Uraz jąder

Dzień dobry. Dwa miesiące temu doznałem stłuczenia jąder. Badanie USG nie wykazało żadnych poważnych następstw. W ramach leczenia przez 4 tygodnie stosowałem maść na stłuczenia, Ibuprom i witaminę b w dużych ilościach. Po dziś dzień utrzymują się drobne dolegliwości bólowe w okolicy prawego najądrza i ilość produkowanego nasienia jest wyraźnie mniejsza. Czy tak długo utrzymujące się komplikacje w tym przypadku to norma ? Co powinienem zrobić ?

2 odpowiedzi


Witam, w takiej sytuacji warto ponownie wykonać USG i badanie fizykalne; pod uwagę należy również wziąć Pana wiek, rodzaj przebytego urazu. Do rozważenia również badanie nasienia - zależnie od wyników wcześniejszych badań. Zalecałbym ponowną konsultację urologiczną.

Uzyskaj odpowiedź dzięki konsultacji online

Potrzebujesz porady specjalisty? Zarezerwuj konsultację online: otrzymasz odpowiedzi bez wychodzenia z domu.


Myślę że opisywane objawy są związane z obrzękiem pourazowym i powinny stopniowo ustępować, gdyby utrzymywały się ponad 12 tyg to proponuję ponowną konsultację z urologiem, powtórzenie USG i ewentualnie posiewy z moczu i nasienia w celu wykluczenia infekcji.

Wciąż szukasz odpowiedzi? Zadaj nowe pytanie

  • • Twoje pytanie zostanie opublikowane anonimowo.

  • • Pamiętaj, by zadać jedno konkretne pytanie, opisując problem zwięźle.

  • • Pytanie trafi do specjalistów korzystających z serwisu, nie do konkretnego lekarza.

  • • Pamiętaj, że zadanie pytania nie zastąpi konsultacji z lekarzem czy specjalistą.

  • • Miejsce to nie służy do uzyskania diagnozy czy potwierdzenia tej już wystawionej przez lekarza. W tym celu umów się na wizytę do lekarza.

  • • Z troski o Wasze zdrowie nie publikujemy informacji o dawkowaniu leków.


Wybierz specjalizację lekarza, do którego chcesz skierować pytanie
Użyjemy go tylko do powiadomienia Cię o odpowiedzi lekarza. Nie będzie widoczny publicznie.

Wszystkie treści, w szczególności pytania i odpowiedzi, dotyczące tematyki medycznej mają charakter informacyjny i w żadnym wypadku nie mogą zastąpić diagnozy medycznej.