Witam. Moja córka nie przeszła do 8 klasy szkoły podstawowej. Ma opinię poradni psychologiczno-pedag
3
odpowiedzi
Witam. Moja córka nie przeszła do 8 klasy szkoły podstawowej. Ma opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej. Czy nauczycielie mieli prawo postawić jej ocenę niedostateczną w szkole podstawowej. Córka dostała 3 jedynki z angielskiego historii i biologi. Pełny wynik w skali wisc-r 80.Opinia wygląda tak. W wyniku przeprowadzonego badania psychologicznego stwierdza się rozwój umysłowy w granicach inteligencji niższej niż przeciętna przewaga myślenia słowno pojęciowego nad myśleniem praktycznym. Najsłabiej rozwinięte są orientacja wyobraźnia i wizualizacjia przestrzenna synteza danych spostrzeżeniowych (ujmowanie relacji część całość) oraz antycypacja na materiale obrazkowym zdarzenia początkowego. Wyżej wymienione zdolności przyjmują bardzo niski poziom rozwoju. Nie co lepiej rozwinięte są zdolności do spostrzeżenia szczegółów trwałość pamięci werblanej zdolności językowe (werbalizowanie definiowanie) oraz rozumienie arytmetyczn. Jedynie zdolności do klasyfikowania (abstrachowanie uogólnianie porównywanie) oraz uczenie się wzrokowo - ruchowe przyjmują wyniki przeciętne. Dzięki barku deficytu fonologicznego oraz dobremu tempu szybkiego nazywania uczennica najlepiej opanowała technikę czytania głośnego czyta w przeciętnym tempie w sposób wyrazowy z właściwą intonaciją. Ma trudności z zrozumieniem i zapamiętanie czytanych informacji. Konstrując samodzielnie wypowiedzi pismne właściwe odnosi się do tematu. Jednak dominuje w nich potoczny styl wypowiedzi. Występuje także podwyższona liczba błędów. Poziom graficzny pisma nie budzi zastrzeżeń. Największe trudności sprawia uczennicy opanowanie podstawowych działań nie opanowała ona działań na ułamkach zwykłych i dziesiętnych mnożenia dzielenia dodawania i odejmowania pisemnego podstaw geometrii itp. Wycofuje się z rozwiązywania zadań z treścią wielozadaniowych. Dostosowanie wymagań edukacyjnych do inwidualnych potrzeb i możliwości psychofizycznych uczennicy oraz udzielenie jej pomocy psychologiczno pedagogicznej ze względu na obniżony rozwój umysłowy obniżony rozwój wielu funkcji poznawczych oraz liczne braki programowe. Czy nauczycielie mieli prawo postawić jej ocenę niedostateczną na koniec roku?
Jak najbardziej mieli prawo.
Uzyskaj odpowiedzi dzięki konsultacji online
Jeśli potrzebujesz specjalistycznej porady, umów konsultację online. Otrzymasz wszystkie odpowiedzi bez wychodzenia z domu.
Pokaż specjalistów Jak to działa?
Szanowna Pani. Nauczyciele mieli prawo. Oceniają jej umiejętności i wiedzę z zakresu przerobionego w szkole materiału.
Nie, nauczyciele NIE MIELI PRAWA stawiać ocen niedostatecznych córce z tak jednoznaczną opinią poradni psychologiczno-pedagogicznej.
Dlaczego to nieprawidłowe:
1. Opinia jednoznacznie stwierdza “dostosowanie wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb i możliwości psychofizycznych uczennicy” - to oznacza obowiązek dostosowania oceniania
2. Rozporządzenie MEN jasno mówi, że dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi mają prawo do dostosowanego oceniania
3. Ocenianie powinno uwzględniać postępy względem własnych możliwości, a nie standardy klasowe
Co Pan może natychmiast zrobić:
1. Złożyć pisemną skargę do dyrektora szkoły - powołując się na opinię PPP i przepisy o dostosowaniu oceniania
2. Jeśli dyrektor nie zareaguje - skarga do Kuratorium Oświaty w Pana województwie
3. Żądać zmiany ocen - powołując się na nieprawidłowe ocenianie
4. Dokumentować wszystko pisemnie - każdą rozmowę, pismo
Ważne: Córka powinna była być oceniana według dostosowanych kryteriów, biorąc pod uwagę jej możliwości i postępy. Przy IQ=80 i tak szczegółowej opinii o trudnościach, stawianie jedynek to rażące naruszenie przepisów.
Czy szkoła w ogóle otrzymała opinię? Czy była Indywidualna Ścieżka Edukacyjna czy inne dostosowania? To bardzo ważne dla dalszych kroków prawnych.
Córka ma prawo powtórzyć klasę z właściwym wsparciem lub przejść do następnej z odpowiednimi dostosowaniami.
Dlaczego to nieprawidłowe:
1. Opinia jednoznacznie stwierdza “dostosowanie wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb i możliwości psychofizycznych uczennicy” - to oznacza obowiązek dostosowania oceniania
2. Rozporządzenie MEN jasno mówi, że dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi mają prawo do dostosowanego oceniania
3. Ocenianie powinno uwzględniać postępy względem własnych możliwości, a nie standardy klasowe
Co Pan może natychmiast zrobić:
1. Złożyć pisemną skargę do dyrektora szkoły - powołując się na opinię PPP i przepisy o dostosowaniu oceniania
2. Jeśli dyrektor nie zareaguje - skarga do Kuratorium Oświaty w Pana województwie
3. Żądać zmiany ocen - powołując się na nieprawidłowe ocenianie
4. Dokumentować wszystko pisemnie - każdą rozmowę, pismo
Ważne: Córka powinna była być oceniana według dostosowanych kryteriów, biorąc pod uwagę jej możliwości i postępy. Przy IQ=80 i tak szczegółowej opinii o trudnościach, stawianie jedynek to rażące naruszenie przepisów.
Czy szkoła w ogóle otrzymała opinię? Czy była Indywidualna Ścieżka Edukacyjna czy inne dostosowania? To bardzo ważne dla dalszych kroków prawnych.
Córka ma prawo powtórzyć klasę z właściwym wsparciem lub przejść do następnej z odpowiednimi dostosowaniami.
Wciąż szukasz odpowiedzi? Zadaj nowe pytanie
Wszystkie treści, w szczególności pytania i odpowiedzi, dotyczące tematyki medycznej mają charakter informacyjny i w żadnym wypadku nie mogą zastąpić diagnozy medycznej.