Witam podałam dziecku 5 letniemu nurofen forte po tygodniu trwającej ospy. Czy mogą być z tego jakie
Witam podałam dziecku 5 letniemu nurofen forte po tygodniu trwającej ospy. Czy mogą być z tego jakieś powikłania?
1 odpowiedź
Leki z tej grupy wydłużają nieco trwanie ospy wietrznej, według niektórych badań jest też większa ilość wykwitów, stąd odradzane jest ich stosowanie. Jednak w medycynie nie wszystko da się dostosować do rekomendacji: czasem dziecko jest uczulone na zalecany paracetamol, czasem nie działa on tak skutecznie przeciwgorączkowo , jak nurofen czy ibufen. Jeżeli podanie miało charakter jednorazowy to żadnych powikłań na tym etapie choroby nie powinno być. Zastanawia mnie tylko, jaki jest powód podawania: jeżeli 5 latek z ospą po tygodniu nadal gorączkuje to nalezy się skontaktować z lekarzem!
Uzyskaj odpowiedź dzięki konsultacji online
Potrzebujesz porady specjalisty? Zarezerwuj konsultację online: otrzymasz odpowiedzi bez wychodzenia z domu.
Wszystkie treści, w szczególności pytania i odpowiedzi, dotyczące tematyki medycznej mają charakter informacyjny i w żadnym wypadku nie mogą zastąpić diagnozy medycznej.

