Czy z dzieckiem jest bardzo źle? Ma 11 lat. Badanie testem wisc-r wykazało że ogólny rozwój umysłowy

2 odpowiedzi
Czy z dzieckiem jest bardzo źle? Ma 11 lat. Badanie testem wisc-r wykazało że ogólny rozwój umysłowy mieści się w granicach inteligencji niższej niż przeciętna. Dzięki dobremu tempu szybkiego nazywanie oraz braku deficytu fonologicznego. Uczennica najlepiej opanowała technikę czytania głośnego. Czyta płynnie w przeciętnym tempie z właściwą intonacją. W dalszym ciągu ma trudności z zrozumieniem i zapamietaniem czytanego tekstu. Konstrując samodzielne wypowiedzi pisemne właściwie odnosi się do tematu. Jednak dominuje w nich potoczny styl wypowiedzi. Występuje także podwyższona liczba błędów. Poziom graficzny pisma nie budzi zastrzeżeń. Największe trudności uczennicy sprawia opanowanie podstawowych technik matematycznych. Wycofuje się z rozwiązywania zadań z treścią. Dostosowane wymagań edukacyjnych ze względu na obniżony rozwój umysłowy, obniżony rozwój wielu funkcji poznawczych oraz liczne braki programowe.
mgr Natalia Szymańska
Psycholog, Psycholog dziecięcy, Psychoterapeuta
Poznań
Dzień dobry,
to nie do końca jest tak,że z dzieckiem jest "źle". Z opinii wynika,że dziecko ma spore trudności edukacyjne. Zawsze w takiej sytuacji warto zasięgnąć opinii wychowawcy i/lub psychologa szkolnego,ponieważ osoby te są najbliżej ucznia i mogą udzielić najwięcej informacji o uczniu i jego funkcjonowaniu. Warto też wejść w stałą współpracę z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną,aby mieć dodatkowe wsparcie dla siebie i dziecka.
Pozdrawiam,
Natalia Szymańska

Uzyskaj odpowiedzi dzięki konsultacji online

Jeśli potrzebujesz specjalistycznej porady, umów konsultację online. Otrzymasz wszystkie odpowiedzi bez wychodzenia z domu.

Pokaż specjalistów Jak to działa?
mgr Bartosz Neska
Psycholog dziecięcy, Psycholog
Łódź
Dzień dobry. Bądźmy ostrożni z szufladkowaniem dziecka wyłącznie na podstawie wyniku testu inteligencji mówiąc, czy jest z nim dobrze czy źle. Każdy z nas funkcjonuje na jakimś poziomie intelektualnym i nadrzędnym celem, który nam, dorosłym, powinien przyświecać, jest takie dostosowanie środowiska szkolnego i wymagań edukacyjnych, aby maksymalnie wykorzystać potencjał dziecka przy jednoczesnym uwzględnieniu (niewynikających z jego złej woli!) barier i trudności. Opinię nt. dziecka sporządził specjalista, z którym powinno się mieć możliwość omówienia informacji, które w opinii zawarł oraz poprosić o zalecenia (jeśli nie zostały dołączone) do pracy z dzieckiem w domu. Dodatkowe wsparcie uzyskać można również w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej.

Pozdrawiam, Bartosz Neska

Wciąż szukasz odpowiedzi? Zadaj nowe pytanie

  • Twoje pytanie zostanie opublikowane anonimowo.
  • Pamiętaj, by zadać jedno konkretne pytanie, opisując problem zwięźle.
  • Pytanie trafi do specjalistów korzystających z serwisu, nie do konkretnego lekarza.
  • Pamiętaj, że zadanie pytania nie zastąpi konsultacji z lekarzem czy specjalistą.
  • Miejsce to nie służy do uzyskania diagnozy czy potwierdzenia tej już wystawionej przez lekarza. W tym celu umów się na wizytę do lekarza.
  • Z troski o Wasze zdrowie nie publikujemy informacji o dawkowaniu leków.

Ta wartość jest za krótka. Powinna mieć __LIMIT__ lub więcej znaków.


Wybierz specjalizację lekarza, do którego chcesz skierować pytanie
Użyjemy go tylko do powiadomienia Cię o odpowiedzi lekarza. Nie będzie widoczny publicznie.
Wszystkie treści, w szczególności pytania i odpowiedzi, dotyczące tematyki medycznej mają charakter informacyjny i w żadnym wypadku nie mogą zastąpić diagnozy medycznej.