Pytania pacjentów (4579)

  • Z racji tego, że dopiero zaczęłam przygodę z tabletkami. Zażywam naraye pd 24 maja. W środę była to moja 13 tabletka. Wzięłam ją jak zawsze o godzinie 20. ( dzień wcześniej współżyliśmy z partnerem, ale nie skończył w środku. To było we wtorek)Koło godziny 23:30 tego samego dnia (środa)jednorazowo mnie zwymiotowało.totalnie rozemocjonowana poszłam spać i zażyłam tabletkę dopiero po godzinie 7 rano i kolejną o 20.
    Moje pytanie brzmi, czy antykoncepcja hormonalna została zachowana? Czy powinnam używać jeszcze jakiegoś dodatkowego zabezpieczenia przez te kolejne kilka dni brania tabletek i 7 dniowej przerwy? I czy w takim przypadku powinnam teraz zażyć 21 tabletek i skończyć dzień wcześniej, czy 22?
    Z góry dziękuję za odpowiedź!

    ODPOWIEDŹ LEKARZA:

    lek. Bohdan Michalak

    najlepiej nie stosować tabletek bo kłopotów będzie bez liku

  • ODPOWIEDŹ LEKARZA:

    lek. Bohdan Michalak

    zapewne terapia heparynowa, ie chodzi tu jedynie o zarodek ale o późniejsze stadia ciąży

  • Mam 25 lat i pare razy zdarzyło mi się, ze przed okresem zauważyłam u siebie brązowe plamienia, a później następował okres. Od paru dni są te plamienia, już jutro powinnam dostać miesiączki, lecz się nie zapowiada bo zawsze przed menstruacja bolą mnie piersi. Czuje silny ból w lewym jajniku, który po chwili ustępuje i niepokoi mnie ta brązowa wydzielina, Ktora widuwalam czasami na chusteczce podczas podcierania. Czy mam się czegoś obawiać? Dodam, ze czasami czuje lekki ból nad lewym biodrem lub na dole plecówktóry ustępuje. Być może dlatego, ze ciężko pracuje i mało sypiam, ale czy może tez być problem ze strony układu rozrodczego? Mam wizytę u ginekologa za 4 tygodnie

    ODPOWIEDŹ LEKARZA:

    lek. Bohdan Michalak

    wizyta potrzebna

  • Tabletki antykoncepcyjne czy podczas stosowania można kończyć w pochwie bez większych obaw zajścia w ciążę ?

    ODPOWIEDŹ LEKARZA:

    lek. Bohdan Michalak

    zapraszam do szkoły podstawowej


  • Witam. Około 9miesiecy temu przestałam brać tabletki antykoncepcyjne. Miesiączki były nie regularne (między 22 a 35 dni) trwały około 3-4dni. W marcu miesiączki nie dostałam więc zgłosiłam się do ginekologa. Dał mi luteinę i zlecił badania. Po badaniach okazało się że mam niedoczynność tarczycy i wysoką prolaktynę. Zgłosiłam się do endokrynologa. Dostałam leki i powtórzyłam badania. Biorę eutyrox i TSH w normie. Zrobiłam również test czynnościowy na prolaktynę i okazało się że na czczo oraz po tabletce jest w normie. Więc endokrynologicznie jest wszystko ok. A miesiączki jak nie było tak nie ma. Ostatnio znowu zgłosiłam się do lekarza i znowu przepisał mi luteinę. Żaden lekarz nie mówi mi nic konkretnego. Co może mi być ? Czy mogę mieć problem z zajściem w ciążę ?

    ODPOWIEDŹ LEKARZA:

    lek. Bohdan Michalak

    lekarze błądzą


  • Mam 46 lat zrobiłam badania hormonalne.
    Wynik
    TSH L69 - 1,299 ul/mL
    ESTRADIOL <10 pg/ml
    FSH L65 - 54,25 mlU/mL
    Czy to na prawdę menopauza????
    Usunięto mi wkładkę domaciczną boję się ryzyka zajścia w ciążę.
    Proszę o opinię.
    Pozdrawiam

    ODPOWIEDŹ LEKARZA:

    lek. Bohdan Michalak

    należy włożyć kolejną ale z hormonem

  • ODPOWIEDŹ LEKARZA:

    lek. Bohdan Michalak

    prezerwatywa to nie zabezpieczenie, a do współżycia należy dojrzeć; seks dla sportu czy też ciekawości jest ostatecznie szkodliwy dla kobiety; pozostałe kwestie należy rozstrzygnąć w gabinecie

  • Mam 25 lat. Odkąd pamietam to nigdy nie miałam regularnej miesiączki, przez częste wyjazdy, stres opóźniał mi się nawet do dwóch tygodni. Pare miesięcy temu 2 tygodnie po okresie zauważyłam krew w śluzie oraz w moczu, był to jednorazowy przypadek. Przed miesiączka zawsze leci mi ciemno brązowy śluz oraz mialam ból piersi. Za 3 dni powinnam dostać miesiączkę, lecz jak zwykle się nie zapowiada, ponieważ nie bolą mnie piersi. Martwi mnie jedno ok 5 dni temu zauważyłam brązowa wydzielinę na bieliźnie jak i w moczu, a teraz ustąpiło pobolewa mnie lewy jajnik oraz lewe biodro, promieniujące na tylna cześć pleców( chodź plecy mogą być przeciążone od siłowni). Nie jest to stały ból, ale występuje. Nie mam bólu przy oddawaniu moczu. Dlaczego zdarza się brązowa wydzielina, a później nic? Nie jestem w ciąży. Czy mam się czegoś obawiać? Dodam, ze mam wizytę u lekarza dopiero za 3
    Tygodnie

    ODPOWIEDŹ LEKARZA:

    lek. Bohdan Michalak

    koniczna jest diagnostyka gineko-endokrynologiczna; zapraszam

  • Mam taki problem 30.05 powinnam dostac miesiaczke zrobilam test wyszedl pozytywny lecz jedna kreska byla blado rozowa czy wczesna ciaza od soboty do dzis pojawilo sie krwawienie i lekki bol brzucha czy moze byc to poronienie?

    ODPOWIEDŹ LEKARZA:

    lek. Bohdan Michalak

    może tak może nie

  • Czy dluga niedowaga spowodowana restrykcyjna dieta może spodowac tradzik ( nigdu w zyciu nie wystepowaly problemy skorne ) na twarzy ? . Dodam ze mam wkladke mirene . Leczylam się u dermatologa masci nie pomagają wyskakują uporczywe pryszcze na policzku . Przy mirenie nie mam miesiączkek także dodam iż nie mogę wykonać badań hormonalnych .

    ODPOWIEDŹ LEKARZA:

    lek. Bohdan Michalak

    mało danych


Wszystkie treści, w szczególności pytania i odpowiedzi, dotyczące tematyki medycznej mają charakter informacyjny i w żadnym wypadku nie mogą zastąpić diagnozy medycznej.