Umów wizytę Zapytaj lekarza 24 umówione wizyty w ciągu 30 dni

I also work in English. Ur. 1987. Prowadzę psychoterapię i trening psychologiczny osób dorosłych za pomocą terapii akceptacji i zaangażowania ACT oraz szkolę w niej psychoterapeutów,… więcej

Umów wizytę

Kliknij w dogodny termin i umów wizytę. Dostaniesz potwierdzenie na e-mail.

Ocena pacjentów

5

Ogólna ocena
24 opinie

  • Punktualność
  • Zaangażowanie
  • Gabinet
  • J

    Postanowiłam rozpocząć swoja terapię, ponieważ czułam się zagubiona. Potrzebowałam wsparcia, aby przyjrzeć się temu zagubieniu, osamotnieniu, swoim emocjom i przede wszystkim lękowi. Po zakończeniu terapii czuje się pewniejsza i spokojniejsza, to o wiele więcej, niż się spodziewałam. Potrzebowałam rozmowy o mnie samej, czułam się słuchana, a to niezwykle cenne, bo w moim świecie bardzo rzadkie również. Wiedza, wgląd, propozycje ćwiczeń, podsumowania terapeuty były dla mnie za każdym razem pomocne i odkrywcze. Ta terapia mi pomogła, za co dziękuje.
    Joanna, lat 42

  • A

    Z usług terapeuty Pana Bartosza Kleszcza skorzystałam pod wpływem lektury ksiązki " W pułapce myśli " i w związku z przeżytą depresją, niskim poczuciem własnej wartości i niską samooceną a także nieuporządkowaną sferą przeszłości. Na spotkaniach, które odbywały się raz w miesiącu Pan Bartosz po częsci tłumaczył procesy umysłowe po częsci nakłaniał do ćwiczeń. Niektóre były trudne, wymagały od niego odwagi, ale nigdy nie narzucał swojego stanowiska tylko podążał za moimi potrzebami. Pod wpływem terapii spojrzałam inaczej na wartości, cele i zadania życiowe i terapię uważam za bardzo udaną.

  • W

    Pracę Bartosza można oceniać tylko w samych superlatywach. Jest osobą niezwykle uważną i profesjonalną, a jednocześnie ciepłą i dającą poczucie bezpieczeństwa klientowi.
    Praca z nim pomogła mi poradzić sobie w jednym z najtrudniejszych momentów mojego życia, gdy dopadły mnie ciężkie myśli depresyjne. Dzięki niemu nauczyłem się wiele o tym jak działa ludzki umysł, jakie pułapki czasem na nas czekają oraz jak odróżnić siebie samego od swoich myśli (tak, o dziwo to nie to samo!).
    Bartosz ma mocne podstawy naukowe i, co szczególnie do mnie trafiło, potrafi wytłumaczyć pewne schematy zachowań i myślenia w kontekście ewolucji człowieka. Dało mi to ważne wsparcie i zrozumienie, że nie tylko ja zmagam się z tego typu problemami. Szczególnie przypadły mi do gustu ćwiczenia medytacyjne, które pomogły mi uspokoić umysł, nabrać dystansu i zobaczyć swoje życie z zupełnie innej perspektywy.
    Ogólnie, bardzo polecam!

  • W

    Zgłosiłem się do Bartosza w momencie gdy nawarstwiające się problemy, niepokojące myśli i niskie poczucie wartości zaczęły dominować w moim życiu odbierając mu smak; czułem się wypalony i pozbawiony motywacji. Praca z terapeutą pomogła mi zrozumieć sposób w jaki funkcjonuje umysł i oraz jak działania z tego wynikają (lub nie). Pozwoliło to na poszerzenie pola widzenia i akceptacji tego co przydarza się w moim życiu, zarówno zewnętrznym jak i tym "w głowie". Skutkiem terapii było przede wszystkim zdobycie umiejętności i szeregu narzędzi do zrozumienia swojej postawy i podejmowania działania w zgodzie z sobą. Wynikiem było nie tylko zniwelowanie dręczącego mnie niepokoju i odzyskanie chęci do dalszego działania, ale również poprawa wielu innych dziedzin życia które niekoniecznie były tematem terapii np sport czy relacje z innymi. Bartosz jest terapeutą rzetelnym i kompetentnym, potrafi dostosować lub zaoferować narzędzia pracy zgodne z indywidualnymi potrzebami, ale przede wszystkim jest też człowiekiem co zdecydowanie pomaga mu w nawiązaniu dobrej i równej relacji z klientem.

Pytania pacjentów (12)

Martwisz się swoim zdrowiem?

Zadawaj pytania 23 tysiącom lekarzy i specjalistów, odpowiedź na swoje pytanie otrzymasz średnio w przeciągu 48 h, zupełnie za darmo.

Zadaj pytanie naszym specjalistom

Doświadczenie i kwalifikacje

O mnie

  • I also work in English.

    Ur. 1987. Prowadzę psychoterapię i trening psychologiczny osób dorosłych za pomocą terapii akceptacji i zaangażowania ACT oraz szkolę w niej psychoterapeutów, przedstawicieli pokrewnych zawodów oraz studentów. Stawiam pierwsze kroki jako superwizor ACT. Ukończyłem psychologię na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach, a w ramach studiów spędziłem rok na Technische Universität Dresden, gdzie poznałem ten rodzaj terapii i od tego czasu jestem zaangażowany w promocję tego nurtu w naszym kraju. Szkolę się regularnie w Polsce, zagranicą oraz przez internet. Prowadzę psychoterapię pod superwizją.

