Moje doświadczenie

Jestem neurologopedą, terapeutą AAC specjalizującym się w diagnozie i terapii dzieci niemówiących/ słabomówiących. Zajmuję się opracowywaniem niewerbalnych systemów komunikacyjnych dzieci z zespołami genetycznymi, autyzmem, porażeniem mózgowym, SMA, niepełnosprawnością intelektualną, afazją. Prowadzę również terapię w zakresie mięśniowych trudności dzieci i dorosłych.

W swojej pracy cenię holistyczne podejście do pacjentów, dlatego też swój warsztat pracy wzbogaciłam o dodatkowe kwalifikacje, takie jak: integracja sensoryczna, Instrumental Enrichment (Standard i Basic), Neuroflow, elektrostymulacja. W pracy neurologopedy ważne jest dla mnie szukanie powodu trudności, z którymi zgłasza się do mnie pacjent lub jego rodzina. Zlokalizowanie i nazwanie trudności pozwala mi bowiem na ułożenie indywidualnego planu działania, który systematycznie poddaję superwizji.

Niezbędna dla mnie jest też współpraca z innymi specjalistami, tj. psychologami, psychiatrami, neurologami, laryngologami, pedagogami, genetykami. Często dodatkowe konsultacje moich pacjentów są niezbędne, aby móc skutecznie działać.

Skuteczne działanie to w moim odczuciu również umiejętność zadbania o dobry kontakt, ustalenie wspólnego celu terapeutycznego, wsparcie w trudnym momencie pacjenta lub jego rodziny. Z myślą o bardziej emocjonalnej stronie mojej pracy, posługuję się elementami TSR, tj. terapii skoncentrowanej na rozwiązaniach.

Swoje zawodowe sukcesy chętnie opisuję w artykułach naukowych, gdzie wraz z osobami, z którymi współpracuję dzielimy się wiedzą i doświadczeniem klinicznym.

Zapraszam do współpracy!

MOJE KOMPETENCJE:

