Jak rozumieć taką diagnozę psychologiczną testem wisc-r. Opis dotyczy już 15 letniego dziecka. Tak
3
odpowiedzi
Jak rozumieć taką diagnozę psychologiczną
testem wisc-r. Opis dotyczy już 15 letniego dziecka. Tak wygląda opis
Badanie testem wisc-r wskazuje że rozwój umysłowy mieści się w granicach inteligencj niższej niż przeciętna. Rozwój funkcji poznawczych jest nieharmonijny.
W normie wiekowej pozostają zdolności do abstrahowania oraz tempo uczenia się wzrokowo. Rozwój niższy niż przeciętny przyjmują spostrzegawczość , zdolności językowe (werbalizowanie,definiowanie) rozumowanie arytmetyczne oraz trwałość pamięci werbalnej ( wyniki znajdują się w pobliżu inteligencji przeciętnej w dolnym progu przedziału). Deficyty występują w orientacji wyobraźni i wizualizacji przestrzennej syntezie danych spostrzeżeniowych (ujmowanie relacji część całość) oraz myśleniu przyczynowo skutkowym w oparciu o materiał graficzny.
Tak wyglądają wyniki
Orientacja -62
Wyobraźnia i wizualizacja przestrzenna -62
Myślenie przyczynowo skutkowe w oparciu o materiał graficzny -62
Synteza danych spostrzeżeniowych -62
Rozumowanie arytmetyczne -83
zdolności do spostrzegania szczegółów -83
zdolności językowe -83
trwałość pamięci werbalnej -83
tempo uczenia się wzrokowo -ruchowego -92
zdolności do abstrahowania -92
testem wisc-r. Opis dotyczy już 15 letniego dziecka. Tak wygląda opis
Badanie testem wisc-r wskazuje że rozwój umysłowy mieści się w granicach inteligencj niższej niż przeciętna. Rozwój funkcji poznawczych jest nieharmonijny.
W normie wiekowej pozostają zdolności do abstrahowania oraz tempo uczenia się wzrokowo. Rozwój niższy niż przeciętny przyjmują spostrzegawczość , zdolności językowe (werbalizowanie,definiowanie) rozumowanie arytmetyczne oraz trwałość pamięci werbalnej ( wyniki znajdują się w pobliżu inteligencji przeciętnej w dolnym progu przedziału). Deficyty występują w orientacji wyobraźni i wizualizacji przestrzennej syntezie danych spostrzeżeniowych (ujmowanie relacji część całość) oraz myśleniu przyczynowo skutkowym w oparciu o materiał graficzny.
Tak wyglądają wyniki
Orientacja -62
Wyobraźnia i wizualizacja przestrzenna -62
Myślenie przyczynowo skutkowe w oparciu o materiał graficzny -62
Synteza danych spostrzeżeniowych -62
Rozumowanie arytmetyczne -83
zdolności do spostrzegania szczegółów -83
zdolności językowe -83
trwałość pamięci werbalnej -83
tempo uczenia się wzrokowo -ruchowego -92
zdolności do abstrahowania -92
Jeśli wyniki jakiegokolwiek badania wzbudzają wątpliwość i niepokój najlepszym rozwiązaniem jest udanie się do osoby, która badanie przeprowadzała i opisywała z prośbą o wyjaśnienie co dokładnie to oznacza i jakie niesie za sobą konsekwencje. Warto także poprosić o wskazówki co dalej należy zrobić.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Uzyskaj odpowiedzi dzięki konsultacji online
Jeśli potrzebujesz specjalistycznej porady, umów konsultację online. Otrzymasz wszystkie odpowiedzi bez wychodzenia z domu.
Pokaż specjalistów Jak to działa?
Dzień dobry. Najlepiej wynik taki omówić szczegółowo z osobą wykonująca badanie, udzieli Pani najlepszej informacji z uwagi na fakt wykonywania właśnie, tego badania. Jeśli ma Pani wątpliwości co do wyniku zawsze można go skonsultować, jednak dobrze mieć ze sobą karty pracy. Pozdrawiam Małgorzata Kozłowska
Dzień dobry,
wyniki testu WISC-R (Skala Inteligencji Wechslera dla Dzieci) są przedstawiane w postaci tzw. ilorazów inteligencji, gdzie średni wynik dla populacji wynosi 100. Przedstawione w opisie wyniki liczbowe to najprawdopodobniej wyniki w skali przeliczeniowej, gdzie średnia to 100, a odchylenie standardowe 15. Mocne strony (w normie wiekowej): Te obszary funkcjonowania intelektualnego dziecka są rozwinięte na poziomie zbliżonym do jego rówieśników. Zdolności do abstrahowania (wynik 92): Dziecko potrafi tworzyć ogólne pojęcia i idee na podstawie konkretnych przykładów. Rozumie, co łączy różne obiekty lub sytuacje. Jest to ważna umiejętność w nauce przedmiotów ścisłych i humanistycznych. Tempo uczenia się wzrokowo-ruchowego (wynik 92): Dziecko w odpowiednim dla swojego wieku tempie uczy się nowych zadań, które wymagają koordynacji oka i ręki, np. pisania, rysowania czy obsługi urządzeń. Obszary nieznacznie obniżone (na granicy normy): Funkcje te są rozwinięte słabiej niż u przeciętnego 15-latka, ale ich poziom jest bliski dolnej granicy normy. Rozumowanie arytmetyczne (wynik 83): Dziecko może mieć trudności z rozwiązywaniem zadań matematycznych w pamięci i rozumieniem problemów logiczno-matematycznych. Zdolności do spostrzegania szczegółów (wynik 83): Może mieć problem z dostrzeganiem istotnych detali, co może wpływać na naukę czytania, pisania czy analizę materiału graficznego. Zdolności językowe (wynik 83): Trudności mogą pojawiać się w precyzyjnym wyrażaniu myśli, definiowaniu pojęć i bogactwie słownictwa. Trwałość pamięci werbalnej (wynik 83): Dziecko może mieć problemy z zapamiętywaniem i odtwarzaniem informacji usłyszanych lub przeczytanych. Obszary deficytowe (znacznie poniżej normy): Są to najsłabiej rozwinięte funkcje, które mogą stanowić źródło największych trudności w nauce i codziennym funkcjonowaniu. Wynik 62 we wszystkich tych obszarach wskazuje na bardzo duże trudności. Orientacja, wyobraźnia i wizualizacja przestrzenna (wynik 62): Dziecko ma poważne problemy z orientacją w przestrzeni, oceną odległości, kierunków oraz z myślowym obracaniem i przekształcaniem obiektów. Może to wpływać na naukę geometrii, geografii, a także na codzienne czynności, jak np. orientacja w nowym miejscu. Synteza danych spostrzeżeniowych (wynik 62): Dziecku trudno jest składać pojedyncze elementy w spójną całość. Może mieć problem z układaniem puzzli, klocków, ale też z rozumieniem wykresów, map czy schematów. Myślenie przyczynowo-skutkowe w oparciu o materiał graficzny (wynik 62): Występują duże trudności w rozumieniu relacji między zdarzeniami przedstawionymi na obrazkach, przewidywaniu konsekwencji i układaniu historyjek obrazkowych w logiczną całość.
