Czy to u 4 letniego dziecka jest normalne?Moja córka która ma 4 lata bardzo źle buduje zdania oczywi
3
odpowiedzi
Czy to u 4 letniego dziecka jest normalne?Moja córka która ma 4 lata bardzo źle buduje zdania oczywiście nie wszystkie ale większość np. Na obiad co dzisiaj jest. Ma bardzo słabą pamięć często zapomina co się do niej mówi i prosi o powtórzenie nawet po 3 razy ale w końcu zapamiętuje. Nie zawsze rozumie co się od niej chce ja jej mówię np. przynieś książkę a ona przynosi mi coś innego. Ma też wadę wymowy ale jedyny objaw to że mówi l zamist r lub g zamiast k po za tym z wymową nie ma już problemów.
Córka wymaga pogłębionej diagnozy neuropsychologicznej pamięci i rozwoju językowego.
Uzyskaj odpowiedzi dzięki konsultacji online
Jeśli potrzebujesz specjalistycznej porady, umów konsultację online. Otrzymasz wszystkie odpowiedzi bez wychodzenia z domu.
Pokaż specjalistów Jak to działa?
Szanowna Pani,
warto udać się z córką na diagnozę do rejonowej Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej, a następnie postępować według zawartych w opinii zaleceń.
Pozdrawiam serdecznie i życzę wszystkiego dobrego,
Agata Wiśniewska
warto udać się z córką na diagnozę do rejonowej Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej, a następnie postępować według zawartych w opinii zaleceń.
Pozdrawiam serdecznie i życzę wszystkiego dobrego,
Agata Wiśniewska
Szanowna Pani,
Opisywane objawy u czteroletniego dziecka, takie jak trudności w budowaniu zdań, słaba pamięć i problemy z rozumieniem poleceń, mogą być w pewnym stopniu normalne w tym wieku, jednak warto zwrócić na nie szczególną uwagę. W tym okresie dziecko rozwija kompetencje językowe i poznawcze, ale jeśli problemy są znaczące i utrzymują się, mogą wskazywać na zaburzenia rozwojowe, takie jak opóźniony rozwój mowy lub deficyty poznawcze.
Ważne jest rozważenie diagnozy różnicowej, która obejmuje również ocenę ewentualnych zaburzeń ze spektrum autyzmu (ASD) lub zaburzeń uwagi (ADHD), które mogą wpływać na przetwarzanie informacji i komunikację (Lord i wsp., 2020; Barkley, 2019).
Zalecana jest konsultacja ze specjalistą – logopedą, psychologiem lub neurologiem dziecięcym – który przeprowadzi kompleksową ocenę rozwoju mowy, pamięci i funkcji poznawczych dziecka. Wczesna diagnoza i odpowiednia terapia (np. terapia logopedyczna, integracja sensoryczna) mogą znacząco poprawić dalszy rozwój dziecka i jego funkcjonowanie w codziennym życiu.
Zapraszam do kontaktu
Opisywane objawy u czteroletniego dziecka, takie jak trudności w budowaniu zdań, słaba pamięć i problemy z rozumieniem poleceń, mogą być w pewnym stopniu normalne w tym wieku, jednak warto zwrócić na nie szczególną uwagę. W tym okresie dziecko rozwija kompetencje językowe i poznawcze, ale jeśli problemy są znaczące i utrzymują się, mogą wskazywać na zaburzenia rozwojowe, takie jak opóźniony rozwój mowy lub deficyty poznawcze.
Ważne jest rozważenie diagnozy różnicowej, która obejmuje również ocenę ewentualnych zaburzeń ze spektrum autyzmu (ASD) lub zaburzeń uwagi (ADHD), które mogą wpływać na przetwarzanie informacji i komunikację (Lord i wsp., 2020; Barkley, 2019).
Zalecana jest konsultacja ze specjalistą – logopedą, psychologiem lub neurologiem dziecięcym – który przeprowadzi kompleksową ocenę rozwoju mowy, pamięci i funkcji poznawczych dziecka. Wczesna diagnoza i odpowiednia terapia (np. terapia logopedyczna, integracja sensoryczna) mogą znacząco poprawić dalszy rozwój dziecka i jego funkcjonowanie w codziennym życiu.
Zapraszam do kontaktu
Wciąż szukasz odpowiedzi? Zadaj nowe pytanie
Wszystkie treści, w szczególności pytania i odpowiedzi, dotyczące tematyki medycznej mają charakter informacyjny i w żadnym wypadku nie mogą zastąpić diagnozy medycznej.