Bardzo martwię się o swoją córkę . Ma 18 lat. Jej wyniki w nauce pozostawią dużo do życzenia na świa
3
odpowiedzi
Bardzo martwię się o swoją córkę . Ma 18 lat. Jej wyniki w nauce pozostawią dużo do życzenia na świadectwie miała same 2.i 3. Jednak do problemów w nauce przezwyczaiłam się przez tyle lat. Chodzi do 3 klasy technikum. Najbardziej niepokoi mnie jej zachowanie w domu jest w porządku ale w szkole z tego co wiem od wychowczyni to jest nie normalne. Przerwy spędza pod klasą. Nie odzywa się do nikogo. Ma trudności w kontaktowania się z otoczeniem. Czy córkę mogli by przyjąć do młodzieżowego ośrodkami socjoterapii? Czy było by to dobre rozwiązanie?
Witam Panią,
To cenne, że wykazuje Pani zainteresowanie i troskę o swoją Córkę. W tej sytuacji wskazane by było początkowo dowiedzenie się, dlaczego istnieje różnica zachowania się Pani dziecka w szkole. Być może przeżywa trudności relacyjne, których nie potrafi sama rozwiązać.
Zachęcałabym Was do wspólnej rozmowy, pogłębienia tematu, przyczyny izolacji społecznej. Korzystnie mogła by wpłynąć także konsultacja z psychologiem, przy którym córka mogłaby się bezpiecznie "otworzyć" i spróbować popracować nad zmianą zachowań, jeżeli są one dla niej uciążliwe.
Pomysł z MOS-em, myślę że warto zachować, ale w pierwszej kolejności warto spróbować kontakt z psychologiem/ psychoterapeutą.
Pozdrawiam serdecznie,
Karolina Palczewska
To cenne, że wykazuje Pani zainteresowanie i troskę o swoją Córkę. W tej sytuacji wskazane by było początkowo dowiedzenie się, dlaczego istnieje różnica zachowania się Pani dziecka w szkole. Być może przeżywa trudności relacyjne, których nie potrafi sama rozwiązać.
Zachęcałabym Was do wspólnej rozmowy, pogłębienia tematu, przyczyny izolacji społecznej. Korzystnie mogła by wpłynąć także konsultacja z psychologiem, przy którym córka mogłaby się bezpiecznie "otworzyć" i spróbować popracować nad zmianą zachowań, jeżeli są one dla niej uciążliwe.
Pomysł z MOS-em, myślę że warto zachować, ale w pierwszej kolejności warto spróbować kontakt z psychologiem/ psychoterapeutą.
Pozdrawiam serdecznie,
Karolina Palczewska
Uzyskaj odpowiedzi dzięki konsultacji online
Jeśli potrzebujesz specjalistycznej porady, umów konsultację online. Otrzymasz wszystkie odpowiedzi bez wychodzenia z domu.
Pokaż specjalistów Jak to działa?
To objawy, które mówią że córka jest nieszczęśliwa. Warto dać jej wsparcie i zapytać co potrzebuje. Tak po prostu po przyjacielsku. W pierwszej kolejności zachęcam do wzmocnienia komunikacji z nią. Dużo tu można jeszcze uratować. Ośrodki to ostateczność. Pozdrawiam Sonia Abramek
Szanowna Pani,
Rozumiem Pani zmartwienie związane z trudnościami córki, zarówno w nauce, jak i w funkcjonowaniu społecznym. Opisane zachowania – izolacja, trudności w kontaktach rówieśniczych oraz spędzanie przerw w samotności – mogą wskazywać na problemy z adaptacją społeczną lub trudności wynikające z atypowego systemu nerwowego, takich jak zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD) czy ADHD, które mogą znacząco wpływać na funkcjonowanie w szkole.
Młodzieżowe Ośrodki Socjoterapii (MOS) mogą być wsparciem, szczególnie jeśli dziecko potrzebuje pomocy w budowaniu umiejętności społecznych, radzeniu sobie z emocjami oraz wsparcia w nauce. Taka forma wsparcia ma często charakter terapeutyczny i edukacyjny, co pomaga młodym ludziom w lepszym funkcjonowaniu w grupie i rozwijaniu kompetencji społecznych.
Zalecałabym jednak rozpoczęcie od profesjonalnej diagnozy psychologicznej lub neuropsychologicznej, która pozwoli dokładnie określić potrzeby córki i zaplanować odpowiednią pomoc. Diagnoza różnicowa między ADHD, ASD oraz innymi zaburzeniami emocjonalnymi i rozwojowymi jest kluczowa, aby wybrać najlepszą formę wsparcia.
Badania naukowe podkreślają, że wczesne rozpoznanie i odpowiednia interwencja terapeutyczna znacząco poprawiają funkcjonowanie młodzieży z trudnościami społecznymi i edukacyjnymi (Matson, 2018; American Psychiatric Association, 2013).
Zapraszam do kontaktu
Rozumiem Pani zmartwienie związane z trudnościami córki, zarówno w nauce, jak i w funkcjonowaniu społecznym. Opisane zachowania – izolacja, trudności w kontaktach rówieśniczych oraz spędzanie przerw w samotności – mogą wskazywać na problemy z adaptacją społeczną lub trudności wynikające z atypowego systemu nerwowego, takich jak zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD) czy ADHD, które mogą znacząco wpływać na funkcjonowanie w szkole.
Młodzieżowe Ośrodki Socjoterapii (MOS) mogą być wsparciem, szczególnie jeśli dziecko potrzebuje pomocy w budowaniu umiejętności społecznych, radzeniu sobie z emocjami oraz wsparcia w nauce. Taka forma wsparcia ma często charakter terapeutyczny i edukacyjny, co pomaga młodym ludziom w lepszym funkcjonowaniu w grupie i rozwijaniu kompetencji społecznych.
Zalecałabym jednak rozpoczęcie od profesjonalnej diagnozy psychologicznej lub neuropsychologicznej, która pozwoli dokładnie określić potrzeby córki i zaplanować odpowiednią pomoc. Diagnoza różnicowa między ADHD, ASD oraz innymi zaburzeniami emocjonalnymi i rozwojowymi jest kluczowa, aby wybrać najlepszą formę wsparcia.
Badania naukowe podkreślają, że wczesne rozpoznanie i odpowiednia interwencja terapeutyczna znacząco poprawiają funkcjonowanie młodzieży z trudnościami społecznymi i edukacyjnymi (Matson, 2018; American Psychiatric Association, 2013).
Zapraszam do kontaktu
Wciąż szukasz odpowiedzi? Zadaj nowe pytanie
Wszystkie treści, w szczególności pytania i odpowiedzi, dotyczące tematyki medycznej mają charakter informacyjny i w żadnym wypadku nie mogą zastąpić diagnozy medycznej.