Chciałbym zapytać co oznaczają te wyniki testu wais-r. Osoba badająca już mi wyjaśniła większość rze

4 odpowiedzi
Chciałbym zapytać co oznaczają te wyniki testu wais-r. Osoba badająca już mi wyjaśniła większość rzeczy ale chciałbym też znać opinię innych osób. Badanie testem wais-r wykazało że ogólny rozwój umysłowy mieści się w przedziale inteligencji niższej niż przeciętna. Mocną stroną uczennicy jest uczenie się wzrokowo - ruchowe w zakresie motoryki małej w tym grafomotoryki zdolności językowe (werbalizowanie definiowanie) zdolność do klasyfikowania (abstachowanie uogólnianie porównywanie) oraz orientacja, wyobraźnia i wizualizacjia przestrzenna (wynik przeciętny). Najsłabiej rozwinięte są trwałość pamięci werbalnej zdolności do spostrzegania szczegółów rozumienie norm i zasad społecznych, przewidywanie konsekwencji zdarzenia początkowego. Wyżej wymienione zdolności przyjmują wynik bardzo niskie. Podobnie rozwinięte są synteza danych spostrzeżeniowych (ujmiwanie relacji część całość) rozumowanie arytmetyczne oraz pamięć słuchowa krótkoterminowa.
mgr Daniel Masłowski
Psycholog
Szczecin
WAIS-R - Skala Inteligencji Wechslera
1. Badanie testem wais-r wykazało że ogólny rozwój umysłowy mieści się w przedziale inteligencji niższej niż przeciętna - inteligencja mieści się poniżej normy dla ustalonej grupy badanych.
2. uczenie się wzrokowo - ruchowe w zakresie motoryki małej w tym grafomotoryki (Koordynacja wzrokowo- ruchowa – współdziałanie, zharmonizowanie funkcji wzrokowych
i ruchowych, współpraca oka i ręki .Dzięki kojarzeniu informacji wzrokowych, dotykowych i
kinestetycznych(odczuwanie pozycji i ruchu bez udziału wzroku) można wykonywać
precyzyjne ruchy rąk pod kontrolą wzroku(np. rysowanie, pisanie)) zdolności językowe (werbalizowanie definiowanie) zdolność do klasyfikowania (abstachowanie uogólnianie porównywanie) oraz orientacja, wyobraźnia i wizualizacjia przestrzenna (Funkcje poznawcze – procesy poznawcze – zespół procesów, dzięki którym odbieramy
informacje z otoczenia oraz stosunki między nimi, a więc odzwierciedlamy w naszej psychice
to, co nas otacza. Są to: uwaga, pamięć, wrażenia i spostrzeżenia wzrokowe, słuchowojęzykowe, dotykowe, kinestetyczne, orientacja w schemacie ciała i kierunkach w przestrzeni)

Uzyskaj odpowiedzi dzięki konsultacji online

Jeśli potrzebujesz specjalistycznej porady, umów konsultację online. Otrzymasz wszystkie odpowiedzi bez wychodzenia z domu.

Pokaż specjalistów Jak to działa?
dr n. hum. Anna Pasławska-Turczyn
Psycholog, Psycholog dziecięcy
Warszawa
Szanowna Pani, osoba najbardziej zorientowana w interpretacji wyniku badania psychologicznego jest zawsze osoba przeprowadzajaca to badanie. My nic nie wiemy o samym przebiegu badania, a jest to istotne, dyspozycji badanego w danym dniu, wieku pacjenta, (Uczennica?). Skala Inteligencji WISC-R jest badaniem dla osob doroslych. Wynik, ktory Pani przedstawia zawsze wymaga konsultacji w gronie specjalistow w Poradni+Instytucji, w ktorej osoba badana uczy sie. Nic nie wiemy o przeszlosci osoby badanej. Czy wspolpracowala wczesniej z oligofrenopedagogiem? Dlaczego badana jest dopiero teraz? Opisywane deficyty maja charakter wybiorczy, a umiejetnosci - parcjalny. Mozna zauwazyc deficyty w zakresie funkcji poznawczych-dlatego wskazana bylaby konsultacja u neuropsychologa. Wyniki z poszczegolnych podskal Testu wskazuja na to, iz duzym problemem jest rozumienie zasad funkcjonowania spolecznego, a to juz jest praca np.dla Terapeuty Umiejetnosci Spolecznych. Ciekawe, czy pacjentka na wczesniejszych etapach rozwoju i edukacji byla diagnozowana przez Terapeute Umiejetnosci Matematycznych w kierunku dyskalkulii/specyficznych trudnosci w uczeniu sie matematyki. Choc jest to, jak rozumiem osoba dorosla-deficyty w tym zakresie moga skutkowac problemami z dedukcja, orientacja przestrzenna, laczeniem faktow, rozumieniem chronologii zdarzen i ich przyczynowosci, a to z kolei prowadzi do mozliwosci rozwiniecia sie zaburzen depresyjno-lękowych, atakow paniki. Takze, Pacjentka jest z cala pewnoscia do dalszej diagnostyki i terapii multispecjalistycznej.
mgr Olga Maracewicz
Psycholog
Warszawa
Zgadzam się z kolegami. Chciałabym podkreślić konieczności wykonania diagnozy klinicznej osoby badanej w kontekście wyjaśnienia przyczyn dysharmonii rozwojowej. Szczególnie istotne byłoby wyjaśnienie słabych wyników w skali rozumienia. Profil może wskazywać na zaburzenia o charakterze neurorozwojowym. Osoba badana powinna być diagnozowana w Porani Zdrowia Psychicznego celem potwierdzenia lub wykluczenia Całościowych Zaburzeń Rozwojowych oraz Zespołów hiperkinetycznych z deficytem uwagi. Wskazana byłaby całościowa diagnoza psychologiczno-lekarska.
Pozdrawiam
mgr Marzena Dżon
Psycholog, Psycholog dziecięcy
Szczecin
Wszystkie istotne aspekty zostały w wypowiedziach poprzedników zawarte. Nie mamy wszystkich danych, które są niezbędne do tego, aby wyczerpująco odpowiedzieć na wątpliwości i wyjaśnić przyczyny stanu osoby badanej. Jeżeli badanie było wykonane po jakimś urazie lub epizodzie chorobowym, to wyniki mogą wskazywać na deficyty spowodowane właśnie z tego powodu.
Pozdrawiam.

Wciąż szukasz odpowiedzi? Zadaj nowe pytanie

  • Twoje pytanie zostanie opublikowane anonimowo.
  • Pamiętaj, by zadać jedno konkretne pytanie, opisując problem zwięźle.
  • Pytanie trafi do specjalistów korzystających z serwisu, nie do konkretnego lekarza.
  • Pamiętaj, że zadanie pytania nie zastąpi konsultacji z lekarzem czy specjalistą.
  • Miejsce to nie służy do uzyskania diagnozy czy potwierdzenia tej już wystawionej przez lekarza. W tym celu umów się na wizytę do lekarza.
  • Z troski o Wasze zdrowie nie publikujemy informacji o dawkowaniu leków.

Ta wartość jest za krótka. Powinna mieć __LIMIT__ lub więcej znaków.


Wybierz specjalizację lekarza, do którego chcesz skierować pytanie
Użyjemy go tylko do powiadomienia Cię o odpowiedzi lekarza. Nie będzie widoczny publicznie.
Wszystkie treści, w szczególności pytania i odpowiedzi, dotyczące tematyki medycznej mają charakter informacyjny i w żadnym wypadku nie mogą zastąpić diagnozy medycznej.