Witam, mam córkę rok i 4 miesiące. Popołudniu zaczęła gorączkować więc podałam jej ibuprofen. W sumi

Witam, mam córkę rok i 4 miesiące. Popołudniu zaczęła gorączkować więc podałam jej ibuprofen. W sumie dostała 3 dawki 2.5 ml w odstępie 6 godzin. Rano zauważyłam że ma pojedyncze plamki, krostki. Prawdopodobnie ospa ( panuje w żłobku razem z grupą typ A). Doczytałam się w internecie że ibuprofenu nie wolno podawać przy ospie. Proszę mi powiedzieć czy bardzo mogłam zaszkodzić dziecku? I ja jakie objawy należy zwrócić uwagę?

1 odpowiedź


Nie zaszkodziła Pani dziecku- teraz, kiedy wiadomo, że to ospa, to po prostu należy podawać przeciwgorączkowo Paracetamol. Ibufen statystycznie wydłuża czas ospy wietrznej i sprzyja większej ilości wykwitów, ale badania te wykonywano u pacjentów, którzy cały czas choroby mieli podawany jeden lek. Proszę pomyśleć, że bywają też dzieci, które są uczulone na paracetamo lub nie reagują na niego obniżeniem gorączki i one z zasady dostają ibufen w takich sytuacjach...

Uzyskaj odpowiedź dzięki konsultacji online

Potrzebujesz porady specjalisty? Zarezerwuj konsultację online: otrzymasz odpowiedzi bez wychodzenia z domu.

Wszystkie treści, w szczególności pytania i odpowiedzi, dotyczące tematyki medycznej mają charakter informacyjny i w żadnym wypadku nie mogą zastąpić diagnozy medycznej.