Dlaczego dziecko ma trudności w nauce? Ma 10 lat. Badanie testem wisc-r wykazało że ogólny rozwój um
3
odpowiedzi
Dlaczego dziecko ma trudności w nauce? Ma 10 lat. Badanie testem wisc-r wykazało że ogólny rozwój umysłowy mieści się w granicach normy wiekowej. Rozwój funkcji poznawczych jest nieharmonijny. Mocną stroną uczennicy są tempo ucznia się wzorkowo - ruchowego rozumienie norm i zasad społecznych zdolności językowe zdolności do abstrahowania oraz orientacja wyobraźnia i wizualizacjia przestrzenna (wynik wyższy niż przeciętny). Rozwój przeciętny przyjmują zdolność do spostrzegania szczegółów trwałość pamięci werblanej oraz synteza danych spostrzeżeniowych. Deficyty występują w rozumowaniu arytmetycznym myśleniu przyczynowo - skutkowym w oparciu o materiał graficzny oraz wiadomościach
Dzień dobry, być może trudności w uczeniu nie wynikają tutaj bezpośrednio lub jedynie z deficytów bądź ograniczeń o charakterze poznawczym. Badanie testem Wisc wskazuje na mocne strony i ograniczenia dziecka w tym obszarze. Nie daje jednak pełnej odpowiedzi na pytanie, jak to się dzieje i z czego może to wynikać, że dziecko ma trudności. Wskazane jest podjęcie pogłębionego wywiadu z dzieckiem i rodzicem, uzyskanie opinii ze szkoły, a także rozszerzenie diagnostyki- WISC nie ma już tak dużej mocy diagnostycznej. Trudności w uczeniu mogą być związane także chociażby z emocjami ucznnia, jego sytuacją w domu, w klasie, niewłaściwie dobraną metodą uczenia się. Pozdrawiam, Aleksandra Wincz.
Uzyskaj odpowiedzi dzięki konsultacji online
Jeśli potrzebujesz specjalistycznej porady, umów konsultację online. Otrzymasz wszystkie odpowiedzi bez wychodzenia z domu.
Pokaż specjalistów Jak to działa?
Witam, Pani magister powiedziala wiele. Chetnie od siebie dodam, ze rola rodzica jest pomoc dziecku we wspolpracy ze specjalista, np. nauczycielem. Nie trzeba wszystkiego analizowac doglebnie. Wazniejsze jest zaczac dzialac, a wiec realizowac zalecenia. Powodzenia :))
Szanowna Pani,
Trudności w nauce u dziecka mogą wynikać z nieharmonijnego rozwoju funkcji poznawczych, co oznacza, że różne obszary umysłowe rozwijają się w różnym tempie (Wechsler, 2003). W przypadku Pani córki mocne strony, takie jak szybkie uczenie się wzrokowo-ruchowe, rozumienie norm społecznych, zdolności językowe i wyobraźnia przestrzenna, wskazują na potencjał i możliwości adaptacyjne.
Jednak deficyty w rozumowaniu arytmetycznym, myśleniu przyczynowo-skutkowym oraz wiadomościach graficznych mogą utrudniać przyswajanie konkretnych umiejętności szkolnych, zwłaszcza matematycznych i logicznych (Alloway i in., 2009). Taka rozbieżność może być objawem specyficznych trudności w uczeniu się lub neuroatypowości, jak ADHD lub ASD, które wpływają na koncentrację, organizację i przetwarzanie informacji (APA, 2013).
Zalecam dalszą diagnostykę różnicową w kierunku ASD/ADHD i AuDHD u psychologa diagnosty, która pozwoli doprecyzować przyczyny trudności i zaplanować odpowiednie wsparcie edukacyjne i terapeutyczne. Terapia dostosowana do indywidualnych potrzeb dziecka, uwzględniająca mocne strony oraz obszary wymagające wsparcia, znacznie poprawia efektywność nauki i samopoczucie dziecka (Swanson i Hoskyn, 1998).
Zapraszam do kontaktu
Trudności w nauce u dziecka mogą wynikać z nieharmonijnego rozwoju funkcji poznawczych, co oznacza, że różne obszary umysłowe rozwijają się w różnym tempie (Wechsler, 2003). W przypadku Pani córki mocne strony, takie jak szybkie uczenie się wzrokowo-ruchowe, rozumienie norm społecznych, zdolności językowe i wyobraźnia przestrzenna, wskazują na potencjał i możliwości adaptacyjne.
Jednak deficyty w rozumowaniu arytmetycznym, myśleniu przyczynowo-skutkowym oraz wiadomościach graficznych mogą utrudniać przyswajanie konkretnych umiejętności szkolnych, zwłaszcza matematycznych i logicznych (Alloway i in., 2009). Taka rozbieżność może być objawem specyficznych trudności w uczeniu się lub neuroatypowości, jak ADHD lub ASD, które wpływają na koncentrację, organizację i przetwarzanie informacji (APA, 2013).
Zalecam dalszą diagnostykę różnicową w kierunku ASD/ADHD i AuDHD u psychologa diagnosty, która pozwoli doprecyzować przyczyny trudności i zaplanować odpowiednie wsparcie edukacyjne i terapeutyczne. Terapia dostosowana do indywidualnych potrzeb dziecka, uwzględniająca mocne strony oraz obszary wymagające wsparcia, znacznie poprawia efektywność nauki i samopoczucie dziecka (Swanson i Hoskyn, 1998).
Zapraszam do kontaktu
Wciąż szukasz odpowiedzi? Zadaj nowe pytanie
Wszystkie treści, w szczególności pytania i odpowiedzi, dotyczące tematyki medycznej mają charakter informacyjny i w żadnym wypadku nie mogą zastąpić diagnozy medycznej.