Dzień dobry, Córeczka ma 3,5 roku. Pod koniec listopada ubiegłego roku przeszła operację wycięcia m
4
odpowiedzi
Dzień dobry,
Córeczka ma 3,5 roku. Pod koniec listopada ubiegłego roku przeszła operację wycięcia migdała gardłowego, podcięcia migdałków bocznych które były ogromne oraz wycięcia wędzidełka bo jak pani doktor stwierdziła bardzo ciągnął język. Przez powiększony migdał gardłowy córka miała niedosłuch. Do operacji nie wypowiadała żadnych słów... Bardzo się denerwowała w sytuacjach gdy nie mogła nam czegos wytłumaczyc, przekazać. Córka reagowała tylko gdy mocno podnosiłam głos. Jednak zawsze był z nią kontakt wzrokowy, pełna uśmiechu, spontaniczna. Przed operacją, co noc miała bezdechy , jej oddech słychać było w drugim pokoju. Było to przerażające. Wstawała niewyspana , zmęczona. Lekarze byli w szoku, że ma tak zawalone gardło i tak wąska szczelinie do oddychania.
Po operacji dziecko zmieniło się nie do poznania. Cichutki sen, efektywny , dziecko wypoczęte. Nerwy sporadyczne, czasem intensywne ale wystarczy przytulenie, wytłumaczenie i dziecko zrozumiało ( wcześniej tego zrozumienia nie było). Córka jest otwarta na ludzi, uwielbia dzieci, lubi się z nimi witać, bawić, przytulać, zwracać na siebie uwagę wygłupami, popisuje się. Wariuje ze starszą siostrą, naśladuje ja we wszystkim... Dużo się razem śmieją. Córka chodzi do neurologopedy dzisiaj usłyszałam że bardzo ładnie dzieli wspólne pole uwagi. Martwię się natomiast, że ta mowa wydaje mi się idzie wolno... Mówi mama, tata, Dada, baba, kto to, ja, Jula -swoje imię. Tam tu na siostrę - mi mi., lulu, próbuje mówić czesć ale to raczej - "tel "brzmi. Papa , alo( halo) znalazłbym jeszcze kilka słów które mówi. Jak nie potrafi powiedzieć to naśladuje np jak chce pieska czy kotka lub inną np. maskotkę. Wola cały czas mama , tata, mimi ( siostra) jak coś chce. Wykonuje polecenia. Lubi się stroić i przeglądać w lustrze ( najchetniej nosi to co wybierze siostra) Bywa jednak też uparta i nerwowa. Czasem mnie podszczypuje ...ale nie z nerwów tylko tak sobie. Doskonale obserwuje otoczenie i często ściąga mnie wzrokiem gdy chce się psocić. Byliśmy z nia u pani pedagog specjalnej, u surdologopedy one nie widziały cech autystycznych u córki. Ja jako matka też ich nie widzę, martwię się jednak tym czy jej dolegliwości tak znacząco mogły opoznic mowę. Córka chce powtarzac ale często zupełnie co innego jej wychodzi. Przez zdarzające się nerwy i słaba mowę , martwię się czy to nie autyzm chociaż dla mnie brzmi to absurdalnie w odniesieniu do temperamentu mojej córki ale nie znam się na tym. Jak dużo czasu dziecko potrzebuje na osluchanie się ?Jakie są sposoby na stymulowanie mowy?Bardzo Proszę o pomoc
Córeczka ma 3,5 roku. Pod koniec listopada ubiegłego roku przeszła operację wycięcia migdała gardłowego, podcięcia migdałków bocznych które były ogromne oraz wycięcia wędzidełka bo jak pani doktor stwierdziła bardzo ciągnął język. Przez powiększony migdał gardłowy córka miała niedosłuch. Do operacji nie wypowiadała żadnych słów... Bardzo się denerwowała w sytuacjach gdy nie mogła nam czegos wytłumaczyc, przekazać. Córka reagowała tylko gdy mocno podnosiłam głos. Jednak zawsze był z nią kontakt wzrokowy, pełna uśmiechu, spontaniczna. Przed operacją, co noc miała bezdechy , jej oddech słychać było w drugim pokoju. Było to przerażające. Wstawała niewyspana , zmęczona. Lekarze byli w szoku, że ma tak zawalone gardło i tak wąska szczelinie do oddychania.