    Jestem członkiem Association for Contextual Behavioral Science (ACBS) oraz Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczej i Behawioralnej (PTTPB). W 2016 pełniłem funkcję przewodniczącego ACBS Polska, które reprezentuje ACT na nasz kraj. Od 2018 pełnię funkcję przewodniczącego sekcji ACT w PTTPB. Założyłem pierwszą polską superwizyjną grupę ACT online oraz serwis Zacznij Żyć Tu i Teraz (zacznijzyc.net), gdzie znajdziesz prawie 200 artykułów nt. życia w zgodzie z własnymi wartościami, akceptacji, uważności oraz naukowego podejścia w pracy z drugim człowiekiem.

    Od 2014 prowadziłem szkolenia ACT w Polsce, Hiszpanii, Chinach, kilkukrotnie w Bośni oraz Ukrainie. Biorę regularny udział w krajowych i międzynarodowych konferencjach. Pełniłem funkcję prowadzącego sympozjum na światowej konfererencji ACBS w Berlinie (2015), w 2017 prowadziłem warsztaty na światowej konferencji ACBS w Sevilli. W Polsce kilkukrotnie brałem udział jako prowadzący szkolenie lub prelegent na konferencjach i wydarzeniach psychoterapeutycznych lub w ramach indywidualnych wystąpień, głównie na Uniwersytecie Śląskim i w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej w Poznaniu i w Warszawie. Korzystam z nowych technologii prowadząc online część terapii i szkoleń.

    Prowadzę badania naukowe nad polską adaptacją kwestionariuszy psychologicznych, których celem jest udostępnienie w Polsce rzetelnych i darmowych metod diagnostycznych i badawczych do pomiaru skuteczności pracy psychoterapeuty. Przygotowuję się do rozpoczęcia doktoratu pracując nad lepszym zrozumieniem relacji terapeutycznej za pomocą teorii ram relacyjnych RFT - behawioralnej teorii języka i poznania u podstaw ACT.

    Do zainteresowania się psychoterapią skłoniły własne problemy psychiczne - nawracające epizody depresji, myśli samobójcze, lęk społeczny, unikowe radzenie sobie z problemami, skoki między produktywnością i wycofaniem się z życia, wysokie wymagania wobec siebie i niefunkcjonalny samokrytycyzm. Stosuję ACT w swoim życiu i cenię to podejście do pracy z cierpieniem psychicznym za połączenie naukowości, konkretności i głębi. To oparta na dowodach terapia poznawczo-behawioralna, która podejmuje egzystencjalne pytania w praktyczny sposób, pozwala lepiej się zrozumieć i daje narzędzia do pracy z własnymi ciężkimi emocjami, myślami, skomplikowaną historią życia czy aktualnymi niesprzyjającymi okolicznościami.  Własne stosowanie ACT pozwala mi być autentycznym i empatycznym przed klientem, a jednocześnie wspierać za pomocą empirycznie sprawdzonych metod.

    Na co dzień słucham ciężkiej muzyki, dbam o zdrowie swoje i innych istot przez dietę wegańską. Wierzę w to, że warto się wszechstronnie edukować, stąd czytam książki z różnorodnych dziedzin, oglądam filmy dokumentalne, jak i klasykę kina i telewizji - lubię zwłaszcza kino koreańskie oraz science fiction.

    ---

    W ramach psychoterapii ACT przyjmuję osoby dorosłe (od 18 r.ż.) doświadczające trudności w szerokim zakresie problemów psychicznych.

    Lęk. Lęk społeczny, związany z konkretnymi sytuacjami lub przedmiotami (np. kontakt ze zwierzętami), atakami paniki, natrętnymi myślami i działaniami, zaburzeniami lękowymi po traumie, dysocjacje.

    Nastrój. Depresja jedno lub dwubiegunowa, przewlekły lub nawracający smutek, apatia i brak motywacji, uporczywe myśli samobójcze i próby pozbawienia się życia, brak poczucia sensu i zaangażowania w życie, długotrwała żałoba.

    Inne emocje i myśli. Wstyd, gniew, zazdrość, agresja, poczucie winy, martwienie się, perfekcjonizm, samokrytyka, niska samoocena.

    Borderline. Samouszkadzanie się, impulsywne działania, poczucie pustki, zależności od drugiej osoby, duże wahania nastroju, zachowania samobójcze.

    Nadużywanie lub uzależnienie od substancji lub zachowań. Radzenie sobie z trudnymi emocjami i myślami za pomocą alkoholu, papierosów, innych narkotyków, ale także przez hazard, internet, pornografię, gry komputerowe lub kompulsywny seks.

    Odżywianie. Bulimia, prowokowanie wymiotów, anoreksja po wypisie ze szpitala i unormowaniu wagi.

    Zawodowe i naukowe. Prokrastynacja, wypalenie zawodowe, brak satysfakcji, trudność w koncentracji.

    Problemy związane z chorobami. Padaczka, przewlekły ból, psychologiczne aspekty radzenia sobie z cukrzycą, nowotworem i innymi chorobami zmieniającymi tryb życia.

    Coaching. Trening umiejętności dla osób szukających większego zaangażowania w swoje życie i satysfakcji z niego, większej świadomości i kontroli nad swoimi zachowaniami oraz profilaktyki problemów psychicznych.

Specjalizacje

  • Psychoterapia

Ukończone szkoły

  • Uniwersytet Śląski w Katowicach
  • Technische Universität Dresden

Publikacje

  • Kleszcz B. (2010) Zachęta do teorii opanowywania trwogi. (W:) M. Śniarowska-Tlatlik (Red.) Psychologia bliżej bycia. Inspiracje Egzystencjalne, Kraków.

Znajomość języków

  • angielski
  • polski