Chciałbym zapytać co znaczą te wyniki testu wisc-r. Dziecko ma 10 lat. W czym może mieć trudności w
3
odpowiedzi
Chciałbym zapytać co znaczą te wyniki testu wisc-r. Dziecko ma 10 lat. W czym może mieć trudności w nauce i jakie sposoby nauki będą najlepsze żeby sobie radziła w szkole? Badanie testem wisc-r wykazało że ogólny rozwój umysłowy mieści się w granicach inteligencji niższej niż przeciętna. Rozwój poszczególnych funkcji poznawczych jest niecharmonijny. Do najlepiej ukształtowanych należy myślenie przyczynowo skutkowe w oparciu o materiał graficzny rozumienie norm i zasad społecznych oraz zasób posiadanego słownictwa. W dolnej granicy normy rozwinięte są spostrzegawczość analiza i synteza materiału wzrokowego oraz wyobraźnia i wizualizacjia przestrzenna. Deficyty występują w trwałość pamięci werbalnej rozumowaniu arytmetycznym wiadomościach zdolnościach do klasyfikowania (abstachowanie uogólnianie porównywanie)umiejętności organizowania materiału wzrokowego w większe całości oraz tempie uczenia się wzrokowo - ruchowego.
Kiedy dziecko ma badanie psychologiczne rodzice/e vs opiekunowie otrzymują wyniki badania na piśmie. Opisane są w wynikach także zalecenia.
Oczekuje Pani dość konkretnych wskazówek, aby je dać niezbędna jest szersza poza uzyskaną z testów, znajomość dziecka.
Oczekuje Pani dość konkretnych wskazówek, aby je dać niezbędna jest szersza poza uzyskaną z testów, znajomość dziecka.
Uzyskaj odpowiedzi dzięki konsultacji online
Jeśli potrzebujesz specjalistycznej porady, umów konsultację online. Otrzymasz wszystkie odpowiedzi bez wychodzenia z domu.
Pokaż specjalistów Jak to działa?
Szanowna Pani,
może wyjaśnienie definicji będzie pomocne aby zaplanować ćwiczenia z dzieckiem.
"spostrzegawczość analiza i synteza materiału wzrokowego oraz wyobraźnia i wizualizacjia przestrzenna" oznacza, że dziecko może mieć trudności rozkładaniu wyrazów na części, składaniu wyrazów w zdania. "Deficyty występują w trwałość pamięci werbalnej" oznacza, że dziecko powinno ćwiczyć zapamiętywanie poleceń ustnych
"rozumowaniu arytmetycznym wiadomościach zdolnościach do klasyfikowania (abstachowanie uogólnianie porównywanie)" oznacza, że dziecko może ćwiczyć proste operacje matematyczne, mnożenie, dzielenie, dodawanie.
"umiejętności organizowania materiału wzrokowego w większe całości oraz tempie uczenia się wzrokowo - ruchowego" oznacza, że dziecko może wymagać wsparcia w odwzorowywaniu symboli, koordynowaniu ruchów oka i ręki.
Pozdrawiam
Adriana Bernady
może wyjaśnienie definicji będzie pomocne aby zaplanować ćwiczenia z dzieckiem.
"spostrzegawczość analiza i synteza materiału wzrokowego oraz wyobraźnia i wizualizacjia przestrzenna" oznacza, że dziecko może mieć trudności rozkładaniu wyrazów na części, składaniu wyrazów w zdania. "Deficyty występują w trwałość pamięci werbalnej" oznacza, że dziecko powinno ćwiczyć zapamiętywanie poleceń ustnych
"rozumowaniu arytmetycznym wiadomościach zdolnościach do klasyfikowania (abstachowanie uogólnianie porównywanie)" oznacza, że dziecko może ćwiczyć proste operacje matematyczne, mnożenie, dzielenie, dodawanie.
