Witam. Mam problem z uczennicą. Chodzi do trzeciej klasy technikum. Nie wiem co będzie po wakacjach.

2 odpowiedzi
Witam. Mam problem z uczennicą. Chodzi do trzeciej klasy technikum. Nie wiem co będzie po wakacjach. Mam już z nją problem dwa lata. Chodzi o język niemiecki z którego się wogóle nie uczy. Nie wiem czy ona nie chce czy nie może się uczyć. Ma opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej stwierdzono w niej inteligencjie poniżej przeciętnej oraz nieharmoniny rozwój umysłowy. Wynik przeciętny przyjmują zdolności do spostrzeżgania szczegółów rozumowanie arytmetyczne rozumienie norm i zasad społecznych orientacija wyobraźnia i wizualizacjia przestraszonna synteza danych spistrzeżeniowych (ujmowanie relacji cześć całość) oraz trwałość pamięci werbalnej. Bardzo niski poziom rozwoju przyjmują antycypacjia na materiale obrazkowym zdarzenia początkowego uczenie się wzrokowo ruchowe zdolności językowe (werbalizowanie definiowanie) oraz zdolności do klasyfikowania (absteahowanie uogólnionianie porównywanie). Na podstawie badań pedagogicznych stwierdzono że uczennica czyta płynie w przeciętnym tempie. Ma trudności z zrozumieniem przeczytanego testu. Wypowiedzi pisemne i ustne uczennicy są na temat ale popełnia błędy gramatyczne i ma ubogie słownictwo. W pisowni występuje nasiona ilość błędów. Poziom graficzny pisma nie budzi zastrzeżeń tempo pisania przeciętne. Uczennica z matematyki ma braki z szkoły podstawowej. Dziewczynka na lekcjiach nie robi nic nie odrabia zadań domowych oddaje puste kartki na lekcji. Poproszona o przyjście do odpowiedzi wychodzi z ławki i zapytana o co kolwiek wogóle nie odpowiada lub też od razu mówi nie umię. W pierwszym roku na koniec zrobiło mi się jej żal dlatego zawołałam ją i kazałam jej się nauczyć słówek potem zaliczyć sprawdzian i odrobić wszystkie zadania domowe których wogóle nie zrobiła w trakcie roku szkolnego wywiązała się z wszystkiego tylko nie z sprawdzanu który znowu napisała na jedynkę ale dałam jej ocenę dopuszczającą. W drugiej klasie zrobiła dokładnie to samo co w pierwszej klasie. Gdy zauważyłam że znowu nie robi nic to powiedziałam jej że w tamtym roku dałam jej kredyt zaufania, przepchałam ją na siłę i że w tym roku nie zrobię tego samego co w pierwszej klasie ale zrobiłam to bo znowu mi się jej szkoda zrobiło. Reszta klasy też do orłów nie należy ale ona jest znacząco poniżej klasy bo nie dość że nic nie umie to się wogóle nie uczy. Dwa lata z rzędu ją,, przepchałam" ale dłużej tak się nie da. Dodatkowo jest strasznie uparta i zawsze robi tak jak ona chce. Czasami zdarza jej się nie przyjść na lekcjie ale bardzo rzadko a jeśli zdarzy jej się to więcej razy to potem zaczyna na nie chodzić normalnie nie wiem jaka jest tego przyczyna. Zazwyczaj jak ją pytam dlaczego nie przychodzi na lekcjię do wymyśla coś w sytu np. głowa mnie rozbolała czy byłam u lekarza chociaż dziwne jest to że u tego lekarza była tylko na mojej lekcji. Kiedyś gdy kazałam jej się czegoś nauczyć nie przyszła przez parę lekcji prawdopodobnie wystraszyła się że będzie musieć odpowiadać. Jeśli chodzi o jej zachowanie to jest spokojną uczennicą nawet bardzo nieśmiałą czasami to nawet zabardzo zamkniętą w sobie zdarza jej się słowa nie odpowiadzieć. Uczennica ma problemy w nauce a z języka niemieckiego ma ogromne braki z wcześniejszych lat. Chcę jej pomóc ale nie wiem jak skoro ona nie umie ani nie robi nic. Co zrobić jeśli sytuacja powtórzy się w trzeciej klasie? Czy z opinii poradni psychologiczno-pedagogicznej wynika że uczennica nie może się uczyć czy też to przez lenistwo?
Diagnoza psychologiczna stwierdza niższy, niż przeciętny rozwój funkcji intelektualnych. To znaczy, że pierwotną przyczyną jej trudności są deficyty umysłowe. Problemy motywacyjne pojawiły się zapewne wtórnie do intelektualnych. Zatem, odpowiadając wprost na Pani pytanie, uczennica zarówno nie może, jak i nie chce się uczyć. Generalnie nie powinna uczyć się w technikum (bo jej możliwości intelektualne są na to zbyt niskie), tylko np. w szkole zawodowej. No ale jest w technikum i radzi sobie min. w sposób, jaki Pani opisała, tj. licząc na pomoc i ulgowe traktowanie.

Uzyskaj odpowiedzi dzięki konsultacji online

Jeśli potrzebujesz specjalistycznej porady, umów konsultację online. Otrzymasz wszystkie odpowiedzi bez wychodzenia z domu.

Pokaż specjalistów Jak to działa?
Zgadzam się z powyższą wypowiedzią Pana Marka. Dodatkowo,brak sukcesów w tym przedmiocie obniża jej motywację , brak umiejętności uczenia też .Ważne jest żeby jej nie oceniać na forum klasy w stylu "znowu u Ciebie jedynka, kolejny raz się nie nauczyłaś, zobaczysz nie przepuszczę cie w tym roku itd. " Warto porozmawiać indywidualnie , zobaczyć czym się interesuje, może gdzieś ten niemiecki można wykorzystywać na polu jej zainteresowań, może jakiś wokalista a może moda , a może coś innego .Postarać się zainteresować nią ,czy lubi ten przedmiot jeśli nie dlaczego, czy nie umie się go nauczyć, czy może myśli, że nie da rady wiec nie próbuje wogole..Zapytać czy mogłaby Pani jej jakoś pomóc przygotować się do sprawdzianów, może musi mieć bardziej szczegółowe informacje , zapytać czy w domu mam z kim porozmawiać , czy ktoś jej pomaga w nauce itd. ,może zainteresowanie nią samą, to będzie klucz do jej sukcesu na Pani lekcji.

Wciąż szukasz odpowiedzi? Zadaj nowe pytanie

  • Twoje pytanie zostanie opublikowane anonimowo.
  • Pamiętaj, by zadać jedno konkretne pytanie, opisując problem zwięźle.
  • Pytanie trafi do specjalistów korzystających z serwisu, nie do konkretnego lekarza.
  • Pamiętaj, że zadanie pytania nie zastąpi konsultacji z lekarzem czy specjalistą.
  • Miejsce to nie służy do uzyskania diagnozy czy potwierdzenia tej już wystawionej przez lekarza. W tym celu umów się na wizytę do lekarza.
  • Z troski o Wasze zdrowie nie publikujemy informacji o dawkowaniu leków.

Ta wartość jest zbyt krótka. Powinna mieć __LIMIT__ lub więcej znaków.


Wybierz specjalizację lekarza, do którego chcesz skierować pytanie
Użyjemy go tylko do powiadomienia Cię o odpowiedzi lekarza. Nie będzie widoczny publicznie.
Wszystkie treści, w szczególności pytania i odpowiedzi, dotyczące tematyki medycznej mają charakter informacyjny i w żadnym wypadku nie mogą zastąpić diagnozy medycznej.