1. Szkolenia:
- I poziom- elementarny- kursu języka migowego dla pracowników służb społecznych, 2011, przewodniczący komisji: Lila Misiak (60h)
- Pomoc psychologiczna dzieci z mutyzmem wybiórczym i jego rodzinie, 24-15.02.2012 roku, Warszawa, prowadzący; Monika Andrzejewska
- Asystuję i pomagam- podstawowe zagadnienia dotyczące pracy z dziećmi z niepełnosprawnością, 14, 15, 21.04.2012, Gdańsk, prowadzący: Alina Wiśniewska
- Szkolenie Polskiego Języka Migowego dla Tłumaczy- Przewodników, 5.11-19.12.2012, Gdańsk, prowadzący: Janina Kortas, Kamila Skalska (60h)
- Szkolenie Tłumaczy- Przewodników Osób Głuchoniewidomych, 30.11.2012, Gdańsk, prowadzący: Michał Drzewek
- Kurs Polskiego Języka Migowego A2, poziom średniozaawansowany, 10.04-27.06.2013, Gdańsk, prowadzący: Iwona Rozbicka (40h)
- Podstawy wspierania osoby głuchoniewidowej, 27.01.2012, Gdańsk
- Terapia Ręki, 17-18.05.2013, Gdańsk, prowadzący: Aneta Giczewska, Wioletta Bartkiewicz.
- Terapia Ręki II stopień, 18-19.05.2013, Gdańsk, prowadzący: Aneta Giczewska, Wioletta Bartkiewicz
- Wspomaganie rozwoju dziecka z wadą słuchu- rola rodziców i terapeutów, 14-16.06.2013, Warszawa, Jadwiga Czartoryska, Jan Łaszczyk (uczestnictwo i pomoc w zorganizowaniu)
- Wykorzystanie elementów metody werbo- tonalnej w terapii dzieci z zaburzeniami w komunikacji językowej, cz. 1, 14-15.09.2013, Gdańsk, prowadzący; Anna Prożych
- Integracja Odruchów Ustno- Twarzowych według metody dr Swietłany Masgutowej, 20.10.2013m Gdańsk, prowadzący; Małgorzata Koczyk
- Symultaniczno- sekwencyjna nauka czytania, 30.05.2014, Warszawa, prowadzący; Katarzyna Sedivy
- Programowanie języka dla dzieci z zaburzeniami komunikacji (niesłyszących, autystycznych, a afazją), 14.06.2014, Warszawa, prowadzący: Zdzisława Orłowska- Popek
- Wykładowca/ Trener języka migowego, 14.08.2014, prowadzący: Olgierd Kosiba
- Zrozumieć autyzm w ujęciu HANDLE, 13.12.2014, Warszawa, prowadzący: Maria Dąbrowska- Jędral
- „Screeningowy Audiometr Tonalny (SAT)- słuch obwodowy i centralne zaburzenia słuchowe, Gdańsk 27.03.2015, Bartosz M. Radtke
- Usprawnianie kompetencji komunikacyjnej w afazji. Zajęcia pokazowe z pacjentami, 28.11.2015, Wieliczka, prowadzący: Paulina Wójcik- Topór, Mariola Czarnkowska, Anna Lipa
- Stymulacja mechanizmów lewopółkulowych- usprawnianie pracy lewej półkuli mózgu, 19.02.2016, Kraków, prowadzący: Marta Korendo
- Diagnoza i terapia afazji u dorosłych, Kraków, 07.05.2016, prowadzący: Anna Siudak
- Stymulacja procesów myślenia, 13.05.2016, Kraków, prowadzący: Marta Korendo
- Diagnoza i terapia zaburzeń mowy u osób dorosłych chorych neurologicznie, Gdańsk 2016, prowadzący: Jolanta Panasiuk
- Stosowanie Testu Rozwoju Językowego, październik 2016, Gdańsk, prowadzący: Magdalena Kochańska
- Metody badania zagrożenia dysleksją, 05.02.2017, Kraków, Metody badania zagrożenia dysleksją, prowadzący: Marta Korendo
- Ćwiczenia funkcji wzrokowych- rozwojowe programowanie terapii, 29.04.2017, prowadzący: Agnieszka Bala
- Ćwiczenia funkcji słuchowych- rozwojowe programowanie terapii, 29.04.2017, Kraków, prowadzący: Agnieszka Bala
- Wczesna diagnoza i terapia zaburzeń autystycznych, 30.08.2017, Kraków, prowadzący: Jagoda Cieszyńska
- Terapia neurobiologiczna, 07.08.2017, Kraków, prowadzący: Jagoda Cieszyńska
- Wczesna diagnoza i stymulacja logopedyczna u noworodków i niemowląt, 02.09.2018, Gdańsk, prowadzący: Mirosława Rządzka
- Wspomaganie rozwoju mowy i komunikacji z wykorzystaniem elementów metody werbo- tonalnej”, 13.10.2018, Gdynia, prowadzący: Agnieszka Dziedzic
