Witam. Stwierdzono u mnie depresję i biorę leki: asertin, tritico i clonazepan. Ten ostatni jest.uza

Stwierdzono u mnie depresję i biorę leki: asertin, tritico i clonazepan. Ten ostatni jest.uzależniający, a ja biorę go już od ponad miesiąca 2x po 1/2 tabletki. Lekarz powiedział, że nie ma obaw, ja jednak trochę się martwię z uwagi też na skutki uboczne ( jestem studentką). Czy moje obawy są słuszne?

3 odpowiedzi


Clonazepam dość szybko uzależnia, Pani obawy są słuszne. Należałoby je przedyskutować jeszcze raz z lekarzem prowadzącym. Leków z grupy benzodwuazepin nie powinno się stosować dłużej, niż miesiąc. Pozdrawiam.

Uzyskaj odpowiedź dzięki konsultacji online

Potrzebujesz porady specjalisty? Zarezerwuj konsultację online: otrzymasz odpowiedzi bez wychodzenia z domu.


Wszelkie leki działające na sferę psychiczną są ostatecznością. Dobrze jest stopniowo wygaszać ich przyjmowanie jezeli widoczna jest poprawa Pani funkcjonowania. Drugim ważnym elelmentem walki o zdrowie powinna zostać psychoterapia.

Jerzy Smakosz

Jerzy Smakosz

psychoterapeuta

Wrocław

Umów wizytę

Witam, o wszystkich obawach należy mówić. Przy farmakoterapii, bardzo często stosuje się psychoterapię. Do której serdecznie zachęcam. Wówczas praca nad sobą będzie kompleksowa. Pozdrawiam

Wciąż szukasz odpowiedzi? Zadaj nowe pytanie

  • • Twoje pytanie zostanie opublikowane anonimowo.

  • • Pamiętaj, by zadać jedno konkretne pytanie, opisując problem zwięźle.

  • • Pytanie trafi do specjalistów korzystających z serwisu, nie do konkretnego lekarza.

  • • Pamiętaj, że zadanie pytania nie zastąpi konsultacji z lekarzem czy specjalistą.

  • • Miejsce to nie służy do uzyskania diagnozy czy potwierdzenia tej już wystawionej przez lekarza. W tym celu umów się na wizytę do lekarza.

  • • Z troski o Wasze zdrowie nie publikujemy informacji o dawkowaniu leków.


Wybierz specjalizację lekarza, do którego chcesz skierować pytanie
Użyjemy go tylko do powiadomienia Cię o odpowiedzi lekarza. Nie będzie widoczny publicznie.

Wszystkie treści, w szczególności pytania i odpowiedzi, dotyczące tematyki medycznej mają charakter informacyjny i w żadnym wypadku nie mogą zastąpić diagnozy medycznej.