Czy te badania pedagogiczne oznaczają że moja 16 letnia córka może mieć upośledzenie umysłowe w stop
2
odpowiedzi
Czy te badania pedagogiczne oznaczają że moja 16 letnia córka może mieć upośledzenie umysłowe w stopniu lekkim? Czy opisane objawy na to nie wskazują. Dzięki dobremu tempu szybkiego nazywania oraz braku deficytu fonologicznego uczennica najlepiej opanowała technikę czytania głośnego. Czyta płynie w przeciętnym tempie z właściwą intonacją. W dalszym ciągu ma trudności z zrozumieniem i zapamiętaniem czytanego tekstu. Konstrując samodzielne wypowiedzi pisemne właściwie odnosi się do tematu. Jednka dominuje w nich potoczny styl wypowiedzi. Występuje także podwyższona liczba błędów. Poziom graficzny pisma nie budzi zastrzeżeń. Największe trudności uczennicy sprawia opanowanie podstawych technik matematycznych braki z tego zakresu sięgają szkoły podstawowej.
Z ustawieniowego punktu widzenia:
mówiąc najkrócej - córka pokazuje pani problem. To pani powinna popracować nad tym, co panią świadomie i podświadomie męczy i ogranicza, a wtedy córka przestanie być tym, czym jest teraz, pani lustrem i przestanie przeżywać ten problem za panią. Ona to robi dla mamy. Proszę ja z tego zwolnić.
mówiąc najkrócej - córka pokazuje pani problem. To pani powinna popracować nad tym, co panią świadomie i podświadomie męczy i ogranicza, a wtedy córka przestanie być tym, czym jest teraz, pani lustrem i przestanie przeżywać ten problem za panią. Ona to robi dla mamy. Proszę ja z tego zwolnić.
Uzyskaj odpowiedzi dzięki konsultacji online
Jeśli potrzebujesz specjalistycznej porady, umów konsultację online. Otrzymasz wszystkie odpowiedzi bez wychodzenia z domu.
Pokaż specjalistów Jak to działa?
Dzień dobry,
aby uzyskać odpowiedzi na Pani pytania, córka powinna wykonać diagnozę psychologiczną. Przyczyn opisanych przez Panią trudności może być wiele. Diagnozą psychologiczną zajmują się tym psycholodzy-diagności i neuropsycholodzy. Powinna Pani zwrócić się do Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej, która opiekuje się szkołą, do której córka uczęszcza. Jeśli w poradni nie ma odpowiednich specjalistów, poradnia powinna skierować Pani córkę do placówki, w której niezbędna diagnoza zostanie wykonana. W diagnozie powinny znaleźć się także dalsze zalecenia co do kolejnych oddziaływań wspomagających rozwój córki, na przykład zajęć wyrównawczych, psychoterapii.
Życzę wszystkiego, dobrego.
Emilia Szymanowicz
aby uzyskać odpowiedzi na Pani pytania, córka powinna wykonać diagnozę psychologiczną. Przyczyn opisanych przez Panią trudności może być wiele. Diagnozą psychologiczną zajmują się tym psycholodzy-diagności i neuropsycholodzy. Powinna Pani zwrócić się do Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej, która opiekuje się szkołą, do której córka uczęszcza. Jeśli w poradni nie ma odpowiednich specjalistów, poradnia powinna skierować Pani córkę do placówki, w której niezbędna diagnoza zostanie wykonana. W diagnozie powinny znaleźć się także dalsze zalecenia co do kolejnych oddziaływań wspomagających rozwój córki, na przykład zajęć wyrównawczych, psychoterapii.
Życzę wszystkiego, dobrego.
Emilia Szymanowicz
Wciąż szukasz odpowiedzi? Zadaj nowe pytanie
Wszystkie treści, w szczególności pytania i odpowiedzi, dotyczące tematyki medycznej mają charakter informacyjny i w żadnym wypadku nie mogą zastąpić diagnozy medycznej.