Dzien dobry. Mam pytanie odnośnie dziecka. Ma 4l 9m-cy. Jest śmiały, szybko uczy się piosenek, wier
5
odpowiedzi
Dzien dobry.
Mam pytanie odnośnie dziecka. Ma 4l 9m-cy. Jest śmiały, szybko uczy się piosenek, wierszy, liczy na konkretach w zakresie 10, chętnie rozwiązuje zadania logiczne, tworzy wypowiedzi zbudowane z prostych zdań (nieprawidłowo wymawia głoski szumiące oraz r - zamienia je na l). Niestety niechętnie koloruje, ma trudności z właściwym trzymaniem narzędzia pisarskiego (trzyma kredkę w 3 palcach, jednak trzyma rękę ' w powietrzu"). Czy wskazana jest terapia reki?
Mam pytanie odnośnie dziecka. Ma 4l 9m-cy. Jest śmiały, szybko uczy się piosenek, wierszy, liczy na konkretach w zakresie 10, chętnie rozwiązuje zadania logiczne, tworzy wypowiedzi zbudowane z prostych zdań (nieprawidłowo wymawia głoski szumiące oraz r - zamienia je na l). Niestety niechętnie koloruje, ma trudności z właściwym trzymaniem narzędzia pisarskiego (trzyma kredkę w 3 palcach, jednak trzyma rękę ' w powietrzu"). Czy wskazana jest terapia reki?
Czterolatek niemówiący głosek szumiących czy głoski r to jeszcze w zasadzie norma.
Choć warto już się przyglądać temu jak wygląda budowa aparatu artykulacyjnego
Warto skonsultować pacjenta z terapeutą ręki... Na podstawie samego opisu nie można jednoznacznie stwierdzić czy dziecko takie terapii wymaga czy też nie
Choć warto już się przyglądać temu jak wygląda budowa aparatu artykulacyjnego
Warto skonsultować pacjenta z terapeutą ręki... Na podstawie samego opisu nie można jednoznacznie stwierdzić czy dziecko takie terapii wymaga czy też nie
Uzyskaj odpowiedzi dzięki konsultacji online
Jeśli potrzebujesz specjalistycznej porady, umów konsultację online. Otrzymasz wszystkie odpowiedzi bez wychodzenia z domu.
Pokaż specjalistów Jak to działa?
Wskazana jest konsultacja dziecka, gdyż to co jest pewne - to że Rodzic ma wątpliwości. Prawidłowy chwyt to proces, trzeba przeanalizować pozostałe aspekty aktywności manualnej dziecka i zobaczyć jak reaguje na korektę z naszej strony. Jeśli słabo i Rodzice poczują się bezsilni - wtedy wsparłabym dziecko (i Rodziców) wiedzą i doświadczeniem specjalisty. Pozdrawiam cieplutko
Dzień dobry, najlepiej udać się do specjalisty- logopedy w celu pełnej diagnozy. Otrzymają Państwo pełny opis trudności dziecka i cele do dalszej pracy.
Dzień dobry!
Z Pani opisu wynika, że warto sprawdzić funkcje prymarne, tj. jak układa się język w fazie spoczynkowej (gdy dziecko nie mówi), połykanie, oddychanie. Jeśli kredka trzymana jest nieprawidłowo może wynikać to z nieprawidłowej dystrybucji napięcia mięśniowego i może wiązać się to z trudnościami artykulacyjnymi.
Jeśli ma Pani możliwość, warto wybrać specjalistę, który jest logopedą i terapeutą SI- spojrzy holistycznie na rozwój dziecka.
Pozdrawiam i życzę sukcesów!
Katarzyna Krempla
Z Pani opisu wynika, że warto sprawdzić funkcje prymarne, tj. jak układa się język w fazie spoczynkowej (gdy dziecko nie mówi), połykanie, oddychanie. Jeśli kredka trzymana jest nieprawidłowo może wynikać to z nieprawidłowej dystrybucji napięcia mięśniowego i może wiązać się to z trudnościami artykulacyjnymi.
Jeśli ma Pani możliwość, warto wybrać specjalistę, który jest logopedą i terapeutą SI- spojrzy holistycznie na rozwój dziecka.
Pozdrawiam i życzę sukcesów!
Katarzyna Krempla
Szanowna Pani,
jeżeli chodzi o artykulację głoski [r] - w tym wieku zamiana tej głoski na prawidłowo realizowana głoskę [l] jest jak najbardziej normatywne. Głoska [r] w słowniku dziecka pojawia się między 6 a 7 rokiem życia, więc jeżeli głoska [l] jest prawidłowo realizowana, nie ma czym się martwić, warto jednak zadbać o prawidłową realizację głosek szumiących, ponieważ powinny być one prawidłowo realizowane już w 5 roku życia :)
W przypadku terapii ręki, ciężko tutaj doradzić, ważna jest diagnoza dziecka i na tej podstawie ocena, czy faktycznie terapia będzie zasadna, czy może jednak nie ma czym się martwić.
Pozdrawiam serdecznie,
Zuzanna Komorowska Gabinet logopedyczny Głoska
jeżeli chodzi o artykulację głoski [r] - w tym wieku zamiana tej głoski na prawidłowo realizowana głoskę [l] jest jak najbardziej normatywne. Głoska [r] w słowniku dziecka pojawia się między 6 a 7 rokiem życia, więc jeżeli głoska [l] jest prawidłowo realizowana, nie ma czym się martwić, warto jednak zadbać o prawidłową realizację głosek szumiących, ponieważ powinny być one prawidłowo realizowane już w 5 roku życia :)
W przypadku terapii ręki, ciężko tutaj doradzić, ważna jest diagnoza dziecka i na tej podstawie ocena, czy faktycznie terapia będzie zasadna, czy może jednak nie ma czym się martwić.
Pozdrawiam serdecznie,
Zuzanna Komorowska Gabinet logopedyczny Głoska
Wciąż szukasz odpowiedzi? Zadaj nowe pytanie
Wszystkie treści, w szczególności pytania i odpowiedzi, dotyczące tematyki medycznej mają charakter informacyjny i w żadnym wypadku nie mogą zastąpić diagnozy medycznej.