Co oznacza sformułowanie obniżony rozwój umysłowy u dziecka nie stwierdzono upośledzenia umysłowego
3
odpowiedzi
Co oznacza sformułowanie obniżony rozwój umysłowy u dziecka nie stwierdzono upośledzenia umysłowego a pomimo to w opinii ppp ma napisane takie zdanie Dostosowanie wymagań edukacyjnych do inwidyalnuch potrzeb i możliwości psychofizycznych ucznia ze względu na obniżony rozwój umysłowy obniżony rozwój wielu funkcji poznawczych zaburzony rozwój sfery emocjonalnej oraz liczne brak programowego szczególnie z przedmiotów matematyczno - przyrodniczych
Norma intelektualna to szerokie pojęcie dlatego podzielono je na mniejsze kategorie. Obniżony rozwój, to inaczej dolna, niska norma. Jeszcze nie upośledzenie, ale w pobliżu. Dlatego dziecko ma trudności z opanowaniem wiedzy z przedmiotów ścisłych i braki w tym zakresie. Problemy emocjonalne też mogą być z tym związane (dziecko nie radzi sobie, czuje się przez to gorsze, zniechęca się itp...) Dlatego też zalecono dostosowanie wymagań do poziomu rozwoju, na którym jest teraz dziecko, by deficyty braki wiedzy i umiejętności szkolnych oraz deficyty emocjonalne nie pogłębiały się.
Uzyskaj odpowiedzi dzięki konsultacji online
Jeśli potrzebujesz specjalistycznej porady, umów konsultację online. Otrzymasz wszystkie odpowiedzi bez wychodzenia z domu.
Pokaż specjalistów Jak to działa?
Obniżony rozwój umysłowy u dziecka oznacza, że wymaga szczególnej uwagi. Odpowiednie wsparcie może pomóc w dorosłym życiu funkcjonować na satysfakcjonującym poziomie. Opinia powinna zawierać szczegółowe zalecenia dalszej pracy z dzieckiem, zarówno w domu, jak i w szkole.
Pozdrawiam serdecznie,
Natalia Kabała- Michna
Pozdrawiam serdecznie,
Natalia Kabała- Michna
Sformułowanie „obniżony rozwój umysłowy” w opinii z poradni psychologiczno-pedagogicznej oznacza, że dziecko funkcjonuje intelektualnie słabiej niż przeciętnie, ale nie w takim stopniu, by mówić o upośledzeniu umysłowym. Innymi słowy, nie chodzi tu o trwałą diagnozę, lecz o opis obecnych trudności w uczeniu się i w rozwoju różnych funkcji poznawczych. Stąd zalecenie dostosowania wymagań – czyli takiego prowadzenia nauki, by uwzględniała realne możliwości dziecka i pozwalała mu mimo trudności osiągać postępy.
W praktyce oznacza to, że szkoła powinna wspierać córkę indywidualnym podejściem, większą ilością czasu, prostszymi instrukcjami czy dodatkowym wyjaśnianiem materiału. Z kolei w domu warto skupiać się na mocnych stronach dziecka, budowaniu poczucia własnej wartości i cierpliwym wspieraniu tam, gdzie trudności są największe.
Każde dziecko uczy się we własnym tempie – odpowiednio dostosowane wymagania nie obniżają wartości dziecka, lecz pomagają mu wzrastać w poczuciu bezpieczeństwa i zaufania do swoich możliwości.
Pozdrawiam,
Bogusław Kwitkowski
atencja.online
W praktyce oznacza to, że szkoła powinna wspierać córkę indywidualnym podejściem, większą ilością czasu, prostszymi instrukcjami czy dodatkowym wyjaśnianiem materiału. Z kolei w domu warto skupiać się na mocnych stronach dziecka, budowaniu poczucia własnej wartości i cierpliwym wspieraniu tam, gdzie trudności są największe.
Każde dziecko uczy się we własnym tempie – odpowiednio dostosowane wymagania nie obniżają wartości dziecka, lecz pomagają mu wzrastać w poczuciu bezpieczeństwa i zaufania do swoich możliwości.
Pozdrawiam,
Bogusław Kwitkowski
atencja.online
Wciąż szukasz odpowiedzi? Zadaj nowe pytanie
Wszystkie treści, w szczególności pytania i odpowiedzi, dotyczące tematyki medycznej mają charakter informacyjny i w żadnym wypadku nie mogą zastąpić diagnozy medycznej.