) - 45 minut) - 180 zł
Na wizytę można umówić się przez serwis ZnanyLekarz.pl, klikając w przycisk Umów wizytę.

Witam, polecam wykonać badania, które wykluczą zaburzenia metaboliczne takie, jak: glukozę, insulinę, TSH, Ft3, Ft4, kortyzol, dodatkowo morfologię i cholesterol. Z wynikami polecam udać się do specjalisty, który dokładnie przeanalizuje dietę, zapotrzebowanie i predyspozycje metaboliczne. Pozdrawiam i życzę powodzenia.

Witam, najważniejsze informacje to jak wygląda Pana dieta na co dzień, jaki jest rozkład makro składników. Jeśli ma Pan typ otyłości brzusznej, można podejrzewać problemy hormonalne lub z gospodarką węglowodanową. Na to jednak potrzeba diagnostyki i większej ilości informacji. Proponuję udać się w swoim mieście do dietetyka, który na podstawie wywiadu oraz analizy składu ciała pomoże dobrać dietę i zmienić kompozycje sylwetki.

Szanowna Pani,
pomimo tego, że pisze Pani o zdrowych odżywianiu, prawdopodobnie pojawiają się jakieś błędy dietetyczne, które należałoby wyeliminować. Dla spalenia tkanki tłuszczowej odpowiednia, indywidualnie dobrana dieta jest bardzo ważna.

Z poważaniem,
Sławomir Kula

Należy umówić się do doświadczonego dietetyka , aby po analizie dotychczasowego żywienia wskazał przyczynę odkładania się tłuszczu, wyeliminował niebezpieczne produkty, potrawy i nawyki i opracował indywidualną dietę, oczywiście bez uczucia głodu. Zapraszam do moich poradni w Łodzi lub Warszawie lub do skorzystania z usług on-line. Pozdrawiam
Sugeruję wizytę: Wizyta kontrolna
Na wizytę można umówić się przez serwis ZnanyLekarz.pl, klikając w przycisk Umów wizytę.

mgr Igor Mieńkowski
mgr Igor Mieńkowski
Dietetyk
Radom
Witam Szanowny Panie, z tego co Pan napisał już mogę wywnioskować, że aktywności jest zbyt dużo dlatego nie spala Pan tkanki tłuszczowej tylko podejrzewam, że w sporej części mięśnie. Aby spalić tłuszcz brzuszny organizm musi być dobrze zregenerowany. O diecie nie wspomnę - aczkolwiek tutaj brakuję informacji jak się Pan odżywia. Dieta pełni fundamentalną rolę w procesie odchudzania. Zapraszam do kontaktu na imienkowski@gmail.com lub na Facebooku Igor Mieńkowski - zaproponuję Panu konkretne rozwiązanie które pomoże Panu osiągnąć zdrową sportową sylwetke. Pozdrawiam i łącze wyrazy szacunku

 Mateusz Seder
Mateusz Seder
Dietetyk
Wrocław
Witam

Przede wszystkim mam wrażenie, że trening jest zbyt intensywny i zbyt częsty . Trzeba pamiętać, że organizm potrafi zwolnić metabolizm również w wypadku zbyt intensywnego treningu . Po prostu będzie się dostosowywał. Może być też tak, że problemem jest gospodarka hormonalna albo zwyczajnie zbyt wysokie spożycie kalorii, którego często ludzie nie dostrzegają jedząc i trenując „na oko”. Nie jestem w stanie z góry przedstawić gotowej recepty na osiągniecie zmian. Przede wszystkim należy wykonać odpowiednie badania, przeprowadzić wywiad medyczno-żywieniowy i na podstawie zebranych informacji stworzyć zindywidualizowany plan żywieniowy i treningowy. To pozwoli zoptymalizować efekty w czasie i zachować zdrowie. Jeśli zmiany mają być trwałe, trzeba do tego podejść skrupulatnie i profesjonalnie. Oczywiście dostosowując żywienie i trening do trybu życia, tak żeby nie było ono odczuwalne jako coś „za karę” .