Po operacji dziecko zmieniło się nie do poznania. Cichutki sen, efektywny , dziecko wypoczęte. Nerwy sporadyczne, czasem intensywne ale wystarczy przytulenie, wytłumaczenie i dziecko zrozumiało ( wcześniej tego zrozumienia nie było). Córka jest otwarta na ludzi, uwielbia dzieci, lubi się z nimi witać, bawić, przytulać, zwracać na siebie uwagę wygłupami, popisuje się. Wariuje ze starszą siostrą, naśladuje ja we wszystkim... Dużo się razem śmieją. Córka chodzi do neurologopedy dzisiaj usłyszałam że bardzo ładnie dzieli wspólne pole uwagi. Martwię się natomiast, że ta mowa wydaje mi się idzie wolno... Mówi mama, tata, Dada, baba, kto to, ja, Jula -swoje imię. Tam tu na siostrę - mi mi., lulu, próbuje mówić czesć ale to raczej - "tel "brzmi. Papa , alo( halo) znalazłbym jeszcze kilka słów które mówi. Jak nie potrafi powiedzieć to naśladuje np jak chce pieska czy kotka lub inną np. maskotkę. Wola cały czas mama , tata, mimi ( siostra) jak coś chce. Wykonuje polecenia. Lubi się stroić i przeglądać w lustrze ( najchetniej nosi to co wybierze siostra) Bywa jednak też uparta i nerwowa. Czasem mnie podszczypuje ...ale nie z nerwów tylko tak sobie. Doskonale obserwuje otoczenie i często ściąga mnie wzrokiem gdy chce się psocić. Byliśmy z nia u pani pedagog specjalnej, u surdologopedy one nie widziały cech autystycznych u córki. Ja jako matka też ich nie widzę, martwię się jednak tym czy jej dolegliwości tak znacząco mogły opoznic mowę. Córka chce powtarzac ale często zupełnie co innego jej wychodzi. Przez zdarzające się nerwy i słaba mowę , martwię się czy to nie autyzm chociaż dla mnie brzmi to absurdalnie w odniesieniu do temperamentu mojej córki ale nie znam się na tym. Jak dużo czasu dziecko potrzebuje na osluchanie się ?Jakie są sposoby na stymulowanie mowy?Bardzo Proszę o pomoc
Dzień dobry!
Z tego, co Pani opisuje, Opóźniony Rozwój Mowy był spowodowany, niedogodnościami , trudnościami związanymi z powiększonym migdałkiem. Na szczęście pani córeczka została "uwolniona od tego agresora":-). Odpowiednio stymulowane, dziecko szybko nadrobi braki. Oczywiście tzw. trudne zachowania mogą się pojawić. Związane są z brakiem innej jak na razie możliwości przekazu emocji. Potrzebne są: cierpliwość, konsekwencja i miłość. Jeśli chodzi o wspieranie rozwoju mowy zalecam: zabawy paluszkowe, śpiewanie piosenek z pokazywaniem, zabawy parateatralne np w sklep, lekarza, czytanie książeczek, itp
Dobrze by było ponownie zbadać słuch, szczególnie polecam badanie BERA, które jest bardzo dokładne i rozwieje najczęstsze wątpliwości. Pozdrawiam serdecznie - Magdalena Müller
Z tego, co Pani opisuje, Opóźniony Rozwój Mowy był spowodowany, niedogodnościami , trudnościami związanymi z powiększonym migdałkiem. Na szczęście pani córeczka została "uwolniona od tego agresora":-). Odpowiednio stymulowane, dziecko szybko nadrobi braki. Oczywiście tzw. trudne zachowania mogą się pojawić. Związane są z brakiem innej jak na razie możliwości przekazu emocji. Potrzebne są: cierpliwość, konsekwencja i miłość. Jeśli chodzi o wspieranie rozwoju mowy zalecam: zabawy paluszkowe, śpiewanie piosenek z pokazywaniem, zabawy parateatralne np w sklep, lekarza, czytanie książeczek, itp
Dobrze by było ponownie zbadać słuch, szczególnie polecam badanie BERA, które jest bardzo dokładne i rozwieje najczęstsze wątpliwości. Pozdrawiam serdecznie - Magdalena Müller
Uzyskaj odpowiedzi dzięki konsultacji online
Jeśli potrzebujesz specjalistycznej porady, umów konsultację online. Otrzymasz wszystkie odpowiedzi bez wychodzenia z domu.
