Od dłuższego czasu zmagam się z problemami zatok nawracające objawy – zatkany nos, uczucie zalegania
Od dłuższego czasu zmagam się z problemami zatok nawracające objawy – zatkany nos, uczucie zalegania, ból zatok, wydzielina, bóle głowy . Stosuję sterydy donosowe (Flixonase), które przynoszą ulgę, ale tylko chwilową – objawy wracają po zaprzestaniu i nawet w trakcie stosowania. Chciałbym zapytać: 1.Czy w mojej sytuacji warto zrobić dodatkową diagnostykę (np. tomografię zatok, konsultację laryngologiczną, wymaz/posiew)? 2.Czy długotrwałe stosowanie sterydu donosowego jest bezpieczne, czy powinienem zmienić lub uzupełnić leczenie?
1 odpowiedź
Zmień lekarza. Sterydy są przeciwskazane w chorobach bach bakteryjnych wirusowych I grzybiczych. Czyli w naszych codziennych infekcjach są przeciwskazane a wręcz szkodliwe. Zatoki prawie nigdy nie dają bólów głowy. To bajer reklamowy.
Uzyskaj odpowiedź dzięki konsultacji online
Potrzebujesz porady specjalisty? Zarezerwuj konsultację online: otrzymasz odpowiedzi bez wychodzenia z domu.
Wszystkie treści, w szczególności pytania i odpowiedzi, dotyczące tematyki medycznej mają charakter informacyjny i w żadnym wypadku nie mogą zastąpić diagnozy medycznej.

