Niedosłuch z powodu trzeciego migdała w dziecka. Czy rozpocząć terapię logopedyczną?

11 odpowiedzi
Witam, Bardzo proszę o poradę, czy w przypadku stwierdzenia niedosłuchu u mojego 3 letniego synka z powodu przerostu trzeciego migdała jest sens rozpocząć od razu terapię logopedyczną (syn mówi niewyraźnie, ponieważ zamienia głoski)? Laryngolog twierdzi, że lepiej poczekać na efekty leczenia laryngologicznego, ponieważ terapia logopedyczna może nie przynieść efektów, a dziecko tylko się zrazi. Proszę o radę.
Szanowna Pani, wczesna stymulacja, ćwiczenia poznawcze czy artykulacyjne nie "zrażają" dziecka. Dzieci traktują je jak świetną zabawę. Jeśli pojawia się niedosłuch (niezależnie czym jest spowodowany), zawsze oddziałuję on na rozwój mowy- a przez to także myślenia. Czas (w rozumieniu oczekiwania) zawsze działa na niekorzyść dziecka. Lepiej rozpocząć terapię, niż przegapić moment i zgłosić się wtedy, kiedy opóźnienia mogą być zbyt duże.
Pozdrawiam, Maria Kmiecik

Uzyskaj odpowiedzi dzięki konsultacji online

Jeśli potrzebujesz specjalistycznej porady, umów konsultację online. Otrzymasz wszystkie odpowiedzi bez wychodzenia z domu.

Pokaż specjalistów Jak to działa?
Niestety, nie mam wiedzy na ten temat. Pozdrawiam.
Odpowiedziałam już wcześniej na Pani pytanie.
witam, lekarz ma rację , w obecnej sytuacji terapia logopedyczna nie będzie skuteczna z uwagi na niedosłuch. Proszę się wstrzymać do czasu wycięcia trzeciego migdała. Jeśli chodzi o zamienianie głosek to jakie to są głoski?
Dzień dobry,
Najlepiej byłoby skonsultować się osobiście z logopedą specjalizującym się w terapii małych dzieci. Taka terapia prowadzona jest w formie zabaw i ciekawych zadań do rozwiązania.
Z pozdrowieniami,
Joanna Kulik
Witam. Radzę poczekać na pierwsze efekty leczenia, jednak proszę nie czekać zbyt długo. Jeśli leczenie nie będzie skuteczne, radzę wyciąć trzeci migdał jak najszybciej, ponieważ im dłużej trwa niedosłuch, tym więcej pracy czeka synka później i tym dłuższa będzie terapia. Pozdrawiam.
Witam serdecznie. Jeżeli syn ma miec usunięty 3 migdał i leczenie farmokologiczne, to po zabiegu i po leczeniu powinna Pani udac się na terapię logopedyczna. Teraz różnie dziecko może odbierac zajęcia.Pozdrawiam
Witam, ja zalecałbym terapię logopedyczną. Jest szansa, że terapia przyniesie efekty, zatem należy usprawniać słuch Pani dziecka.
Dzień dobry! Przerost III migdałka powoduje często ucisk na trąbki słuchowe i w efekcie mniej lub bardziej upośledza słuch dziecka. Myślę, że najpierw należałoby jak najszybciej przywrócić dziecku możliwość normalnego słyszenia a następnie jak najszybciej rozpocząć terapię logopedyczną. Laryngolog ma rację. Pozdrawiam!
Z jednej strony lekarz ma trochę rację , ale oceniając syna holistycznie , całościowo ze względu na powstałe dane zaburzenie anatomiczne można się nie zgodzić z tą opinią. Przede wszystkim , należy ocenić czy rzeczywiście odbieranie, przetwarzanie bodźców słuchowych jest całkowicie niemożliwe ze względu na powstałe zaburzenie anatomiczne. Jeśli jędnak w pewnym zakresie odbiór i przetwarzanie bodźców jest możliwe , na przykład zmniejszając odległość między terapeutą a pacjentem, należy stymulować rozwój mowy zarówno biernej jak i czynnej. Poza tym to , co podkreśliłam na początku należy spojrzeć na pacjenta zawsze holistycznie całościowo. Przerośnięty trzeci migdał może spowodować różne nieprawidłowości zarówno w układzie oddechowym , słuchowym jak spowodować nieprawidłowe napięcie mięśni twarzy. Na owe nieprawidłowości należy zareagować bez względu na przerośnięcie migdała . Poza tym trzeba ocenić w jaki sposób państwo z synem się komunikacją. Jak wygląda komunikacja pozawerbalna oraz werbalna mimo zaburzeń słuchu, które powstały. Czy należy państwu naprowadzić i ułatwić synowi jak komunikować się, aby ułatwić mu zrozumienie. Zapewne narosław w nim również frustracja ze względu na niemożność nazywanie przedmiotów. Należy uposażyć jego i państwa w pewne umiejętnośkci , które pomogą w codziennym funkcjonowaniu. Proszę skorzystać z terapii neurologopedatycznej albo Surdologopedycznej, czyli ukierunkowanych już specjalistów na zaburzenia słuchu. Nie samej logopedycznej. Należy ocenić poznawczo syna w pełnym zakresie . Pozdrawiam serdecznie
Witam,trudno określić co to znaczy, że dziecko zamienia głoski?Swoista mowa dziecięca, która może pojawić się na tym etapie może podobnie wyglądać. W sytuacji problemów ze słuchem rozwój mowy może przebierać różne formy , dlatego warto udać się na konsultację do logopedy, który oceni i doradzi co należy zrobić.Warto pamiętać, że niepoprawne nawyki im dłużej trwają tym dłuższy proces terapii.Pozdrawiam i zapraszam.

Eksperci

Grzegorz Śmigielski

Grzegorz Śmigielski

Laryngolog, Lekarz wykonujący zabiegi medycyny estetycznej

Gdynia

umów wizytę
Agnieszka Zasada

Agnieszka Zasada

Logopeda

Świętochłowice

Michalina Pluszczewicz

Michalina Pluszczewicz

Logopeda

Białystok

Marta Ciecieląg-Mądro

Marta Ciecieląg-Mądro

Logopeda

Suchy Las

Katarzyna Lechowska

Katarzyna Lechowska

Logopeda

Warszawa

Michalina Rotarska

Michalina Rotarska

Logopeda

Nowa Sól

Podobne pytania

Masz pytania?

Nasi lekarze i specjaliści odpowiedzieli na 60 pytań dotyczących usługi: zaburzenia słuchu
  • Twoje pytanie zostanie opublikowane anonimowo.
  • Pamiętaj, by zadać jedno konkretne pytanie, opisując problem zwięźle.
  • Pytanie trafi do specjalistów korzystających z serwisu, nie do konkretnego lekarza.
  • Pamiętaj, że zadanie pytania nie zastąpi konsultacji z lekarzem czy specjalistą.
  • Miejsce to nie służy do uzyskania diagnozy czy potwierdzenia tej już wystawionej przez lekarza. W tym celu umów się na wizytę do lekarza.
  • Z troski o Wasze zdrowie nie publikujemy informacji o dawkowaniu leków.

Ta wartość jest zbyt krótka. Powinna mieć __LIMIT__ lub więcej znaków.


Wybierz specjalizację lekarza, do którego chcesz skierować pytanie
Użyjemy go tylko do powiadomienia Cię o odpowiedzi lekarza. Nie będzie widoczny publicznie.
Wszystkie treści, w szczególności pytania i odpowiedzi, dotyczące tematyki medycznej mają charakter informacyjny i w żadnym wypadku nie mogą zastąpić diagnozy medycznej.