Czy farmakoterapia jest na pewno uzasadniona w moim przypadku?
Witam, nie wiem co mam zrobić. Mój problem wygląda tak, że dostałem leki od psychiatry, po których czuję się coraz gorzej. Czuję się po nich uziemiony, ograniczony i o nasilonej depresji, zupełnie nie mogę się skupić. Rzecz w tym, że przed zgodą na ich przyjęcie (miały mnie rzekomo dodatkowo jeszcze wspomóc) pierwszy raz w życiu zaczynałem się czuć tak jak zawsze chciałem, odzyskując kontakt z samym sobą, spokój, a moje problemy w mojej opinii wymagały wsparcia terapeutycznego, tzn. nadal wymagają, ale teraz nie czuję się już gotowym do pracy i zmian, bardziej tak jakby mnie lekami krzywdzono. Czuję się bardziej zlęknionym, zakompleksionym, chce mi się płakać i najchętniej nie wychodziłbym z domu. Wiem, że okres przejściowy leków powoduje pogorszenie tego stanu, ale mnie jeszcze bardziej dobija fakt czekania, podczas gdy chciałbym działać, zamiast tracić czas i pieniądze, co jeszcze bardziej potęguje frustracje.
5 odpowiedzi
Rozumiem, że zastanawia się Pan, co byłoby dla Pana najlepsze. Nie znam szczegółów Pana sytuacji, możemy o tym dokładniej porozmawiać indywidualnie. W wielu sytuacjach leki nie są koniecznością - to raczej wspólna decyzja pacjenta i lekarza. I rzeczywiście bardzo często pomaga psychoterapia. Trzeba pamiętać, że każda osoba i każda sytuacja jest indywidualna i warto się jej uważnie i ze zrozumieniem przyjrzeć, na przykład w rozmowie z psychoterapetą. A wtedy podjąć najlepsze decyzje, co do dalszego postępowania. Życzę Panu szybkiego powrotu do dobrego, normalnego samopoczucia i pozdrawiam serdecznie, Agata Groszek
Dzień dobry, jeśli ma Pan wątpliwości odnośnie skuteczności leków lub skutków ubocznych, myślę, że najlepiej będzie jak skontaktuje się Pan z lekarzem, który przepisał leczenie. Faktycznie bywa tak, przy niektórych lekach, że w początkowej fazie leczenia skutki uboczne pojawiają się zanim pojawią się właściwe efekty leczenia. Jednak jeśli skutki uboczne są bardzo nasilone lub ma pan jakiekolwiek inne wątpliwości, najlepiej omówić to z lekarzem, który postawił diagnozę i zna Pana historię choroby. Pisza Pan o poczuciu krzywdy z powodu leczenia, obniżonym nastroju i braku motywacji do podjęcia terapii. Rozumiem, że decydowanie się na terapię w takim momencie może wdawać się ponad siły. Może jednak warto pójść do psychoterapeuty-psychologa, który okaże Panu wsparcie, pomoże znaleźć cierpliwość i spokój w czasie oczekiwania na efekty leczenia. Kiedy pozna Pan konkretną osobę jej styl pracy, po 2-3 spotkaniach może będzie Panu łatwiej podjąć decyzję czy terapia to rozwiązanie dobre na ten moment. Pozdrawiam
Dzień dobry Rozumiem, że jest Pan rozczarowany stanem, w jakim teraz się znajduje, zwłaszcza, że ostatnio odczuwał Pan poprawę. Nie znam szczegółów Pana sytuacji, więc mogę poradzić jedynie aby w trosce o woje zdrowie wszelkie kroki podejmowane w procesie leczenia konsultował Pan jednak z lekarzem psychiatrą. Proszę zwrócić się do swojego lekarza i opowiedzieć o samopoczuciu, jakie wystąpiło po wprowadzeniu leków oraz omówić wspólnie czy tylko leki mają w tym momencie wpływ na Pana samopoczucie czy oddziałują jeszcze jakieś czynniki dodatkowe. Jeśli chodzi o farmakoterapię, wprowadzanie i odstawianie leków powinno zawsze odbywać się pod nadzorem lekarza psychiatry. Zdarza się, że początki przyjmowania leków wiążą się z pogorszeniem samopoczucia. Jeśli skutki uboczne są bardzo niepokojące, lekarz decyduje o dalszym postępowaniu, utrzymaniu lub zmianie leków. Cieszę się, że myśli Pan także o psychoterapii, to ważne aby skorzystał Pan z pomocy osoby, która pomoże przetrwać trudny okres i radzić sobie z lękami. Pozdrawiam serdecznie, Emilia Szymanowicz
Podobne pytania
- Dzień dobry. Mam taki problem. Jakiś czas temu obudziłam się bardzo niesfoja, z lękiem, poczuciem wi
Witam mam pytanie, na wstępnie zaznaczę że panicznie boję się wścieklizny i każde ukłucie ciała anal
Dzień dobry. Chciałam zapytać jakie jest obecnie podejście do stosowania leków w terapii? Przez wiel
Odkąd pamiętam mam gwałtowne huśtawki nastroju, które zmieniają moją osobowość, moje poglądy, oczeki
Podczas zasypiania przechodzisz (miewam sen i nagle pojawia się „inny stan” w półśnie, w którym nagl
Wciąż szukasz odpowiedzi? Zadaj nowe pytanie
Czy Twój przypadek jest podobny? Ci specjaliści mogą pomóc:
- stomatolog
- ortodonta
- internista
- pediatra
- chirurg
- ginekolog
- lekarz rodzinny
- okulista
- anestezjolog
- neurolog
- psychiatra
- ortopeda
- laryngolog
- dermatolog
- kardiolog
- lekarz medycyny pracy
- weterynarz
- pulmonolog
- urolog
- endokrynolog
- alergolog
- dietetyk
- gastrolog
- reumatolog
- neurochirurg
- diabetolog
- lekarz wykonujący zabiegi medycyny estetycznej
- nefrolog
- chirurg plastyczny
- hematolog
- seksuolog
- proktolog
- geriatra
- androlog
- lekarz medycyny sportowej
- bariatra
- onkolog
- lekarz rehabilitacji medycznej
- neurolog dziecięcy
- chirurg dziecięcy
- kardiolog dziecięcy
- stomatolog dziecięcy
- laryngolog dziecięcy
- ortopeda dziecięcy
- okulista dziecięcy
- psychiatra dziecięcy
- alergolog dziecięcy
- pulmonolog dziecięcy
- nefrolog dziecięcy
Wszystkie treści, w szczególności pytania i odpowiedzi, dotyczące tematyki medycznej mają charakter informacyjny i w żadnym wypadku nie mogą zastąpić diagnozy medycznej.