- Diagnoza i i terapia zaburzeń rozwoju mowy u dzieci chorych neurologicznie, 16.12.2018, Warszawa, prowadzący: Jolanta Panasiuk
- Mózgowe uszkodzenia widzenia i trudności wzrokowe uwarunkowane nieprawidłowym funkcjonowaniem układu nerwowego w fizjoterapii i rehabilitacji wzroku, 02-03.03.2019, Gdańsk, prowadzące: Agata Hołbowicz, Beata Wasicka
- Interdyscyplinarne leczenie wad zgryzu, artykulacji, narządu ruchu i postawy ciała, 15.03.2019, Gdańsk, prowadzący: Marta Wawrzynów
- „Wspomaganie karmienia dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym”, Warszawa 06.04.2019, prowadzący: Marcelina Przeździęk
- „Jedzenie doustne wyzwaniem dla dzieci karmionych przez pega lub sondę”, Warszawa 07.04.2019, prowadzący: Marcelina Przeździęk
- Wprowadzenie komunikacji alternatywnej i wspomagającej u osób z wieloraką niepełnosprawnością, stopień II, 11-12.01.2020, Warszawa, prowadzący: Monika Jerzyk
- Włączanie rodziców w proces terapeutyczny. Kompetencje specjalisty AAC, 26.04.2020, Warszawa, prowadzący: Monika Jerzyk
- Wprowadzanie komunikacji alternatywnej i wspomagającej u osób z wieloraką niepełnosprawnością, stopień I, 13.10.2019, Warszawa, prowadzący: Monika Jerzyk
- Obsługa oraz wykorzystanie programu Mówik w terapii osób niemówiących, 25.01.2020, Warszawa, prowadzący: Ewa Grzelak
- Model wykorzystywania AAC w praktyce edukacyjnej szkół oraz rodzin dzieci ze złożonymi potrzebami komunikacji. Rozwijanie kompetencji komunikacyjnej u osób ze złożonymi potrzebami komunikacji na podstawie superwizji, 21-23.08.2020, Gdańsk, prowadzący: Magdalena Grycman
- Metody Feuersteina- Instrumental Enrichment- Poziom I, 09.10.2020, prowadzący: Urszula Sajewicz- Radtke
- PUMO. Program usprawniania motoryki oralnej, 27.05.2021, Marzena Machoś.
- Od 2020 roku w procesie superwizji u dr Magdaleny Grycman
- Stymulacja traktu ustno- twarzowego, 20-21.08.2021, Kasinka Mała, prowadzący: Małgorzata Gawryl
- Diagnostyka i Terapia Zaburzeń Przetwarzania Słuchowego metodą Neuroflow Aktywny Trening Słuchowy, 27-29.09.2021, Warszawa, prowadzący: Renata Borowiecka, Andrzej Senderski
- Elastyczny Terapeutyczny taping w logopedii zgodnie z podejściem Esther de Ru, 09010.10.2021, Bydgoszcz, prowadzący: Martyna Brychcy
- Metody Feuersteina- Instrumental Enrichment- Basic, 26.11.2021, Gdańsk, prowadzący: Urszula Sajewicz- Radtke
- Strategiczna metody usprawniania realizacji fonemów SMURF, 21-22.05.2022, Gdańsk, prowadzący: Danuta Pluta- Wojciechowska
- Karmienie dziecka jako funkcja prymarna dla rozwoju mowy i komunikacji, 29.10.2022, Gdańsk, prowadzący: Ilona Brzozowska- Misiewicz
- Praktyka tworzenia wieloskładnikowych systemów u osób ze złożonymi potrzebami komunikacji. Praca z rodziną użytkownika AAC. Kryteria warunkujące skuteczność oddziaływań w środowisku rodzinnym, 02-03.09.2023, Gdańsk, prowadzący: Magdalena Grycman
- Innowacyjne metody elektrostymulacji zewnętrznej i wewnętrznej w logopedii, 15.09.2023, Warszawa, prowadzący: Ewa Wojewoda, Aleksandra Kaczyńska
- III stopniowe szkolenie Integracji sensorycznej w wymiarze 200 godzin, Gdańsk, uzyskanie uprawnienia Terapeuty Integracji Sensorycznej (w zakresie diagnozy i terapii), Gdańsk, prowadzący: Ewa` Romanik, Izabela Gelleta.
- Innowacyjne metody elektrostymulacji zewnętrznej i wewnętrznej w logopedii /podejście praktyczne/ aktualizacja wiedzy, 29.08.2024, Gdańsk, prowadzący: Ewa Wojewoda, Aleksandra Kaczyńska
- Rekomendacja dr Magdaleny Grycman na podstawie ukończonego cyklu szkoleń z zakresu wspomagających i alternatywnych sposobów porozumiewania się (AAC)- 2024