Pozdrawiam

 Piotr Luboński
Piotr Luboński
Dietetyk
Wałbrzych
Dzień dobry,
Uważam, że powinien Pan udać się do osoby w pełni kompetentnej i wyedukowanej w kwestii żywienia. Zwłaszcza, że od 3 lat nie jest Pan w stanie sobie pomóc - co nie jest oznaką słabości w żadnej płaszczyźnie. Sprawa może być bardziej skomplikowana niż się wydaje, ponieważ problem może tkwić nie tylko w spożywanej ilości kalorii, ale również w rozchwianej gospodarce hormonalnej. Niezwykle ważne są również okresowe badania takie jak: morfologia krwi, lipidogram, próby wątrobowe itp. - a więc i współpraca z lekarzem.
Zastanawiają mnie jednak dane nt wzrostu, wagi i wieku, zwłaszcza że BMI jest jak najbardziej optymalne. Zakładam natomiast, że chodzi tutaj raczej o tzw. rekompozycję ciała tj zmniejszenie tkanki tłuszczowej przy jednoczesnej rozbudowie masy mięśniowej, niekoniecznie skorelowanej z utratą wagi. Obawiam się jednak, że zwyczajne, tudzież zbyt ogólnikowe rady mogą nie przynieść oczekiwanych skutków.
Dlatego raz jeszcze zachęcam do podjęcia współpracy z odpowiednią osobą, która pokieruje Pana oraz wskaże błędy żywieniowe.

Z poważaniem
Piotr Luboński

Witam serdecznie.Należy odpowiedzieć sobie na pytanie co kryje się pod pojęciem "zdrowo się odżywiam" -należy przeanalizować jaka jest kaloryczność Pana diety i czy jest dobrze zbilansowana-to może być powodem braku spalania tłuszczu.Ile posiłków w ciągu dnia Pan spożywa? Odpowiadając na te pytania, na pewno znajdziemy przyczynę braku spalania tłuszczu.
Serdecznie pozdrawiam.
Monika Kowalik

mgr Wiktor Łazowski
mgr Wiktor Łazowski
Dietetyk
Ząbki
Czy stosował Pan już wcześniej jakieś specjalne diety albo plany treningowe? Być może, dobrym rozwiązaniem w Pana przypadku byłoby zastosowanie się do konkretnego, indywidualnego jadłospisu i planu treningowego. Czasami samo stosowanie zasad zdrowego żywienia i stylu życia nie wystarcza.

Witam serdecznie,
Radziłabym skontaktować się z dietetykiem, który przeanalizuje zwyczaje żywieniowe, bo hasło zdrowe odżywianie jest bardzo szerokie. Warto zrobić podstawowe badania i wspólnie z dietetykiem opracować "plan naprawczy" :-).
Zapraszam do kontaktu (także online).
Pozdrawiam
Ewa Zawidzka

 Kinga Urbanowska
Kinga Urbanowska
Dietetyk
Warszawa
Dzień dobry. Istnieje wiele czynników wpływających na odkładanie się tkanki tłuszczowej na brzuchu, "boczkach", a także udach. Duża ilość węglowodanów w diecie, napoje gazowane, niewystarczająca ilość białka w diecie czy zbyt krótki sen gdyż mała ilość snu powoduje wzrost poziomu kortyzolu pz. hormonem stresu co wzmaga apetyt, szczególnie na słodycze. Serdecznie zapraszam na wizytę --> Klinika Zdrowia DUO-MED.
Pozdrawiam ciepło i życzę szczęśliwego Nowego Roku :)

Zapraszam do kontaktu, mogę pomóc Pani w ustaleniu odpowiedniego programu żywieniowego który pomoże Pani schudnąć.

Dzień dobry,

Bardzo dobrze, że prowadzi Pan aktywny styl życia i jest Pan zdeterminowany, aby osiągnąć swój cel. Obok aktywności fizycznej bardzo ważną rolę odgrywa żywienie oraz regeneracja - sen i radzenie sobie ze stresorami życia codziennego. Nic nie wspomina Pan w swojej wypowiedzi na temat tego w jaki sposób wyglądają te elementy w Pana życiu. Według popularnego wskaźnika BMI posiada Pan prawidłową masę ciała. Zapraszam do współpracy online, bądź stacjonarnej. Będę mógł wtedy więcej powiedzieć na temat Pana stylu życia i pomóc w rekompozycji sylwetki.

Z wyrazami szacunku,

Mateusz Durbas
Dietetyk Kliniczny

mgr Karolina Bartczak
mgr Karolina Bartczak
Dietetyk
Mosina
Dzień dobry. Po Pani wstępnym opisie mogę wywnioskować, że problemem może być nieprawidłowa kaloryczność diety. Zbyt duża lub zbyt mała w stosunku do aktualnego zapotrzebowania może powodować problemy z redukcją. Pozdrawiam

 Aneta Serafin-Rytych
Aneta Serafin-Rytych
Dietetyk
Sosnowiec
Witam, żeby odpowiedzieć na Pana pytanie, musiałabym poznać sposób żywienia. Ciężko mi po uzyskanych informacjach określić problem. Czy były wykonywane jakieś badania?

