skurcze w stopach

Już od dłuższego czasu biorę magnez i nadal mam skurcze, szczególnie w stopach. Czy powinnam zwiększyć dawkę?

9 odpowiedzi


Witam, moim zdaniem należałoby przeanalizować Pani jadłospis, czyli co dokładnie je Pani w ciągu doby i na tej podstawie wzbogacić Pani żywienie w produkty bogate w magnez i potas (które zresztą są bardzo smaczne:). Te składniki mineralne bardzo dobrze wchłaniają się z żywności i nawet zdecydowanie lepiej niż z suplementów. Można też jeszcze zrobić badania krwi i wykluczyć inne schorzenia. Bez wcześniejszej takiej analizy nie zwiększałabym na własną rękę spożycia magnezu z suplementów. Pozdrawiam. Dorota Parczewska-Suchomska

Uzyskaj odpowiedź dzięki konsultacji online

Potrzebujesz porady specjalisty? Zarezerwuj konsultację online: otrzymasz odpowiedzi bez wychodzenia z domu.


Dzień dobry! Takie skurcze mogą mieć wiele przyczyn. Potrzebna jest analiza jadłospisu. Polecam także konsultację z naczyniowcem. Barbara Dąbrowska-Górska


Dzień dobry, wydaje mi się, że jeśli pomimo suplementacji objawy nie zmniejszają się dobrze wykonać podstawowe badania krwi i skontaktować się z lekarzem pierwszego kontaktu w celu wykluczenie schorzeń, które mogą być przyczyną skurczy.


Dziękuję za pytanie:) Może Pani spróbować, ale proszę też wziąć pod uwagę, że skurcze wcale nie muszą być rezultatem niedoborów magnezu. Jak u Pani z hormonami? Co z cukrzycą? W jakiej kondycji jest Pani kręgosłup? Jak często uprawia Pani sport? Proszę może dołączyć też witaminę B do magnezu i wybrać się na masaż, który pomoże rozluźnić mięśnie.

Monika Kurdej

Monika Kurdej

dietetyk

Józefów (powiat otwocki)

Umów wizytę

Witam a w jakich ilościach ten magnez jest brany?


Niekoniecznie niedobór magnezu może być przyczyną Pani dolegliwości, proponuję skontaktować się z lekarzem prowadzącym, który zleci odpowiednie badania i odnajdzie przyczynę skurczy. Ja z mojej strony mogę ocenić Pani jadłospis i zaproponować indywidualny, zbilansowany plan żywieniowy. Pozdrawiam.


Nie wiem, jaka dawkę pan /pani bierze i nie tylko brak magnezu jest przyczyną skurczy.


Proponuje zrobic badanie na poziom magnezu, wówczas bedzie mozna dobrze dopasować dla Pani dawkę. Prosze rownież zwrócić uwagę na jakość suplementu, który Pani bierze.. Nie znam Pani nawykow żywieniowych, ale jeśli pije Pani kawe, to prosze ograniczyć do minimum, ponieważ ona rownież lubić wypłukiwać magnez. Prosze zwrócić uwagę, czy dodaje Pani do swojej diety produkty bogate w kakao. To podstawowe informacje w pierwszej kolejności do sprawdzenia..


Witam, skurcze nóg mogą być spowodowane niedoborem pierwiastków mineralnych, nadmiernym piciem kawy, używaniem leków moczopędnych, przeczyszczających lub odchudzających. Przetrenowanie, przegrzanie, siedzący tryb życia, stres również mogą przyczyniać się do skurczu. Często takie objawy towarzyszą rozwijającym się chorobom tj. nadciśnienie, żylaki, problemy neurologiczne czy cukrzyca. Proponuję wykonać badania diagnostyczne i zasięgnąć rady specjalisty.

Wciąż szukasz odpowiedzi? Zadaj nowe pytanie

  • • Twoje pytanie zostanie opublikowane anonimowo.

  • • Pamiętaj, by zadać jedno konkretne pytanie, opisując problem zwięźle.

  • • Pytanie trafi do specjalistów korzystających z serwisu, nie do konkretnego lekarza.

  • • Pamiętaj, że zadanie pytania nie zastąpi konsultacji z lekarzem czy specjalistą.

  • • Miejsce to nie służy do uzyskania diagnozy czy potwierdzenia tej już wystawionej przez lekarza. W tym celu umów się na wizytę do lekarza.

  • • Z troski o Wasze zdrowie nie publikujemy informacji o dawkowaniu leków.


Wybierz specjalizację lekarza, do którego chcesz skierować pytanie
Użyjemy go tylko do powiadomienia Cię o odpowiedzi lekarza. Nie będzie widoczny publicznie.

Wszystkie treści, w szczególności pytania i odpowiedzi, dotyczące tematyki medycznej mają charakter informacyjny i w żadnym wypadku nie mogą zastąpić diagnozy medycznej.