2. Konferencje (udział bierny):
- Terapia, wspomaganie, wsparcie logopedyczne- różne drogi, jeden cel, 03.03.2012, Toruń
- Nowe kierunki w terapii słuchu i mowy, 19-20.10.2012, Wrocław
Zaburzenia językowe u dziecka w kontekście wielojęzyczności, 27-28.05.2013, Kraków (konferencja międzynarodowa)
- Zauważ nasze słowa, 18.06.2013, Warszawa
- Usłysz dziecko z mutyzmem w ciszy, 21.11.2014, Warszawa
- Mutyzm wybiórczy w teorii i praktyce, 03.10.2015, Katowice
- Interdyscyplinarne aspekty neurorehabilitacji osób dorosłych, 21.11.2015, Wieliczka
- Karmienie małego dziecka- wieloaspektowość w terapii. Podejście interdyscyplinarne- I Ogólnopolska Konferencja Szkoły Terapii Karmienia Od Pestki do Ogryzka, 16 marca 2019, Gdańsk

3. Konferencje (udział czynny):
- Terapia dzieci z mutyzmem, 02-03.12.2011, Lublin, podczas „Ogólnopolskiej Konferencji Naukowego Koła Logopedów i Audiologów Mowa- Mózg- Zachowanie.
- Terapia dziecka z mutyzmem wybiórczym, 21.03.2012, Gdańsk, podczas Europejskiego Dnia Logopedy.
- Język migowy w terapii surdologopedycznej, 19.01.2013, Lublin, podczas: II Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej „Zaburzenia słuchu wyzwaniem dla współczesnej nauki”.
- Terapia neurologopedyczna dzieci z autyzmem, 14.11.2015, Warszawa.
- Wystąpienie pt. „Dlaczego milczenie nie zawsze jest złotem? Problemy komunikacyjne dzieci z mutyzmem” podczas konferencji „Odzieleni…Problemy w komunikacji międzyludzkiej”, Kielce, 6-7 listopada 2013 r.
- Terapia neurologopedyczna dzieci z autyzmem, 14.11.2015, Warszawa, podczas Interdyscyplinarnej Konferencji Naukowej Neuromowa- czyli człowiek widziany okiem neuropsychologa i neurologopedy
- Wystąpienie pt. „Rodzaje zaburzeń struktury sylabowej wyrazu” podczas III Ogólnokrajowej Konferencji Naukowej Młodzi Naukowcy w Polsce- Badania i Rozwój, Gdańsk 18.04.2016
- Wystąpienie pt. „Sylaba oraz wyrazy n- sylabowe w ontogenezie mowy” podczas III Ogólnokrajowej Konferencji Naukowej Młodzi Naukowcy w Polsce- Badania i Rozwój, Gdańsk 18.04.2016
- Wystąpienie pt. „Kliniczna charakterystyka autyzmu” podczas III Ogólnokrajowej Konferencji Naukowej Młodzi Naukowcy w Polsce- Badania i Rozwój, Gdańsk 18.04.2016
- Miejsce i rola narzędzi psychometrycznych w diagnozie rozwoju mowy i języka oraz rozwojowych zaburzeń uczenia się, 16.03.2024, Gdańsk, podczas Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej Trudności w Czytaniu i Pisaniu. Uwarunkowania w perspektywie edukacyjnej.
więcej
Zakres porad
  • Neurologopedia
  • Surdologopedia
  • Integracja sensoryczna

Usługi i ceny

Konsultacja logopedyczna


Konsultacja logopedyczna dzieci


Konsultacja online


Badania diagnostyczne


Stymulacja rozwoju mowy


+ 19 usług

W jaki sposób ustalane są ceny?

6 opinii pacjentów

Ogólna ocena

Trzymamy rękę na pulsie Sprawdzamy wszystkie opinie. Specjaliści nie mogą płacić za modyfikowanie lub usuwanie opinii. Dowiedz się więcej
S
Numer telefonu zweryfikowany
Lokalizacja: Centrum Terapii Neurologopedycznej- CTN diagnoza neurologopedyczna

Pani Kasia jest wspaniałą specjalistką, która szuka przyczyn trudności u dzieci, dobiera metody terapii i potrafi przeprowadzić przez nie zarówno małego pacjenta jak i jego rodziców.
Do Pani Kasi chodziłam z Córeczką - wcześniakiem z 24 tygodnia. Polecam serdecznie

A
Numer telefonu zweryfikowany
Lokalizacja: Centrum Terapii Neurologopedycznej- CTN terapia neurologopedyczna