Witam, należałoby sprawdzić jeszcze czy dieta jest dostosowana do aktywności fizycznej. Czy od 3 lat coś się zmieniło np. na wadze nie widać różnicy ale w obwodach tak, jeżeli mamy taką sytuację to zamieniliśmy tkankę tłuszczową na mięśniową i jest to korzystna zamiana. Proponuję również zrobić badania krwi: TSH, anty TPO, Ft3, Ft4, glukoza i insulina na czczo, morfologia i badanie moczu. Na interpretację wyników zaprasza do gabinetu, być może istnieje problem medyczny. Istnieje również możliwość, że dieta jest zbyt nskokaloryczna i organizm maksymalnie spowolnił metabolizm i dlatego nie ma efektów, lub dieta jest zbyt kaloryczna co również nie pozwala schudnąć.
Pozdrawiam
Magdalena Kołodziej
Dietetyk

Proponuję udać się do dietetyka, który zrobi analizę składu ciała, sprawdzi nawyki żywieniowe oraz poprowadzi krok po kroku, a jeśli nie będzie widocznych rezultatów zleci badania do zrobienia. Na odległość nie jestem w stanie pomóc.

mgr Beata Śpiewak
mgr Beata Śpiewak
Dietetyk, Diagnostyk
Łódź
Dzień dobry,
brakuje w opisie jaki jest % tkanki tłuszczowej. W celu spersonalizowania diety polecam zrobienie testów genetycznych IGENESIS SLIM w celu spersonalizowania diety i ułozenia w niej odpowiednich dla Pana Ilości białka tłuszczy i węglowodanów.. Poza tym w paneli Fit Sport dostanie Pan wskazówki jak i ile ćwiczyć. Warto też sprawdzić poziom hormonów insulina ( razem z glukozą ), kortyzol, testosteron, prolaktyna
Sugeruję wizytę: Igenessis- testy genotypu
Na wizytę można umówić się przez serwis ZnanyLekarz.pl, klikając w przycisk Umów wizytę.

 Marta Heller-Surowiec
Marta Heller-Surowiec
Dietetyk
Katowice
Dzień dobry,
w dążeniu do zdrowej, sportowej sylwetki bardzo ważne są ćwiczenia, ale właściwy sposób żywienia jest najważniejszy. Oczywiście bez ćwiczeń nie zbuduje Pan masy mięśniowej, ale bez właściwego odżywiania również efekty nie będą satysfakcjonujące. W spaleniu tkanki tłuszczowej również najważniejsza jest dieta, o odpowiedniej kaloryczności oraz właściwej podaży białek, tłuszczy i węglowodanów.
W związku z tym zachęcam Pana do zasięgnięcia porady dietetyka czy Pana sposób żywienia jest odpowiedni. Dieta to 70-80% sukcesu w osiągnięciu prawidłowej sylwetki. Pozdrawiam! Marta Heller-Surowiec

mgr Magdalena Maławska
mgr Magdalena Maławska
Dietetyk
Wrocław
Dzień dobry
Czy wykonała Pani badania hormonalne, np. profil tarczycowy, glukozę i insulinę?
Zapraszam na spotkanie.
Pozdrawiam

mimo wszystko nalezy dobrze zbilansowac diete i zmienic trening , trening zle dobrany niestety zapraszam do kontaktu online;-)

Witam, należałoby przeanalizować wartość dostarczanych kalorii. Jeżeli jest ona zbyt niska nie będzie się spalała zbędna tkanka tłuszczowa.
Sugeruję wizytę: Zwykła wizyta
Na wizytę można umówić się przez serwis ZnanyLekarz.pl, klikając w przycisk Umów wizytę.

 Marta Gontarzewska
Marta Gontarzewska
Dietetyk
Józefów (powiat otwocki)
Dzień dobry, dziękuję za pytanie. Na podsawię Pani opisu wnioskuje, że jest Pani osobą aktywną a mimo to nie następuje ubytek masy ciała. Należy dokładnie sie przyjrzeć, jak Pani się odrzywia, jak wygląda rozkład dzienny spożywania przez Panią produktów, kiedy jest wiecej węglowodanów a kiedy białek. Do tego należy tez wykonać badania z krwi i ocenić czy Pani nie ma insulinooporności oraz czy nie ma Pani problemu z tarczycą, gdyz te zaburzenia spowalniają metabolizm.
Zapraszam do gabinetu w celu szczegółowego omówienia problemu.

mgr Marzena Kramarz
mgr Marzena Kramarz
Dietetyk
Szczytna
Witam serdecznie, najprościej będzie umówić się na wizytę do dietetyka, może być on line. Dietetyk ustali przyczynę takiego stanu rzeczy i pomoże dobrać odpowiedni plan żywieniowy. Pozdrawiam Marzena Kramarz Poradnia Dietetyczna i Cykliczna również online.