Pokaż specjalistów Jak to działa?
Niestety czas występowania niedosłuchu zbiegł się z najintensywniejszym okresem dla rozwoju mowy. Skutki tego będą widoczne. Dziecko dopiero się uczy mowy. Nie może jej Pani postrzegać jako 3,5 latkę pod tym względem. Córka może mieć problemy z różnicowaniem wielu dźwięków. Jeśli aktualnie nie ma już niedosłuchu to niestety może mieć w przyszłości zaburzenia przetwarzania słuchowego. Na pewno warto zadbać o otoczenie, w jakim dziecko przebywa. Wyeliminować wszelkie ekrany, jeśli są. Żadnej telewizji, radia w tle. Mówić do dziecka powoli, krótkimi prostymi zdaniami. Z intonacją odpowiednią i gestykulacją. Pomocne będą też gęsty artykulacyjne i wczesna nauka czytania. Państwa terapeuta z pewnością wszystko wytłumaczy. Proszę mu zaufać..
Pozdrawiam serdecznie
Pozdrawiam serdecznie
Dzień dobry, z opisu dotyczącego problemów laryngologicznych wynika,że dziecko może mieć opóźniony rozwój mowy z powodu ryzyka APD/ problemy z przetwarzaniem wyższych funkcji słuchowych/. Warto zrobić diagnozę w tym kierunku. Standaryzowana terapia słuchowa APD trwa do 6 m-cy.
Dzień dobry
Warto pomyśleć o Ocenie Centralnego Przetwarzania Słuchowego i jak będzie zasadność diagnostyczna włączyć treningi słuchowe, które poprawiają uwagę słuchową dziecka.
Jeżeli u podłoża opóźnienia rozwoju mowy czynnej leżą cechy rozwojowej afazji dziecięcej o typie ekspresji ruchowej to należy koncentrować dodatkowo uwagę terapeutyczną na stymulacji pamięci słuchowej zapamiętywania przez dziecko kolejności następowania słyszanych poleceń. Jeżeli dziecko powtórzy sylabę w izolacji: Pa i Ła. To można oczekiwać utworzenia przez dziecko słów: Pała oraz Łapa. Sukces utworzenia tych słów przez dziecko zależy od pamięci kolejności tych sylab. Dzieci z rozwojową afazja ruchową mają z tym problem.
Proszę zwrócić na to uwagę
Pozdrawiam
Małgorzata Byczyńska
neutologopeda
Warto pomyśleć o Ocenie Centralnego Przetwarzania Słuchowego i jak będzie zasadność diagnostyczna włączyć treningi słuchowe, które poprawiają uwagę słuchową dziecka.
Jeżeli u podłoża opóźnienia rozwoju mowy czynnej leżą cechy rozwojowej afazji dziecięcej o typie ekspresji ruchowej to należy koncentrować dodatkowo uwagę terapeutyczną na stymulacji pamięci słuchowej zapamiętywania przez dziecko kolejności następowania słyszanych poleceń. Jeżeli dziecko powtórzy sylabę w izolacji: Pa i Ła. To można oczekiwać utworzenia przez dziecko słów: Pała oraz Łapa. Sukces utworzenia tych słów przez dziecko zależy od pamięci kolejności tych sylab. Dzieci z rozwojową afazja ruchową mają z tym problem.
Proszę zwrócić na to uwagę
Pozdrawiam
Małgorzata Byczyńska
neutologopeda
Wciąż szukasz odpowiedzi? Zadaj nowe pytanie
Wszystkie treści, w szczególności pytania i odpowiedzi, dotyczące tematyki medycznej mają charakter informacyjny i w żadnym wypadku nie mogą zastąpić diagnozy medycznej.