Trafiliśmy do p. Kasi z polecenia - z niespełna 2,5 letnią córeczką z opóźnionym rozwojem mowy. Gdy zaczynaliśmy terapię mówiła tylko podstawowe słowa. Efekty były widoczne właściwie od razu. Po krótkim czasie mieliśmy już rozgadanego brzdąca :) To co dla mnie - jako mamy - poza efektami terapii bardzo ważne było podejście do dziecka. A Pani Kasia to najlepsza terapeutka jaką tylko mogliśmy sobie wymarzyć. Jest tak ciepłą i życzliwą osobą, że z ogromną radością patrzę jaką więź stworzyła z moją córką. Praktycznie od początku sama zostawała w gabinecie z uśmiechem na ustach, a po dłuższej nieobecności mówi, że tęskni za p. Kasią. Cieszę się, że trafiliśmy do terapeuty z tak ogromną wiedzą, doświadczeniem i holistycznym podejściem do dziecka. Pani Kasia skupia się nie tylko na problemach do rozwiązania "tu i teraz", ale także na tych które mogą pojawić się w przyszłości i utrudnić nabywanie kolejnych umiejętności. Przeróżne techniki p. Kasi przynoszą cudowne efekty! Szczerze polecamy:)

mgr Katarzyna Krempla

Pani Alicjo, dziękuję za świetną współpracę i życzę samych sukcesów dla córeczki!
Pozdrawiam,
Katarzyna Krempla

P
Numer telefonu zweryfikowany
Lokalizacja: Centrum Terapii Neurologopedycznej- CTN konsultacja neurologopedyczna dzieci

Do Pani Kasi trafiliśmy ze względu na opóźnienia psychoruchowe córeczki, brak komunikacji werbalnej i bardzo słabą komunikację niewerbalną. Już po pierwszym spotkaniu diagnostycznym wiedziałam, że trafiliśmy w najlepsze ręce. Od wejścia do CTN czuje się ogromne ciepło, przyjemną atmosferę oraz profesjonalizm. Pani Kasia jest niezwykle zaangażowana w swoją pracę oraz bardzo uważna i wrażliwa na każdy sygnał wysyłany przez dziecko. Posiada ogromną wiedzę, co przekłada się na niezwykłe rezultaty terapii. Moja córeczka od pierwszych chwil polubiła zajęcia u Pani Kasi i nie chce z nich wychodzić, co jest najlepszym dowodem jak wspaniale prowadzone są zajęcia i jak świetne podejście do dzieci ma Pani Kasia. Bardzo się cieszę, że trafiliśmy do CTN.

mgr Katarzyna Krempla

Dziękuję za miłe słowa! To przyjemność z Państwem współpracować.
Pozdrawiam serdecznie,
Katarzyna Krempla


A
Numer telefonu zweryfikowany
Lokalizacja: Centrum Terapii Neurologopedycznej- CTN konsultacja neurologopedyczna dzieci

Pani Kasia to wyjątkowa specjalistka, która posiada ogromną wiedzę oraz empatie, uważność i to coś co sprawia, że mój syn pokochał ją od pierwszych zajęć. Dzięki swojej kreatywności sprawia, że nigdy nie jest nudno, a jej energia i entuzjazm sprawiają, że dzieci nabierają wiary w swoje siły.
Do CTN trafiliśmy ponad 3 lata temu. Syn nie mówił. Zaczynaliśmy od AAC. A dziś dzięki Pani Kasi i całej ekipie centrum Jasiu mówi, czyta i pisze. Jestem pewna, że to zasługa Pani Kasi i jej ogromnej wiedzy i doświadczeniu.
Bardzo polecam.

mgr Katarzyna Krempla

Dziękuję za współpracę, miłe słowa i rewelacyjny kontakt. Życzę samych sukcesów dla J.
Pozdrawiam,
Katarzyna Krempla


P
Numer telefonu zweryfikowany
Lokalizacja: Centrum Terapii Neurologopedycznej- CTN stymulacja rozwoju mowy

Pani Kasia jak i całe CTN to miejsce które polecam zawszę i wszędzie, mój syn jest tam w dobrych rękach i co najważniejsze robi ogromne postępy,jestem pewna że każda minuta pracy w gabinecie jest przeznaczona do pomocy dziecku i co najważniejsze dziecko tam uczęszcza z chęcią

mgr Katarzyna Krempla

Dziękuję za współpracę i zaufanie!
Pozdrawiam,
Katarzyna Krempla


S
Numer telefonu zweryfikowany
Lokalizacja: Centrum Terapii Neurologopedycznej- CTN terapia neurologopedyczna dzieci

