Mój syn ma 14 lat nie radzi sobie w nauce szczególnie z przedmiotów matematyczno - przyrodniczych os
3
odpowiedzi
Mój syn ma 14 lat nie radzi sobie w nauce szczególnie z przedmiotów matematyczno - przyrodniczych osiąga niskie oceny. Ma też trudności w kontakt z rówieśnikami i nauczycielami z tego powodu szkoła skierowała go na badania do poradni psychologiczno-pedagogocznej. Czy mogła by u niego nastąpić poprawa? Czy szkoła może mu jakoś pomóc? Z tego co wiem do kształcenia specjalngo się nie kwalifikuje. Opis badania psychologicznego w skrócie wygląda tak Rozwój umysłowy w granicach inteligencji niższej niż przeciętna (dolny próg przedziału) rozwój niecharmonijny przewaga myślenia słowno-pojęciowego nad myśleniem praktycznym. A tak opis Badania pedagogicznego. Dzięki dobremu tempu szybkiego nazywania oraz braku deficytu fonologicznego uczeń najlepiej opanowała technikę czytania głośnego. Czyta płynie w przeciętnym tempie z właściwą intonacją. Ma trudności z zrozumieniem i zapamiętaniem czytanego tekstu. konstrując samodzielne wypowiedzi pisemne właściwie odnosi się do tematu. Jednka dominuje w nich potoczny styl wypowiedzi. występuje także podwyższona liczba błędów. Poziom graficzny pisma nie budzi zastrzeżeń. Największe trudności uczniowi sprawia opanowanie podstawowych technik matematycznych braki z tego zakresu sięgają wcześniejszh lat.
Dzień dobry,
Zalecam konsultacje z psychologiem dziecięcym i udział w zajęciach poradni osychologiczno-pedagogicznej
Zalecam konsultacje z psychologiem dziecięcym i udział w zajęciach poradni osychologiczno-pedagogicznej
Uzyskaj odpowiedzi dzięki konsultacji online
Jeśli potrzebujesz specjalistycznej porady, umów konsultację online. Otrzymasz wszystkie odpowiedzi bez wychodzenia z domu.
Pokaż specjalistów Jak to działa?
Dzień dobry,
Zawsze jest szansa na poprawę umiejętności dziecka (właściwie młodzieńca) poprzez ćwiczenie, odpowiednie stymulowanie i wsparcie. Szkoła zawsze może pomóc w pozytywnym oddziaływaniu na dziecko, aby wyjść na przeciw jego oczekiwaniom i sprostować potrzebom. Wszystko zależy od placówki, dyrektora i wychowawcy, czy odpowiednio będą zaangażowani w proces wsparcia syna. Z cała pewnością zachęcałabym do konsultacji syna z psychologiem dzieci i młodzieży w celu pracy nad kompetencjami społecznymi, budowania poczucia własnej wartości, motywacji do nauki i pracy mimo porażek, które są częścią naszego życia, stymulowania rozwoju poznawczego. W całym tym procesie kluczowa jest rola najbliższego środowiska - rodziców - miłość, akceptacja, budowanie zaufania, stymulowanie poznawcze i wsparcie. Warto zwrócić też uwagę na grupę rówieśników, czy środowisko jest stymulujące i odpowiednie dla syna, rozwijać jego zainteresowania. Ważne jest, aby wzmacniać i rozwijać mocne strony syna oraz stymulować i wspierać rozwój kompetencji z deficytem.
Proces ten jest wyzwaniem także dla rodziców - mogą Państwo pomyśleć, jak mogą Państwo wzmocnić siebie, wspierać siebie nawzajem, aby skutecznie pomóc synowi. Funkcjonujecie Państwo jako system, gdzie każdy z jego członków jest kluczowy, wzajemnie na siebie oddziaływuje. Państwa rola jest kluczowa. Życzę powodzenia.
Z pozdrowieniami,
Agnieszka Wieczorkowska
eKonsultacje - Polskie centrum konsultacji specjalistycznych online
Zawsze jest szansa na poprawę umiejętności dziecka (właściwie młodzieńca) poprzez ćwiczenie, odpowiednie stymulowanie i wsparcie. Szkoła zawsze może pomóc w pozytywnym oddziaływaniu na dziecko, aby wyjść na przeciw jego oczekiwaniom i sprostować potrzebom. Wszystko zależy od placówki, dyrektora i wychowawcy, czy odpowiednio będą zaangażowani w proces wsparcia syna. Z cała pewnością zachęcałabym do konsultacji syna z psychologiem dzieci i młodzieży w celu pracy nad kompetencjami społecznymi, budowania poczucia własnej wartości, motywacji do nauki i pracy mimo porażek, które są częścią naszego życia, stymulowania rozwoju poznawczego. W całym tym procesie kluczowa jest rola najbliższego środowiska - rodziców - miłość, akceptacja, budowanie zaufania, stymulowanie poznawcze i wsparcie. Warto zwrócić też uwagę na grupę rówieśników, czy środowisko jest stymulujące i odpowiednie dla syna, rozwijać jego zainteresowania. Ważne jest, aby wzmacniać i rozwijać mocne strony syna oraz stymulować i wspierać rozwój kompetencji z deficytem.
