Zwiększenie ilości kalorii w diecie.

Witam.
Mam 18 lat, 1,61 m i ważę obecnie 72 kg.
Kiedy miałam 14 lat, przez 5 miesięcy głodziłam się na diecie 500 kcal i dodatkowo biegałam. Skończyło się to oczywiście olbrzymim efektem jojo. Od około 3 miesięcy jestem znowu na diecie i straciłam już 10 kg, lecz od 3 tygodni jem tylko 1000 kcal dziennie. Wiem, że to za mało i sama jestem na siebie za to zła. Chcę powoli zwiększyć tę liczbę do 1400. Czy znów przytyję? Jem regularnie co 3 godziny. Moje posiłki to głównie: warzywa, kasze, owoce, jajka i twarogi; zero słodyczy. Piję 2 litry wody dziennie i godzinę spędzam na spacerze.
Poza tym waga ani drgnie od tygodnia, a efekt plateau mam już chyba za sobą.

mgr Paulina Owsińska-Sołtysiak
mgr Paulina Owsińska-Sołtysiak Psycholog, Dietetyk, Psychoterapeuta Poznań
Dzień dobry,

czy ma Pani aktualne badania krwi (fT3, fT4, TSH, profil lipidowy, krzywa cukrowa)? Przy problemach z nadwagą zawsze trzeba wykluczyć zaburzenia hormonalne (zwłaszcza związane z chorobami tarczycy).
W Pani przypadku nawet 1400 kcal to ilość zbyt mała, by bezpiecznie chudnąć (o 1000 kcal nie wspominając). Zaleca się, żeby deficyt kaloryczny wynosił od 500 do 700 kcal dziennie (szacuję, że u Pani wynosi on przy podaży energii równej 1400 kcal - 900 kcal). Często oczekujemy szybkich efektów w odchudzaniu, ale one nigdy nie mają prawa być długoterminowe. Ponadto w wymienionych przez Panią produktach brakuje mi tłuszczów roślinnych - one są w prawidłowo zbilansowanej diecie niezbędne.Trudno mi na ten moment powiedzieć coś więcej. Bezwzględnie jednak zalecam zmianę sposobu odżywiania.

Pozdrawiam
Paulina Owsińska
Sugeruję wizytę: Wizyta kontrolna - 100 zł
Na wizytę można umówić się przez serwis ZnanyLekarz.pl, klikając w przycisk Umów wizytę.

mgr Magdalena Maławska
mgr Magdalena Maławska Dietetyk Wrocław
Witam
Oprócz kaloryczności ważne są proporcje składników odżywczych oraz stan zdrowa (badania np. tarczycy, insuliny itp.). Warto przeanalizować szczegółowo plan żywieniowy oraz tryb życia i zdrowie z dietetykiem. Pozdrawiam serdecznie,Magdalena Maławska

Zbyt duże ograniczenie kaloryczności zwiększa ryzyko efektu jojo. Nie jestem jednak w stanie odpowiedzieć na pytanie czy Pani przytyje, ile i w jakim czasie. Zapraszam na wizytę, pomogę stopniowo dojść do racjonalnej diety.
Barbara Dąbrowska-Górska
Sugeruję wizytę: Konsultacje dietetyczne
Na wizytę można umówić się przez serwis ZnanyLekarz.pl, klikając w przycisk Umów wizytę.

mgr Marzena Grząbkowiak
mgr Marzena Grząbkowiak Dietetyk Wrocław
Witam, proszę o kontakt bezpośredni, ponieważ w Pani sytuacji, aby zapobiec dalszym niekorzystnym zmianom metabolicznym należy zwrócić uwag nie tylko na ilość energii w diecie, ale również rozkład makroskładników w posiłkach. Kontrolowane rozszerzanie diety mogłoby zminimalizować ryzyko zarówno niedożywienia jak i szybkiego tycia. Zapraszam do kontaktu przez stronę dietetykwroclaw.pl

 Magdalena Kołodziej
Magdalena Kołodziej Dietetyk Świebodzice
Witam, 1000kcal to rzeczywiście na mało, żeby zabezpieczyć organizm w podstawową ilość energii, w konsekwencji doprowadzi Pani do wielu niedoborów w orgazmie. Dodatkowo proszę pamiętać, że organizm dostosowuje się do niskiej podaży składników odżywczych i obniż metabolizm, tzn. jemy malutko a efektów chudnięcia nie ma- organizm się broni. Zapraszam do gabinetu, wyprowadzimy organizm z tego zamkniętego koła i nauczymy się jeść tak, żeby być szczęśliwym , dobrze odżywionym i stracić na wadze. Pozdrawiam
Magdalena Kołodziej
Dietetyk

