Mam pytanie chodzi o moją córkę ma 6 lat chodzi do 0 panie w zerówce mówią że córka nie chce bawić s
3
odpowiedzi
Mam pytanie chodzi o moją córkę ma 6 lat chodzi do 0 panie w zerówce mówią że córka nie chce bawić się z dziećmi tylko ma jedną koleżankę z którą się bawi. Wczoraj miała tańczyć z chłopcem to zaczęła płakać. Nie chcę sama jeść tylko gdy pani jej poda jedzenie to je. Bardzo nie pokoji
pokoji mnie to co usłyszałam od pani wychowawczyni. To jest jej pierwszy pobyt w 0 bo w przedszkolu była bardzo krótko bo stan zdrowia jej na to nie pozwalał by mogła chodzić. Proszę o radę co mam robić dziękuję za wszelkie porady. Pozdrawiam
pokoji mnie to co usłyszałam od pani wychowawczyni. To jest jej pierwszy pobyt w 0 bo w przedszkolu była bardzo krótko bo stan zdrowia jej na to nie pozwalał by mogła chodzić. Proszę o radę co mam robić dziękuję za wszelkie porady. Pozdrawiam
Dzień dobry,bardzo Dow,że szuka Pani pomocy. Skoro córka chorowała i miała ograniczony kontakt z innymi dziećmi wcześniej to może potrzebuje więcej czasu na adaptację. To dobrze,że choć z jedną koleżanką się bawi. Byłoby niepokojące,gdyby nie bawiła się z nikim. To naturalne,że mogła zareagować płaczem na taniec z chłopcem. My,jako dorośli,też nie z każdym mamy ochotę tańczyć. Zachęcam jednak by wybrać się do psychologa dziecięcego w celu wykluczenia poważniejszych problemów.
Uzyskaj odpowiedzi dzięki konsultacji online
Jeśli potrzebujesz specjalistycznej porady, umów konsultację online. Otrzymasz wszystkie odpowiedzi bez wychodzenia z domu.
Pokaż specjalistów Jak to działa?
Dzień dobry. Ważne jest także to czy cokolwiek wcześniej, w domu także Panią zaniepokoiło w zachowaniu dziewczynki ? Bo jeśli nie, to prawdopodobnie jest to naturalna reakcja na nowe sytuacje w życiu dziecka. Faktycznie może potrzebuje więcej czasu na adaptacje, aby poczuć się bezpiecznie i komfortowo w przedszkolu. Bardzo ważne jest to, ze nawiązała relacje chociaż z jednym rówieśnikiem. Rozumiem, ze uwagi pani nauczycielki mogły wzbudzić Pani niepokój. Proszę obserwować córeczkę, ona ma już 6 lat, wiec można spróbować z nią porozmawiać, porysować razem, jeśli bezpośrednia rozmowa okaże się trudna. Jeżeli zachowanie dziecka w dalszym ciągu będzie Panią niepokoić to wskazana jest konsultacja psychologiczna. Życzę wszystkiego dobrego i pozdrawiam
Szanowna Pani,
opisuje Pani zachowania, które mogą wynikać z nieśmiałości, lęku społecznego albo po prostu z faktu, że córka dopiero uczy się funkcjonować w większej grupie dzieci. To, że ma jedną koleżankę, z którą się trzyma, nie jest niczym złym – dla wielu dzieci w tym wieku jedna bliska relacja jest wystarczająca. Płacz przy tańcu z chłopcem czy niechęć do samodzielnego jedzenia mogą być oznaką dużej wrażliwości, trudności adaptacyjnych albo potrzeby dodatkowego wsparcia emocjonalnego.
Warto przyjrzeć się kilku obszarom:
lęk społeczny i nieśmiałość – czy córka reaguje podobnie w innych sytuacjach, np. w domu, wśród rodziny?
trudności w samodzielności – odmawianie jedzenia bez pomocy może świadczyć o lęku, braku pewności siebie, ale też o cechach typowych dla dzieci wysoko wrażliwych,
diagnoza różnicowa – u dzieci w tym wieku rozważa się także cechy ze spektrum autyzmu (np. AuDHD – połączenie autyzmu i ADHD), zaburzenia lękowe czy opóźniony rozwój kompetencji społecznych związany z wcześniejszymi ograniczeniami zdrowotnymi.
Co może Pani zrobić teraz:
spokojnie zachęcać córkę do kontaktów, ale nie zmuszać – ważne, aby relacje budowała w swoim tempie,
chwalić za każdą próbę samodzielności (np. „widzę, że sama spróbowałaś zjeść, super”),
rozmawiać z nauczycielkami, żeby wspólnie ustalić, jak wspierać córkę bez presji,
pomyśleć o konsultacji w poradni psychologiczno-pedagogicznej – tam można ocenić, czy trudności są naturalnym etapem, czy wymagają szerszej diagnozy i wsparcia.
Najważniejsze, by córka czuła, że jest akceptowana taką, jaka jest. Delikatne wsparcie, bezpieczeństwo emocjonalne i cierpliwość mogą jej bardzo pomóc w stopniowym otwieraniu się na innych.
Zapraszam do kontaktu online
opisuje Pani zachowania, które mogą wynikać z nieśmiałości, lęku społecznego albo po prostu z faktu, że córka dopiero uczy się funkcjonować w większej grupie dzieci. To, że ma jedną koleżankę, z którą się trzyma, nie jest niczym złym – dla wielu dzieci w tym wieku jedna bliska relacja jest wystarczająca. Płacz przy tańcu z chłopcem czy niechęć do samodzielnego jedzenia mogą być oznaką dużej wrażliwości, trudności adaptacyjnych albo potrzeby dodatkowego wsparcia emocjonalnego.
Warto przyjrzeć się kilku obszarom:
lęk społeczny i nieśmiałość – czy córka reaguje podobnie w innych sytuacjach, np. w domu, wśród rodziny?
trudności w samodzielności – odmawianie jedzenia bez pomocy może świadczyć o lęku, braku pewności siebie, ale też o cechach typowych dla dzieci wysoko wrażliwych,
diagnoza różnicowa – u dzieci w tym wieku rozważa się także cechy ze spektrum autyzmu (np. AuDHD – połączenie autyzmu i ADHD), zaburzenia lękowe czy opóźniony rozwój kompetencji społecznych związany z wcześniejszymi ograniczeniami zdrowotnymi.
Co może Pani zrobić teraz:
spokojnie zachęcać córkę do kontaktów, ale nie zmuszać – ważne, aby relacje budowała w swoim tempie,
chwalić za każdą próbę samodzielności (np. „widzę, że sama spróbowałaś zjeść, super”),
rozmawiać z nauczycielkami, żeby wspólnie ustalić, jak wspierać córkę bez presji,
pomyśleć o konsultacji w poradni psychologiczno-pedagogicznej – tam można ocenić, czy trudności są naturalnym etapem, czy wymagają szerszej diagnozy i wsparcia.
Najważniejsze, by córka czuła, że jest akceptowana taką, jaka jest. Delikatne wsparcie, bezpieczeństwo emocjonalne i cierpliwość mogą jej bardzo pomóc w stopniowym otwieraniu się na innych.
Zapraszam do kontaktu online
Wciąż szukasz odpowiedzi? Zadaj nowe pytanie
Wszystkie treści, w szczególności pytania i odpowiedzi, dotyczące tematyki medycznej mają charakter informacyjny i w żadnym wypadku nie mogą zastąpić diagnozy medycznej.