Proces ten jest wyzwaniem także dla rodziców - mogą Państwo pomyśleć, jak mogą Państwo wzmocnić siebie, wspierać siebie nawzajem, aby skutecznie pomóc synowi. Funkcjonujecie Państwo jako system, gdzie każdy z jego członków jest kluczowy, wzajemnie na siebie oddziaływuje. Państwa rola jest kluczowa. Życzę powodzenia.
Z pozdrowieniami,
Agnieszka Wieczorkowska
eKonsultacje - Polskie centrum konsultacji specjalistycznych online
Szanowna Pani,
Rozumiem, że sytuacja syna jest dla Pani ważnym i trudnym wyzwaniem. Opisane trudności w nauce, szczególnie w zakresie matematyczno-przyrodniczym, a także problemy w kontaktach społecznych mogą mieć różne przyczyny, często związane z nieharmonijnym rozwojem funkcji poznawczych. Taki profil rozwoju wymaga indywidualnego podejścia i wsparcia.
Szkoła oraz poradnia psychologiczno-pedagogiczna mogą zaoferować pomoc w formie dostosowania metod nauczania, zajęć wyrównawczych oraz wsparcia psychologicznego, co często przynosi poprawę. Ważne jest, aby diagnoza była uzupełniona o ocenę specjalistów, którzy mogą zarekomendować odpowiednie strategie edukacyjne i terapeutyczne.
Warto też rozważyć diagnozę różnicową pod kątem atypowości systemu nerwowego, takiej jak ADHD czy ASD, ponieważ zaburzenia te mogą wpływać na funkcjonowanie szkolne i społeczne. Diagnoza taka pozwala na lepsze zrozumienie potrzeb dziecka i dopasowanie wsparcia.
Badania naukowe potwierdzają, że kompleksowe podejście, łączące edukację, terapię oraz wsparcie rodzinne, znacząco poprawia funkcjonowanie dzieci z podobnymi trudnościami (Gioia et al., 2015; American Psychiatric Association, 2013).
Zachęcam do dalszej współpracy ze specjalistami oraz korzystania z dostępnych form pomocy. Jest nadzieja na poprawę i rozwój syna przy odpowiednim wsparciu.
Zapraszam do kontaktu
Rozumiem, że sytuacja syna jest dla Pani ważnym i trudnym wyzwaniem. Opisane trudności w nauce, szczególnie w zakresie matematyczno-przyrodniczym, a także problemy w kontaktach społecznych mogą mieć różne przyczyny, często związane z nieharmonijnym rozwojem funkcji poznawczych. Taki profil rozwoju wymaga indywidualnego podejścia i wsparcia.
Szkoła oraz poradnia psychologiczno-pedagogiczna mogą zaoferować pomoc w formie dostosowania metod nauczania, zajęć wyrównawczych oraz wsparcia psychologicznego, co często przynosi poprawę. Ważne jest, aby diagnoza była uzupełniona o ocenę specjalistów, którzy mogą zarekomendować odpowiednie strategie edukacyjne i terapeutyczne.
Warto też rozważyć diagnozę różnicową pod kątem atypowości systemu nerwowego, takiej jak ADHD czy ASD, ponieważ zaburzenia te mogą wpływać na funkcjonowanie szkolne i społeczne. Diagnoza taka pozwala na lepsze zrozumienie potrzeb dziecka i dopasowanie wsparcia.
Badania naukowe potwierdzają, że kompleksowe podejście, łączące edukację, terapię oraz wsparcie rodzinne, znacząco poprawia funkcjonowanie dzieci z podobnymi trudnościami (Gioia et al., 2015; American Psychiatric Association, 2013).
Zachęcam do dalszej współpracy ze specjalistami oraz korzystania z dostępnych form pomocy. Jest nadzieja na poprawę i rozwój syna przy odpowiednim wsparciu.
Zapraszam do kontaktu
Wciąż szukasz odpowiedzi? Zadaj nowe pytanie
Wszystkie treści, w szczególności pytania i odpowiedzi, dotyczące tematyki medycznej mają charakter informacyjny i w żadnym wypadku nie mogą zastąpić diagnozy medycznej.