Waga ma prawo się zatrzymać nawet na msc czasu, proponuję sprawdzać co dwa tygodnie obwody i obserwować jak zmienia się figura. Powoli zaczęłabym podwyższać kcal, np. co tydzień o 100 kcal więcej, wówczas przy zdrowych nawykach żywieniowych i aktywności organizm powinien pozytywnie zareagować na zmiany.. Wytrwałości życzę :-)

Witam, jeżeli kaloryczność będzie zwiększana stopniowo po ok. 100 kcal więcej co kilka dni do uzyskania bezpiecznej wartości, to nie grozi wzrostem masy ciała. Może też przyczynić się do ubytku tkanki tłuszczowej.
Sugeruję wizytę: Zwykła wizyta
Na wizytę można umówić się przez serwis ZnanyLekarz.pl, klikając w przycisk Umów wizytę.

Szanowna Pani,
zbyt niska kaloryczność również będzie utrudniała spalanie tkanki tłuszczowej, więc kierunek Pani działań jest słuszny. Wyliczając Pani podstawową przemianę materii, sugerowałbym zwiększyć kaloryczność diety redukcyjnej do 1500 kcal, ta ilość pozwoli na spadek masy ciała. Ważne jest także, by odpowiednio zbilansować ilość białka, tłuszczu i węglowodanów oraz witamin i składników mineralnych.

Z poważaniem,
Sławomir Kula

Witam,

Odpowiednia ilość kalorii sprzyja redukcji tkanki tłuszczowej. Kiedy ucinamy z diety zbyt dużo kalorii chcąć szybko schudnąć niestety uzyskujemy efekt odwrotny. Warto dodać kalorie, by nakręcić metabolizm. 1000 kcal dziennie to zdecydowanie zbyt mało. Unikanie słodyczy i produktów przetworzonych to dobra strategia. Dieta powinna opierać się na produktech zasobnych w wartości odżywcze w tym biało, zdrowe tłuszcze i węglowodany oraz witaminy i minerały. Aktywność fizyczna w postaci spacerów i dbanie o nawodnienie zapewne sprzyja redukcji masy ciała.

Pozdrawiam,
Wiktoria Kreft
dietetyk kliniczny
Sports-Med

 Ewa Gonia
Ewa Gonia Dietetyk Tychy
Dzień dobry,

proponuję by skonsultowała się Pani z dobrym dietetykiem, który berdzie mógł w oparciu o pełen wywiad żywieniowy, analizę wyników badań pomóc Pani.
Nie jest wskazana dieta 1000 kcal to na pewno!

pozdrawiam

mgr Karolina Leśnik
mgr Karolina Leśnik Dietetyk Mława
Witam serdecznie. Potwierdzam, że zastosowanie diety 500 kcal nie było rozsądnym rozwiązaniem. Jest Pani bardzo młoda i taka dieta rzeczywiście może tylko zaszkodzić a nie pomóc. Zapewne bardzo spowolnił Pani metabolizm. Dlatego nie może Pani więcej schudnąć. Oczywiście najrozsądniejsze będzie wzbogacenie Pani diety o dodatkowe kalorie (pochodzące z dobrych jakościowo produktów), po to aby odżywić organizm. Ważne jest również odpowiednie nawadnianie się, tak jak Pani robi to do tej pory. Dzięki temu pobudzi Pani swój metabolizm. Trzeba będzie uzbroić się w cierpliwość. Efekt zatrzymania może potrwać nawet kilka tygodni. Na szczęście jest on przejściowy pod warunkiem, że zacznie się Pani odpowiednio odżywiać. Po więcej wskazówek zapraszam do mojego gabinetu. Pozdrawiam.

