Zaczęłam brać tabletki antykoncepcyjne tydzień temu, w związku z tym, że zaczęłam również brać izote

1 odpowiedzi
Zaczęłam brać tabletki antykoncepcyjne tydzień temu, w związku z tym, że zaczęłam również brać izotek. Jest mi bardzo niedobrze i źle się czuje. Czy mogę odstawić antykoncepcję hormonalną podczas brania izoteku i po tygodniu stosowania? Dodam, że z chłopakiem współżyje od 4 lat zabezpieczamy się jedynie prezerwatywą i uważamy bardzo podczas stosunku.
Czy będzie to miało wpływ na miesiączki?
Tak, odstawienie antykoncepcji hormonalnej w środku cyklu skutkować będzie najprawdopodobniej przejściowymi zaburzeniami cyklu.
Ryzyko wystąpienia ciężkich wad płodu, gdy do zapłodnienia dojdzie w trakcie stosowania retinoidów jest bardzo wysokie, a stosowanie samej metody barierowej jest niewystarczającą metodą antykoncepcji w tym zakresie. Metody takie jak stosunek przerywany i metoda kalendarzykowa w tym zakresie nie znajdują w ogóle zastosowania jako metody zapobiegania ciąży.
Proszę omówić z ginekologiem zastosowanie innej metody antykoncepcyjnej o innym działaniu lub w przypadku braku jej tolerancji zaprzestania leczenia retinoidami.
Sugeruję wizytę: Konsultacja online - 120 zł
Na wizytę można umówić się przez serwis ZnanyLekarz.pl, klikając w przycisk Umów wizytę.

Uzyskaj odpowiedzi dzięki konsultacji online

Jeśli potrzebujesz specjalistycznej porady, umów konsultację online. Otrzymasz wszystkie odpowiedzi bez wychodzenia z domu.

Pokaż specjalistów Jak to działa?

Eksperci

Łukasz Pydyś

Łukasz Pydyś

Ginekolog, Ultrasonografista

Warszawa

umów wizytę
Monika Duczek-Polakiewicz

Monika Duczek-Polakiewicz

Ginekolog, Lekarz w trakcie specjalizacji

Wrocław

umów wizytę
Filip Łukasik

Filip Łukasik

Ginekolog, Lekarz w trakcie specjalizacji

Wrocław

umów wizytę

Podobne pytania

Masz pytania?

Nasi lekarze i specjaliści odpowiedzieli na 347 pytań dotyczących: antykoncepcja
  • Twoje pytanie zostanie opublikowane anonimowo.
  • Pamiętaj, by zadać jedno konkretne pytanie, opisując problem zwięźle.
  • Pytanie trafi do specjalistów korzystających z serwisu, nie do konkretnego lekarza.
  • Pamiętaj, że zadanie pytania nie zastąpi konsultacji z lekarzem czy specjalistą.
  • Miejsce to nie służy do uzyskania diagnozy czy potwierdzenia tej już wystawionej przez lekarza. W tym celu umów się na wizytę do lekarza.
  • Z troski o Wasze zdrowie nie publikujemy informacji o dawkowaniu leków.

Ta wartość jest zbyt krótka. Powinna mieć __LIMIT__ lub więcej znaków.


Wybierz specjalizację lekarza, do którego chcesz skierować pytanie
Użyjemy go tylko do powiadomienia Cię o odpowiedzi lekarza. Nie będzie widoczny publicznie.
Wszystkie treści, w szczególności pytania i odpowiedzi, dotyczące tematyki medycznej mają charakter informacyjny i w żadnym wypadku nie mogą zastąpić diagnozy medycznej.