Wynik testu WICS-R należy interpretować wyłącznie po zbadaniu pacjenta.
Sugeruję ponowną wizytę u psychologa, który test wykonał, gdyż to on badał pacjenta.
Alternatywą jest wizyta u neuropsychologa, specjalisty psychologii klinicznej.
Pozdrawiam,
Paweł Somerfeld,
Psycholog
wyniki testu WISC-R (Skala Inteligencji Wechslera dla Dzieci) są przedstawiane w postaci tzw. ilorazów inteligencji, gdzie średni wynik dla populacji wynosi 100. Przedstawione w opisie wyniki liczbowe to najprawdopodobniej wyniki w skali przeliczeniowej, gdzie średnia to 100, a odchylenie standardowe 15. Mocne strony (w normie wiekowej): Te obszary funkcjonowania intelektualnego dziecka są rozwinięte na poziomie zbliżonym do jego rówieśników. Zdolności do abstrahowania (wynik 92): Dziecko potrafi tworzyć ogólne pojęcia i idee na podstawie konkretnych przykładów. Rozumie, co łączy różne obiekty lub sytuacje. Jest to ważna umiejętność w nauce przedmiotów ścisłych i humanistycznych. Tempo uczenia się wzrokowo-ruchowego (wynik 92): Dziecko w odpowiednim dla swojego wieku tempie uczy się nowych zadań, które wymagają koordynacji oka i ręki, np. pisania, rysowania czy obsługi urządzeń. Obszary nieznacznie obniżone (na granicy normy): Funkcje te są rozwinięte słabiej niż u przeciętnego 15-latka, ale ich poziom jest bliski dolnej granicy normy. Rozumowanie arytmetyczne (wynik 83): Dziecko może mieć trudności z rozwiązywaniem zadań matematycznych w pamięci i rozumieniem problemów logiczno-matematycznych. Zdolności do spostrzegania szczegółów (wynik 83): Może mieć problem z dostrzeganiem istotnych detali, co może wpływać na naukę czytania, pisania czy analizę materiału graficznego. Zdolności językowe (wynik 83): Trudności mogą pojawiać się w precyzyjnym wyrażaniu myśli, definiowaniu pojęć i bogactwie słownictwa. Trwałość pamięci werbalnej (wynik 83): Dziecko może mieć problemy z zapamiętywaniem i odtwarzaniem informacji usłyszanych lub przeczytanych. Obszary deficytowe (znacznie poniżej normy): Są to najsłabiej rozwinięte funkcje, które mogą stanowić źródło największych trudności w nauce i codziennym funkcjonowaniu. Wynik 62 we wszystkich tych obszarach wskazuje na bardzo duże trudności. Orientacja, wyobraźnia i wizualizacja przestrzenna (wynik 62): Dziecko ma poważne problemy z orientacją w przestrzeni, oceną odległości, kierunków oraz z myślowym obracaniem i przekształcaniem obiektów. Może to wpływać na naukę geometrii, geografii, a także na codzienne czynności, jak np. orientacja w nowym miejscu. Synteza danych spostrzeżeniowych (wynik 62): Dziecku trudno jest składać pojedyncze elementy w spójną całość. Może mieć problem z układaniem puzzli, klocków, ale też z rozumieniem wykresów, map czy schematów. Myślenie przyczynowo-skutkowe w oparciu o materiał graficzny (wynik 62): Występują duże trudności w rozumieniu relacji między zdarzeniami przedstawionymi na obrazkach, przewidywaniu konsekwencji i układaniu historyjek obrazkowych w logiczną całość.
Wynik testu WICS-R należy interpretować wyłącznie po zbadaniu pacjenta.
Sugeruję ponowną wizytę u psychologa, który test wykonał, gdyż to on badał pacjenta.
Alternatywą jest wizyta u neuropsychologa, specjalisty psychologii klinicznej.
Pozdrawiam,
Paweł Somerfeld,
Psycholog
Wciąż szukasz odpowiedzi? Zadaj nowe pytanie
Wszystkie treści, w szczególności pytania i odpowiedzi, dotyczące tematyki medycznej mają charakter informacyjny i w żadnym wypadku nie mogą zastąpić diagnozy medycznej.