Witam,
Jeśli odżywia się Pani zdrowo, zachowuje regularność posiłków to jeśli nawet zwiększy się Pani masa ciała to będzie to najprawdopodobniej masa mięśni. Polecam wykonanie analizy składu ciała przed rozpoczęciem zwiększania kaloryczności diety (bo oczywiście 1000 kcal to zbyt mało dla Pani) a później raz w miesiącu wykonywać takie badanie dla kontroli postępów. Prawidłowo zbilansowany jadłospis przyczynia się do wzrostu masy mięśniowej a nie tkanki tłuszczowej.
Pozdrawiam,
Agnieszka Blumczyńska
Dietetyk kliniczny

Musi Panią poprowadzić indywidualnie dietetyk i tak ustalać kaloryczność diety oraz rodzaj produktów w diecie, aby chudnąć bez odczuwania głodu. Nie da się odchudzać na poważnie przez takie krótkie zalecenia w tym okienku. Pozdrawiam

mgr Paulina Roziewska
mgr Paulina Roziewska Dietetyk Warszawa
Za bardzo ograniczyła Pani ilość spożywanych kcal, co wpłynęło na rozleniwienie metabolizmu. Organizm przestawił się na oszczędzanie.
Proszę zwrócić się do dietetyka w celu rozpisania odpowiedniej diety, która nauczy Panią zdrowych nawyków żywieniowych i nie będzie musiała Pani przejmować się efektem jo-jo.

 Tomasz Chudziński
Tomasz Chudziński Dietetyk Olsztyn
Dzień dobry,
Sposób dotychczasowego żywienia jest niemal głodówkowy. Spowodowało to załamanie metaboliczne, a tym samym ponowny przyrost masy ciała. Proszę mieć świadomość, że mniej nie oznacza lepiej. Organizm potrzebuje energię nie tylko na codzienne aktywności, ale również na utrzymanie podstawowych procesów życiowych jak chociażby praca narządów.
Radziłbym zasięgnąć konsultacji specjalisty tj. dietetyka. Nieumiejętne manipulowanie kalorycznością diety, jej stylem, doborem poszczególnych składników odżywczych może w dłuższej perspektywie czasu prowadzić do wyniszczenia organizmu.

Pozdrawiam.

 Sylwia Jajuga
Sylwia Jajuga Dietetyk Rzeszów
Dzień dobry,

powinna Pani stopniowo zwiększać ilość kalorii w diecie, tak jak Pani wspomniała, wtedy nie powinien wystąpić efekt jojo. Jednak zalecałabym udanie się do specjalisty - dietetyka, który skomponuje Pani odpowiedni plan żywieniowy i odpowiedni będzie Pani zwiększał ilość kalorii. W razie wątpliwości lub jeszcze jakiś pytań zapraszam do kontaktu.
Sylwia Jajuga

 Katarzyna Surowiec
Katarzyna Surowiec Dietetyk Zawiercie
Witam. Myślę, że musi Pani się zastanowić nad zmianą przekonań na swoj temat. Dlaczego tak mloda kobieta stosuje tak drastyczne środki jak głodzenie się ? Na początek zaproponowałabym badania w celu wykluczenia niedożywienia czyli białko całkowite oraz prawidłowego funkcjonowania hormonów tj tsh, krzywa cukrowa, prolaktyna i morfologii. Potem nalezy obliczyc prawidłowe zapotrzebowanie kaloryczne. Nawet 1400 kcal to za mało. Szukałabym także przyczyn w podejściu do siebie. Zapraszam na konsultację psychodietetyczną również on line lub telefon. Pozdrawiam Katarzyna Surowiec psychodietetyk, coach diet, dietetyk, trener personalny

 Paweł Nowacki
Paweł Nowacki Dietetyk, Terapeuta, Specjalista medycyny naturalnej Ząbkowice Śląskie
Witam! Znalezienie przyczyny skoków wagi oszczędzi Pani cierpienia. Koncepcja kalorii w świecie naukowym jest podważana. Zaburzenia informacji adipocyty - stan zapalny być może jest kluczowe w skomplikowanym procesie powstawania otyłości.
pozdrawiam serdecznie

mgr Marta Kornacka
mgr Marta Kornacka Dietetyk Gdynia
Prosze zwiększyć kaloryczność do 1400 na początku byc moze Pani przytyje, ale przy treningach typu cardio np. bieganie, rower, basen minimum 40 min powinno wszystko sie unormować. Nie należy wprowadzać wahań w kaloryczności ponieważ to rozregulowuje metabolizm. Najlepiej trzymać sie jednej kaloryczności i przerw 3-4 godzinnych pomiędzy posiłkami.

