Witam. Moja córka ma 1 rok, została zaszczepiona na Odrę, swinke, różyczkę. Po kilku godzinach zaczę
Witam. Moja córka ma 1 rok, została zaszczepiona na Odrę, swinke, różyczkę. Po kilku godzinach zaczęła wychodzić wysypka na całym ciele. Dostała antybiotyk, który mieliśmy stosować przez tydzień. Wczoraj wieczorem dostała ostatnia dawkę, dziś zauważyłam że pojawiają się na jej ciele różowe plamy (na buzi, rękach nogach) niektóre przypominają jakby poparzenie pokrzywą, ale przeważają zwykle rozlane plamy, znikają lub bledną w przeciągu godziny. Co to może być?
1 odpowiedź
Opis wysypki przypomina najbardziej uczulenie - najprawdopodobniej na antybiotyk. Należy odstawić antybiotyk i podac leki przeciwuczuleniowe ( np krople fenistil 3x8 kropli doustnie). Wysypka po szczepieniu na odre,świnkę różyczkę tez może wystąpić w podobnym terminie, więc radziłabym zrobić zdjęciatej wysypki i jednak pokazać dziecko jak najszybciej lekarzowi.
Uzyskaj odpowiedź dzięki konsultacji online
Potrzebujesz porady specjalisty? Zarezerwuj konsultację online: otrzymasz odpowiedzi bez wychodzenia z domu.
Wszystkie treści, w szczególności pytania i odpowiedzi, dotyczące tematyki medycznej mają charakter informacyjny i w żadnym wypadku nie mogą zastąpić diagnozy medycznej.