 Mateusz Zjawiński
Mateusz Zjawiński
Dietetyk
Olsztyn
Witam proszę zadzwonić do BioMedic Olsztyn , mam kilka pytań i chciałbym omówić się na wizytę. Pozdrawiam Mateusz Zjawiński

 Piotr Żeberkiewicz
Piotr Żeberkiewicz
Dietetyk
Warszawa
Witam,
Po przeanalizowaniu Pańskiej wypowiedzi nasunęło mi się kilka możliwych przyczyn:
Problemem może być np: zaburzona gospodarka glikemiczna bądź problem z kortyzolem (hormonem "stresu"). Przydało by się więcej informacji na temat codziennej diety np: ilość węglowodanów, tłuszczy, białek, spożywanych dziennie, bilans kaloryczny. Ideałem było by gdyby Pan przesłał wyniki glukozy oraz insuliny na czczo oraz powyższe informacje co do diety lub przykładowy jadłospis. Wówczas będę mógł powiedzieć więcej i udzielić dokładnej i merytorycznej porady, ponieważ pojęcie zdrowa dieta to pojęcie względne i indywidualne, więc trzeba rozszerzyć to stwierdzenie. Nie ma uniwersalnych diet oraz jednego dobrego schematu żywieniowego, tak jak nie ma dwóch takich samych organizmów. Stąd moja prośba o doprecyzowanie.

Pozdrawiam serdecznie,
Piotr Żeberkiewicz Dietetyk

dr hab. n. med. Paweł Szychta
dr hab. n. med. Paweł Szychta
Chirurg plastyczny, Lekarz medycyny estetycznej
Warszawa
Dzień dobry,

Czasami pomimo prawidłowego odżywiania pozostaje tak zwana otyłość miejscowa. Jest ona wskazaniem do liposukcji. Zapraszam serdecznie na konsultację.

Pozdrawiam,
Prof. nadzw. dr hab. n. med. Paweł Szychta
Specjalista chirurgii plastycznej i rekonstrukcyjnej

Specjaliści w zakresie leczenia: nadmiar tkanki tłuszczowej

Jolanta Siedlecka-Dawidko

Jolanta Siedlecka-Dawidko

Lekarz medycyny estetycznej

Wrocław

Paweł Surowiak

Paweł Surowiak

Lekarz medycyny estetycznej

Wrocław

Marcin Świder

Marcin Świder

Chirurg

Wrocław

Sylwia Cybulska

Sylwia Cybulska

Dermatolog

Wrocław

Joanna Magdziarz-Orlitz

Joanna Magdziarz-Orlitz

Dermatolog, Lekarz medycyny estetycznej

Częstochowa

Filip Aleksander Kulewicz

Filip Aleksander Kulewicz

Lekarz medycyny estetycznej, Stomatolog

Wrocław

Podobne pytania

Masz pytania?

Nasi lekarze i specjaliści odpowiedzieli na 2 pytań dotyczących usługi: nadmiar tkanki tłuszczowej

Ta wartość jest zbyt krótka. Powinna mieć __LIMIT__ lub więcej znaków.

  • Twoje pytanie zostanie opublikowane anonimowo.
  • Pamiętaj, by zadać jedno konkretne pytanie, opisując problem zwięźle.
  • Pytanie trafi do specjalistów korzystających z serwisu, nie do konkretnego lekarza.
  • Pamiętaj, że zadanie pytania nie zastąpi konsultacji z lekarzem czy specjalistą.
  • Miejsce to nie służy do uzyskania diagnozy czy potwierdzenia tej już wystawionej przez lekarza. W tym celu umów się na wizytę do lekarza.

Użyjemy go tylko do powiadomienia Cię o odpowiedzi lekarza. Nie będzie widoczny publicznie.
Wszystkie treści, w szczególności pytania i odpowiedzi, dotyczące tematyki medycznej mają charakter informacyjny i w żadnym wypadku nie mogą zastąpić diagnozy medycznej.