 Denis Gierat
Denis Gierat Dietetyk Limanowa
Twój współczynnik PPM (podstawowej przemiany materii) to około 1550 kcal, czyli minimum jakie musisz dostarczać organizmowi żeby wszystkie procesy, które się w nim dokonują -
działały prawidłowo. Każdy deficyt nie tylko utrudni obniżenie obecnej wagi, ale też spowoduje komplikacje zdrowotne np. większą podatność na choroby. Dlatego zmieniłbym tok myślenia i zaufał dietetykowi, poprzez umówienie się na wizytę.

Patrząc na Twoją aktywność fizyczną - wystarczy Ci około 1850 kcal. ale to jest mocno ogólnikowe stwierdzenie z racji bardzo skąpych informacji zawartych w pytaniu.

 Magdalena Maciejewska
Magdalena Maciejewska Dietetyk Bydgoszcz
Witam, musi Pani mieć świadomość, że nie tylko ilość kalorii ma wpływ na to czy schudniemy. Zbyt mała kcal ilość powoduje, że matebolizm na siłę magazynuje cokolwiek co Pani dostarcza z produktów spożywczych bo on czuje, że Pani go głodzi. Każda taka pół głodówka ( dieta niskokaloryczna) będzie coraz bardziej spowalniać metabolizm. Proponuję skorzystać z dietetyka, który rozsądnie ustali Pani podstawową przemianę materii w kaloriach i ułoży prawidłowo dietę. Takie eksperymenty dietetyczne mogą skończyć się otyłością i brakiem reakcji na diety. Proszę rozsądnie przemyśleć kolejne kroki.

Witam serdecznie,
Stosowanie diet bardzo niskoenergetycznych w celu długofalowej redukcji masy ciała nie jest do końca dobrym sposobem, ponieważ oprócz efektu jojo może dojść do niedoborów witamin czy składników mineralnych oraz pogorszenia stanu odżywienia, co może mieć negatywny wpływ na stan zdrowia w przyszłości. Najlepiej by było, aby udała się Pani do wykwalifikowanego dietetyka, który stopniowo będzie Pani zwiększał wartość energetyczną diety i dbał o jej odpowiednią jakość, tak aby utrata masy ciała była długotrwała.
Pozdrawiam!
Sugeruję wizytę: Konsultacja wstępna
Na wizytę można umówić się przez serwis ZnanyLekarz.pl, klikając w przycisk Umów wizytę.

Witam,
dieta, którą Pani stosuje jest niestety niebezpieczna dla Pani zdrowia. Pani podstawowa przemiana materii wynosi ok 1550kcal (i w zależności od użytego wzoru różni się o plus minus 50kcal). Podstawowa przemiana materii to ilość energii niezbędna do prawidłowego funkcjonowania serca, płuc, wątroby, nerek itd. Nie powinno się schodzić NIGDY poniżej tej wartości bowiem zwiększa ryzyko wielu problemów zdrowotnych. Każda dieta poniżej tej wartości to głodówka. Można wyjść oczywiście z diety 1000kcal bez przybrania na masie ciała ale robi się to dość powoli, tak by organizm nie odczuł zwiększenia kaloryczności diety. Nie jest to łatwe ale do zrobienia. Jeśli zwiększy Pani zbyt szybko kaloryczność to z całą pewności pojawi się przyrost masy ciała. To co Pani spożywa jest istotne ale konieczne jest określenie ilości poszczególnych produktów by można to było jednoznacznie ocenić.

To że masa ciała już nie drgnie to całkowicie normalne i tylko w Pani przypadku może drgnąć na dwa sposoby. Pierwszy - dalsze zmniejszenie ilości kalorii - oczywiście to bardzo zły pomysł; Drugi - zwiększenie aktywności fizycznej - przy diecie 1000 kcal również nie jest to wskazane.

Nie ma czegoś takiego jak "efekt plateau za sobą". Stabilizacja masy ciała będzie się utrzymać dalej przy tych samych warunkach żywieniowych. Czyli za pół roku będąc dalej na diecie 1000 kcal - masa ciała będzie podobna jeśli nie taka sama. Są znacznie lepsze diety, które przyniosłyby lepszy efekt niż 1000kcal.

