Dzień dobry mam pytanie jak często powinno korzystać dziecko w spektrum, które ma 2 latka i 5 miesię
2
odpowiedzi
Dzień dobry mam pytanie jak często powinno korzystać dziecko w spektrum, które ma 2 latka i 5 miesięcy z wizyt u psychologa dziecięcego?
Dzień dobry, przy tak małym dziecku w spektrum (2 lata i 5 miesięcy) najważniejsza jest nie tyle „sztywna” częstotliwość wizyt u psychologa, co stałe, mądrze zaplanowane wsparcie rozwoju. Jeśli dziecko korzysta równolegle z zajęć wczesnego wspomagania, terapii SI czy logopedy, dobrze jest, aby psycholog był w kontakcie z tymi specjalistami i pomagał poukładać cały plan tak, żeby go nie przeciążać, a jednocześnie nie tracić ważnego czasu na wczesną interwencję.
Uzyskaj odpowiedzi dzięki konsultacji online
Jeśli potrzebujesz specjalistycznej porady, umów konsultację online. Otrzymasz wszystkie odpowiedzi bez wychodzenia z domu.
Pokaż specjalistów Jak to działa?
Dzień dobry!
Przede wszystkim miejmy świadomość tego, że rozwój emocjonalny dziecka w tym wieku wiąże się głównie z pomocą w regulacji emocji przez rodziców. To rodzice muszą znać pewne sposoby, ćwiczenia i mieć wiedzę z zakresu pewnych mechanizmów funkcjonowania, aby być na tej "pierwszej linii frontu".
Oprócz tego pytanie jest takie - czy dziecko ma orzeczenie/opinię z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej? Jeśli tak, przede wszystkim warto pomyśleć o zajęciach z wczesnego wspomagania rozwoju. Ile godzin będzie dla psychologa? Trudno powiedzieć, zależy także od ewentualnych innych trudności, jakie wykazuje dziecko - ale wczesne wspomaganie rozwoju prowadzą specjaliści, którzy pomogą odpowiednio dobrać rodzaj i częstotliwość zajęć.
Nie wiemy z opisu czy dziecko uczęszcza do żłobka, do przedszkola czy pozostaje w domu. Jeśli chodzi o przedszkole - można myśleć o integracji lub chociaż o tym, żeby było ono pod opieką psychologiczno-pedagogiczną na terenie przedszkola (w tym wieku, zgodnie z ustawą psycholog może zajmować się dzieckiem, np. na zajęciach indywidualnych, 15 minut w tygodniu - co dla dziecka w tym wieku jest adekwatną długością jednorazowych zajęć + dziecko zna otoczenie, czuje się tam bezpiecznie, co przy spektrum także jest ważne).
Łącząc to wszystko w całość dostajemy naprawdę sensowną pomoc.
Stricte do gabinetu psychologa dziecięcego można więc na pierwszy rzut zaprosić raczej rodziców, by włączyć trochę psychoedukacji i pomóc odnaleźć się w świecie ze spektrum.
Przede wszystkim miejmy świadomość tego, że rozwój emocjonalny dziecka w tym wieku wiąże się głównie z pomocą w regulacji emocji przez rodziców. To rodzice muszą znać pewne sposoby, ćwiczenia i mieć wiedzę z zakresu pewnych mechanizmów funkcjonowania, aby być na tej "pierwszej linii frontu".
Oprócz tego pytanie jest takie - czy dziecko ma orzeczenie/opinię z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej? Jeśli tak, przede wszystkim warto pomyśleć o zajęciach z wczesnego wspomagania rozwoju. Ile godzin będzie dla psychologa? Trudno powiedzieć, zależy także od ewentualnych innych trudności, jakie wykazuje dziecko - ale wczesne wspomaganie rozwoju prowadzą specjaliści, którzy pomogą odpowiednio dobrać rodzaj i częstotliwość zajęć.
Nie wiemy z opisu czy dziecko uczęszcza do żłobka, do przedszkola czy pozostaje w domu. Jeśli chodzi o przedszkole - można myśleć o integracji lub chociaż o tym, żeby było ono pod opieką psychologiczno-pedagogiczną na terenie przedszkola (w tym wieku, zgodnie z ustawą psycholog może zajmować się dzieckiem, np. na zajęciach indywidualnych, 15 minut w tygodniu - co dla dziecka w tym wieku jest adekwatną długością jednorazowych zajęć + dziecko zna otoczenie, czuje się tam bezpiecznie, co przy spektrum także jest ważne).
Łącząc to wszystko w całość dostajemy naprawdę sensowną pomoc.
Stricte do gabinetu psychologa dziecięcego można więc na pierwszy rzut zaprosić raczej rodziców, by włączyć trochę psychoedukacji i pomóc odnaleźć się w świecie ze spektrum.
Wciąż szukasz odpowiedzi? Zadaj nowe pytanie
Wszystkie treści, w szczególności pytania i odpowiedzi, dotyczące tematyki medycznej mają charakter informacyjny i w żadnym wypadku nie mogą zastąpić diagnozy medycznej.