"umiejętności organizowania materiału wzrokowego w większe całości oraz tempie uczenia się wzrokowo - ruchowego" oznacza, że dziecko może wymagać wsparcia w odwzorowywaniu symboli, koordynowaniu ruchów oka i ręki.
Pozdrawiam
Adriana Bernady
Szanowny Panie,
Wyniki testu WISC-R wskazują, że ogólny rozwój umysłowy dziecka mieści się w granicach inteligencji nieco niższej niż przeciętna, a rozwój funkcji poznawczych jest nieharmonijny, co oznacza, że różne obszary rozwoju rozwijają się nierównomiernie.
Mocniejsze strony dziecka to myślenie przyczynowo-skutkowe oparte na materiale graficznym, rozumienie norm społecznych oraz zasób słownictwa. To oznacza, że lepiej radzi sobie z praktycznym rozumowaniem i rozumieniem otoczenia.
Trudności występują w obszarach takich jak trwałość pamięci werbalnej, rozumowanie arytmetyczne, zdolności do klasyfikowania oraz organizowania materiału wzrokowego w większe całości. Tempo uczenia się wzrokowo-ruchowego jest również obniżone, co może wpływać na trudności w nauce pisania czy czytania.
W praktyce oznacza to, że dziecku może być trudno zapamiętać informacje przekazywane werbalnie oraz radzić sobie z zadaniami matematycznymi i organizacyjnymi. Najlepsze efekty w nauce przyniosą metody wykorzystujące wsparcie wzrokowe, ruchowe oraz praktyczne ćwiczenia angażujące różne zmysły. Warto stosować powtórki, materiały obrazkowe i zadania praktyczne, aby ułatwić zapamiętywanie i zrozumienie materiału.
Zalecana jest dalsza obserwacja i wsparcie ze strony pedagogów i specjalistów, a także rozważenie diagnozy różnicowej w kierunku neuroatypowości (np. AuDHD), by lepiej dopasować metody nauczania i wsparcie terapeutyczne.
Zapraszam do kontaktu online
Wyniki testu WISC-R wskazują, że ogólny rozwój umysłowy dziecka mieści się w granicach inteligencji nieco niższej niż przeciętna, a rozwój funkcji poznawczych jest nieharmonijny, co oznacza, że różne obszary rozwoju rozwijają się nierównomiernie.
Mocniejsze strony dziecka to myślenie przyczynowo-skutkowe oparte na materiale graficznym, rozumienie norm społecznych oraz zasób słownictwa. To oznacza, że lepiej radzi sobie z praktycznym rozumowaniem i rozumieniem otoczenia.
Trudności występują w obszarach takich jak trwałość pamięci werbalnej, rozumowanie arytmetyczne, zdolności do klasyfikowania oraz organizowania materiału wzrokowego w większe całości. Tempo uczenia się wzrokowo-ruchowego jest również obniżone, co może wpływać na trudności w nauce pisania czy czytania.
W praktyce oznacza to, że dziecku może być trudno zapamiętać informacje przekazywane werbalnie oraz radzić sobie z zadaniami matematycznymi i organizacyjnymi. Najlepsze efekty w nauce przyniosą metody wykorzystujące wsparcie wzrokowe, ruchowe oraz praktyczne ćwiczenia angażujące różne zmysły. Warto stosować powtórki, materiały obrazkowe i zadania praktyczne, aby ułatwić zapamiętywanie i zrozumienie materiału.
Zalecana jest dalsza obserwacja i wsparcie ze strony pedagogów i specjalistów, a także rozważenie diagnozy różnicowej w kierunku neuroatypowości (np. AuDHD), by lepiej dopasować metody nauczania i wsparcie terapeutyczne.
Zapraszam do kontaktu online
Wciąż szukasz odpowiedzi? Zadaj nowe pytanie
Wszystkie treści, w szczególności pytania i odpowiedzi, dotyczące tematyki medycznej mają charakter informacyjny i w żadnym wypadku nie mogą zastąpić diagnozy medycznej.