Zdjęcie trenującej mamy z dzieckiem

Trening z dzieckiem? Nic prostszego!

Napisano przez w Sport21 października 2014 Brak komentarzy.

Często słyszę, że kobieta nie ma czasu na ćwiczenia gdyż dużo pracuje albo ma małe dziecko albo po prostu nie ma czasu (najczęstsza wymówka, nie poparta argumentami). O ile mogę zrozumieć, że ktoś dużo pracuje i naprawdę ma mało czasu o tyle nie rozumiem wymówki z dzieckiem… Najwyraźniej kobiety nie zdają sobie sprawy jak można ćwiczyć z maluchem a jednocześnie bawiąc się z nim. Przecież dziecko chce towarzyszyć mamie w jej życiu codziennie.

Oto kilka ćwiczeń jakie można wykonać z maluszkiem:

  1. Weź dziecko na ręce i wykonuj z nim pół przysiady (ciężar ciała na całych stopach, kolana nie mogą przejść linii palców a pupę daj do tyłu). Przytul swoje dziecko (jeśli nie trzyma główki ) lub trzymaj w pozycji „ krzesełkowej” – jeśli trzyma główkę. Jeśli Twoje dziecko trzyma główkę i lubię gdy je unosisz do góry to wykorzystaj to i z każdym przysiadem unieś dziecko do góry. 15 powtórzeń po 3 razy.
  1. Połóż się na brzuchu a swoją pociechę połóż naprzeciwko siebie. Połóżcie się tak, abyście byli na wyciągnięcie ramion. Przyciągnij lekko dolną część brzucha do kręgosłupa (delikatnie opieraj się na kości łonowej ). Unosząc tułów i ramiona do góry patrz na swoje dziecko i np. przeturlaj mu piłkę. 15 powtórzeń po 3 razy.
  2. Na plecach. Połóż sobie malucha na klatce piersiowej (bądź trzymaj go w górze) i wykonuj brzuszki. Pamiętaj, aby starać się trzymać napięte mięśnie brzucha w trakcie ćwiczenia. Staraj się kierować brodę w stronę sufitu (jeśli jednak poczujesz ból w odcinku szyjnym, przyciągnij brodę do klatki).
  3. W leżeniu na plecach, stopy na podłodze, nogi złączone, ramiona wzdłuż tułowia. Unoszenie bioder do góry i napięcie pośladków. Jeśli twoje dziecko jest ciut starsze i raczkuje zabaw się z nim w przechodzeniem pod mostem. Poproś aby przeszedł kilka razy po czym opuść biodra i powtórz to ćwiczenie 5 razy. Staraj się, aby z każdym powtórzeniem, tych przejść było więcej.

Cztery podstawowe ćwiczenia, które możesz wykonać w domu. W tym małym zestawie masz ćwiczenia na mięśnie: pleców, brzucha, pośladów i nóg.

Życzę powodzenia.

O autorze 

pani_w_kółeczku

Agata Grzebiela – Instruktorka, Szkoleniowiec i Pasjonatka, Warszawa

www.pilates-medytacja.pl

O autorze