Witam,
Aby ustalić kcal diety potrzebne są pomiary i analiza składu ciała. Taka kaloryczność na pewno jest za niska.
Pozdrawiam,

mgr Ewa Oleksy
mgr Ewa Oleksy Dietetyk Gdańsk
Dzień dobry,
diety o tak skrajnie niskiej kaloryczności (zwłaszcza 500 kcal) mogą prowadzić do niewyobrażalnych niedoborów, które mogą prowadzić nawet do śmierci. Tak restrykcyjna dieta obniża również podstawową przemianę materii, dlatego następne próby odchudzania (po efekcie jojo) są BARDZO trudne. Moim zdaniem, powinna Pani udać się do dietetyka, który najpierw "wyprowadzi" Panią z diety, aby Pani organizm "odpoczął", a po 2-3 miesiącach może Pani podjąć kolejną próbę odchudzania pod okiem specjalisty. Zdrowie jest najważniejsze!

mgr Marzena Kramarz
mgr Marzena Kramarz Dietetyk Szczytna
Witam serdecznie,
moja jedyna rada, to bezwzględnie prowadzić terapię pod nadzorem dietetyka.
Pozdrawiam Dietetyk Marzena Kramarz Poradnia Dietetyczna i Cykliczna

 Monika Kurdej
Monika Kurdej Dietetyk, Psycholog, Terapeuta Warszawa
O rety! Następna Gwiazda, która chce dobrze wyglądać i dobrze się czuć głodząc się... Proszę natychmiast zwiększyć kaloryczność - nie obchodzi mnie jak to Pani zrobi - bo na 1000 kcal racjonalnie Pani nie myśli:P

A poza tym stosuje Pani metody osiągania szczupłej sylwetki sprzed 30 lat... Dzisiaj się to robi zdecydowanie inaczej. Widzę, że pisze Pani z dużego miasta (Poznań). Naprawdę tam u Was obowiązują jeszcze "średniowieczne" zasady odchudzania?

A poważnie, bo tamto wcześniej, to miał być taki wstrząsający Panią żart:P, proszę natychmiast przestać samodzielnie eksperymentować z odchudzaniem. Proszę znaleźć sobie kogoś (specjalistę), który Panią sensownie poprowadzi. W Pani wieku, przy Pani zobowiązaniach życiowych (domyślam się, że ma Pani jakąś szkołę, przyjaciół, spotkania, startuje do pracy lub na studia), nie może sobie Pani pozwolić na deficyty kaloryczne. Zdecydowanie, osiągnie Pani swój rezultat bez tych nieracjonalnych działań.

I proszę przestać się ważyć! Może Pani kontrolować swoje działania - ale nigdy wagę. Waga jest ZAWSZE rezultatem Pani działań. Z opisu wynika, że są właściwe. Brakuje więc Pani cierpliwości:D Albo wiedzy:D Po jedno i drugie zapraszam na konsultacje do siebie:D
Sugeruję wizytę: Konsultacja wstępna (via phone lub skype) - 45 minut)
Na wizytę można umówić się przez serwis ZnanyLekarz.pl, klikając w przycisk Umów wizytę.

mgr Damian Rak
mgr Damian Rak Specjalista medycyny naturalnej, Dietetyk, Diagnostyk Gliwice
1000 kcal to dla Ciebie zdecydowanie za mało. Dieta zawierająca tak małą ilość energii jest niedoborowa w witaminy, makro i mikroelementy. Prowadzi do przewlekłych problemów zdrowotnych. Proszę skorzystać z pomocy dietetyka, który odpowiednio zbilansuje Twoją dietę! Pozdrawiam :)

Specjaliści w zakresie usługi: poradnictwo dietetyczne

Dorota Kościelniak

Dorota Kościelniak

Internista, Dietetyk

Zielonka

Radosław Podruczny

Radosław Podruczny

Dietetyk, Specjalista medycyny naturalnej

Wrocław

Anna Felińczak

Anna Felińczak

Dietetyk

Wałbrzych

Tomasz Suława

Tomasz Suława

Dietetyk

Wałbrzych

Magdalena Glińska

Magdalena Glińska

Dietetyk

Wrocław

Daria  Jaroszewska

Daria Jaroszewska

Dietetyk

Konin

Masz pytania?

Nasi lekarze i specjaliści odpowiedzieli na 1 pytań dotyczących choroby: poradnictwo dietetyczne

Ta wartość jest zbyt krótka. Powinna mieć __LIMIT__ lub więcej znaków.

Wszystkie treści opublikowane na portalu ZnanyLekarz.pl mają charakter informacyjny i w żadnym wypadku nie mogą być traktowane jako substytut porady medycznej.