Co znaczą te wyniki testów psychologiczno - pedagogicznych czy dziecko powinno mieć inny program dos

2 odpowiedzi
Co znaczą te wyniki testów psychologiczno - pedagogicznych czy dziecko powinno mieć inny program dostosowany do swoich możliwości? W obecnej chwili ma 11 lat. Pomimo wysiłku wkładanego w naukę otrzymuje zazwyczaj oceny dostateczne. W wyniku przeprowadzonego badania psychologiczno-pedagogicznego stwierdza się deficyty wybiórczych zdolności intelektualnych obserwacjię w kierunku dysleksji rozwojowej ze względu na obniżeny rozwój umiejętności fonologicznych oraz poziom elementarnych funkcji percepcjino - motorycznych (której nie stwierdzono ze względu na możliwości intelektualne dziecka) oraz problemy emocjonalne. Badanie testem wisc-r wykazało że ogólny rozwój umysłowy mieści się w przedziale inteligencji niższej niż przeciętna. Rozwój poszczególnych funkcji poznawczych jest niecharmonijny. Mocną stroną uczennicy jest tempo koordynacji wzrokowo - ruchowj w zakresie motoryki małej w tym grafomotoryki orientacja przestrzenna oraz umiejętność organizowania materiału wzrokowego w większe całości (wynik przeciętny). Najsłabiej rozwinięte są trwałość pamięci werbalnej rozmownie norm i zasad społecznych spostrzegawczość oraz myślenie przyczynowo skutków w oparciu o materiał graficzny. Wyżej wymienione zdolności przyjmują wynik bardzo niskie. Na pograniczu normy kształtują się rozumowanie arytmetyczne pamięć słuchowa krótkoterminowa oraz wyobraźnia i wizualizacjia przestrzenna. Wynik niższy niż przeciętny przyjmują zdolności językowe (werbalizowanie definiowanie) oraz zdolność do klasyfikowania (abstachowanie uogólnianie porównywanie). Uczenica wykazuje zahamowanie psychoruchowe ograniczoną modulacjię głosu oraz unikanie werbalizacj. Magda czyta w przeciętnym tempie w sposób wyrazowy z nielicznymi błędami typu przekrecanie wyrazów zmiana litery lub brzmienia końcówek wyrazów domysły. Uczennica wykazuje słabe rozumienie czytanego tekstu na głos. Przeciętne rozumienie stwierdza się w sytuacji czytania po cichu. Pisząc ze słuchu zauważa się występowanie błędów o zróżnicowanym charakterze - typowo ortograficzne - typowo osłabiona percepcjia słuchowa i umiejętności fonologiczne (słuch fonemenowy analiza i synteza materiału pamięć fonologiczna) - typowo słuchowo - wzrokowo zaburzenie integracji tychże funkcji. Poziom graficzny pisma jest obniżony (litery niekształtne pismo niepłynne) tempo pisania przeciętne. Wypowiedzi pisemne i ustne uczennicy są na niskim poziomie pod względem słownictwa i konstrukcji językowej. Z matematyki obserwuje się braki dotyczące między innymi działań na ułamkach zwykłych i dziesiętnych mnożenia i dzielnia pisemnego oraz podstaw geometrii. Objęcie pomocą psychologiczno - pedagogiczną w szkole ze względu na deficyty wybiórczych zdolności intelektualnych obniżony rozwój elementarnych funkcji percepcjino - motorycznych umiejętności fonologicznych (słuch fonemenowy analiza i synteza głoskowa) problemy natury emocjonalno - wolicijonalnej oraz zaległości edukacyjne.
Szanowna Pani,
"obniżeny rozwój umiejętności fonologicznych" oznacza, że Pani córka Magda może mieć trudności z np. z pamiętaniem dni tygodnia, miesięcy
"słuch fonemenowy" oznacza, że może mieć problem z rozróżnieniem wyrazów, które różnią się np. jedną głoską jak półka-bułka.
"dysleksji rozwojowa" oznacza, że są trudności w tym jak się rozwijają różne elementy myślenia.
Tak, dziecko powinno mieć inny program dostosowany do swoich możliwości. Taki, który uwzględnia, że może potrzebować więcej czasu i szybciej się męczyć. Gdzie materiał jest dzielony na mniejsze porcje, angażuje się zmysły w uczenie się.

Pozdrawiam serdecznie
Adriana Bernady
 

Uzyskaj odpowiedzi dzięki konsultacji online

Jeśli potrzebujesz specjalistycznej porady, umów konsultację online. Otrzymasz wszystkie odpowiedzi bez wychodzenia z domu.

Pokaż specjalistów Jak to działa?
Dzień dobry,
zapisy z opinii rozumiem tak:
Pani córka dość sprawnie radzi sobie z przepisywaniem np.z tablicy ( koordynacja wzrokowo-ruchowa,grafomotoryka - wymienione jako silne strony Pani Córki). Jednakże jak sama Pani zauważa, rozwój Córki nie jest harmonijny, co oznacza,że niektóre jej umiejętności rozwijają się dość dobrze,a inne zdecydowanie słabiej. Ze słabszych stron Poradnia wymienia rozumienie zasad i norm społecznych. Czy i Pani zauważa,że Córka ma kłopot z dostosowaniem się do ogólnie panujących zasad? Czy ma trudności z rówieśnikami, nauczycielami?
Ponadto pyta Pani,czy Córka powinna mieć inny "program"? Z opinii wynika,że Córka ma niekształtne pismo, pisze z błędami ze słuchu, ma słabą spostrzegawczość, słabo czyta ( po cichu). Poradnia sugeruje,że trudności te mogą mieć charakter dyslektyczny. Pod koniec piątej klasy warto pójść z Córką raz jeszcze do Poradni. Jeśli okaże się, że Magda ma dysleksję, wówczas Poradnia z pewnością zaleci dostosowanie metod i sposobów nauczania Pani Córki. Póki co z tego,co Pani zacytowała z opinii, Córka powinna być objęta dodatkowa pomocą ( czy w opinii znajdują się konkretne zalecenia,jakimi zajęciami powinna zostać objęta?) na terenie szkoły. Natomiast co do dostosowań w zasadzie niczego Poradnia nie zaleca ( chyba,że w dalszej części?).
Powodzenia!
Natalia Szymańska

Wciąż szukasz odpowiedzi? Zadaj nowe pytanie

  • Twoje pytanie zostanie opublikowane anonimowo.
  • Pamiętaj, by zadać jedno konkretne pytanie, opisując problem zwięźle.
  • Pytanie trafi do specjalistów korzystających z serwisu, nie do konkretnego lekarza.
  • Pamiętaj, że zadanie pytania nie zastąpi konsultacji z lekarzem czy specjalistą.
  • Miejsce to nie służy do uzyskania diagnozy czy potwierdzenia tej już wystawionej przez lekarza. W tym celu umów się na wizytę do lekarza.
  • Z troski o Wasze zdrowie nie publikujemy informacji o dawkowaniu leków.

Ta wartość jest zbyt krótka. Powinna mieć __LIMIT__ lub więcej znaków.


Wybierz specjalizację lekarza, do którego chcesz skierować pytanie
Użyjemy go tylko do powiadomienia Cię o odpowiedzi lekarza. Nie będzie widoczny publicznie.
Wszystkie treści, w szczególności pytania i odpowiedzi, dotyczące tematyki medycznej mają charakter informacyjny i w żadnym wypadku nie mogą zastąpić diagnozy medycznej.