CTN to po prostu nasz drugi dom. Dla nas to Centrum Terapii Nadzwyczajnej :-)
To profesjonalne i na bardzo wysokim poziomie miejsce z mnóstwem ofert wspomagających rozwój dzieci. Czujemy się komfortowo ponieważ:
- terapeuci z p. Kasią Kremplą na czele, swoją kreatywnością zaskakują najbardziej wymagających Uczniów;
- Pani Kasia ma obszerną wiedzę, którą uzupełnia cały czas i nie poznałam do tej pory żadnego terapeuty, który by tak dokształcał się poprzez liczne szkolenia;
- w CTN terapeuci mają sposoby na różne trudności rozwojowe dzieci i w sposób bardzo kreatywny i przyjazny otwierają drzwi do świata najbardziej niedostępnego Malucha;
Polecam też Panią Kingę, specjalistkę od SI. Pani Kinga zrobiła nam wyjątkowo szczegółową diagnozę, otrzymaliśmy wskazówki, a zajęcia prowadzi tak by przez czystą zabawę poprawić funkcjonowanie Dziecka. Bardzo serdecznie polecam CTN bo moim zdaniem wyróżnia się na tle podobnych miejsc w 3mieście swoją kreatywnością, wiedzą, a przede wszystkim sercem

mgr Katarzyna Krempla

Miło się czyta Pani słowa, dziękuję.
Pozdrawiam,
Katarzyna Krempla


Wystąpił błąd, spróbuj jeszcze raz

Odpowiedzi na pytania

12 odpowiedzi udzielonych przez lekarza na pytania pacjentów na ZnanyLekarz.pl

Dzien dobry.
Mam pytanie odnośnie dziecka. Ma 4l 9m-cy. Jest śmiały, szybko uczy się piosenek, wierszy, liczy na konkretach w zakresie 10, chętnie rozwiązuje zadania logiczne, tworzy wypowiedzi zbudowane z prostych zdań (nieprawidłowo wymawia głoski szumiące oraz r - zamienia je na l). Niestety niechętnie koloruje, ma trudności z właściwym trzymaniem narzędzia pisarskiego (trzyma kredkę w 3 palcach, jednak trzyma rękę ' w powietrzu"). Czy wskazana jest terapia reki?

Dzień dobry!

Z Pani opisu wynika, że warto sprawdzić funkcje prymarne, tj. jak układa się język w fazie spoczynkowej (gdy dziecko nie mówi), połykanie, oddychanie. Jeśli kredka trzymana jest nieprawidłowo może wynikać to z nieprawidłowej dystrybucji napięcia mięśniowego i może wiązać się to z trudnościami artykulacyjnymi.

Jeśli ma Pani możliwość, warto wybrać specjalistę, który jest logopedą i terapeutą SI- spojrzy holistycznie na rozwój dziecka.

Pozdrawiam i życzę sukcesów!
Katarzyna Krempla

mgr Katarzyna Krempla

Czy u 5-latka konieczne jest podcięcie wędzidełka, jeśli ma problem z wymową samej głoski "R", ale w wymawianych słowach słychać, że mówi "R". Czy istnieje związek między krótkim wędzidełkiem podjęzykowym a częstym oddawaniem moczu u chłopca, logopeda przedszkolny twierdzi ,ze tak . Moim zdaniem stresuje się nowymi sytuacjami i wtedy faktycznie chodzi często do toalety, w domu nie ma problemu....Z góry dziękuję za odpowiedź

Dzień dobry!

Najważniejsze jest sprawdzenie funkcji prymarnych, tj. położenia języka w fazie spoczynkowej w jamie ustnej, oddychania, połykania. Następnie, warto sprawdzić, czy wymawiana głoska "r' realizowana jest w prawidłowy sposób. Istnieje wiele możliwych deformacji tej głoski i warto o to zadbać z logopeda, aby dziecko nie uczyło się nieprawidłowego wzorca.

Kwestia oddawania moczu- być może coś go stresuje?

Pozdrawiam i życzę logopedycznych sukcesów,
Katarzyna Krempla

mgr Katarzyna Krempla
Zobacz wszystkie odpowiedzi

Wszystkie treści, w szczególności pytania i odpowiedzi, dotyczące tematyki medycznej mają charakter informacyjny i w żadnym wypadku nie mogą zastąpić diagnozy medycznej.

Najczęściej zadawane pytania