Podaję trochę szerszy zakres badania psychologiczno - pedagogicznego. Do diagnozy testu wisc-r dołąc

3 odpowiedzi
Podaję trochę szerszy zakres badania psychologiczno - pedagogicznego. Do diagnozy testu wisc-r dołączam również wyniki testów pedagogicznych. Chciałbym się dowiedzieć co dziecku może sprawić największe trudności szczególnie w szkole. Iloraz inteligencji wyszedł na poziomie 80. W wyniku przeprowadzonego badania psychologicznego stwierdza się rozwój umysłowy w granicach inteligencji niższej niż przeciętna (dolny próg przedziału) rozwój niecharmonijny przewaga myślenia słowno-pojęciowego nad myśleniem praktycznym. Najsłabiej rozwinięte są analiza i synteza materiału wzrokowego, umiejętność organizowania materiału wzrokowego w większe całości myślenie przyczynowo skutkowe w oparciu o materiał graficzny oraz wyobraźnia i wizualizacjia przestrzenna. Wyżej wymienione zdolności przyjmują wynik bardzo niskie. Nie co lepiej rozwinięte są trwałość pamięci werbalnej rozumowanie arytmetyczne zdolności do spostrzegania szczegółów rozumienie norm i zasad społecznych wiadomości oraz wiadomości. Jedynie zdolności do klasyfikowania (abstachowanie uogólnianie porównywanie) oraz tempo uczenia się wzrokowo - ruchowego przyjmują wynik przeciętny. Jeśli chodzi o zachowanie to pisze tam coś takiego Uczennica chętnie opowiada o sobie swoich odczuciach i potrzebach. Otwarta z łatwością nawiązuje kontakty społeczne. Dzięki dobremu tempu szybkiego nazywania oraz braku deficytu fonologicznego uczennica najlepiej opanowała technikę czytania głośnego. Czyta płynie w przeciętnym tempie z właściwą intonacją. Ma trudności z zrozumieniem i zapamiętaniem czytanego tekstu. Konstrując samodzielne wypowiedzi pisemne właściwie odnosi się do tematu. Jednka dominuje w nich potoczny styl wypowiedzi. Występuje także podwyższona liczba błędów. Poziom graficzny pisma nie budzi zastrzeżeń. Największe trudności uczennicy sprawia opanowanie podstawowych technik matematycznych z tego zakresu obserwuje się braki z wcześniejszych klas szkoły podstawowej. Dostosowanie wymagań edukacyjnych do inwidualnych potrzeb i możliwości psychofizycznych uczennicy ze względu na obniżeny rozwój umysłowy, obniżony rozwój wielu funkcji poznawczych oraz liczne braki programowe.
mgr Adriana Bernady
Psychoterapeuta certyfikowany, Psycholog
Wrocław
Dzień dobry,
"przewaga myślenia słowno-pojęciowego nad myśleniem praktycznym" oznacza, że dziecku łatwiej jest myśleć słowami i rozumieć różne pojęcia, niż przewidywać np. konsekwencje zdarzeń.
"analiza i synteza materiału wzrokowego, umiejętność organizowania materiału wzrokowego w większe całości myślenie przyczynowo skutkowe w oparciu o materiał graficzny oraz wyobraźnia i wizualizacjia przestrzenna. " oznacza, że dziecko może mieć trudności z np. wyobrażaniem sobie trójwymiarowych obiektów, łączeniu ich, nauką geometrii
"braku deficytu fonologicznego" oznacza, że np. czytając dziecko potrafi odtworzyć słowa, które słyszało, ich brzmienie, długość dzwięku

Pozdrawiam serdecznie
Adriana Bernady

Uzyskaj odpowiedzi dzięki konsultacji online

Jeśli potrzebujesz specjalistycznej porady, umów konsultację online. Otrzymasz wszystkie odpowiedzi bez wychodzenia z domu.

Pokaż specjalistów Jak to działa?
mgr Anna Ożadowicz
Psycholog, Psychoterapeuta
Łódź
witam wyzej wymienione deficyty w następujący sposób wplyną na trudnosci szkolne dziecka 1.nrak rozumienia czytanego tekstu 2.trudnosci w pisaniu wypracowań 3.trudnosci w matematyce Sprawnosc umyslowa dziecka jest nizsza niz przeciętna a więc nalezy zlagodzic wymagania.Jest to wskazowka zarowno dla rodzicow jak i nauczycieli.Wlasciwe podejscie do dziecka umozliwi mu ukończenie szkoly podstawowej i osiągnięcie sukcesu zyciowego w innej dziedzinie niz nauka.Pozdrawiam
Dziękuję za pełniejszy obraz diagnozy. Na podstawie tej kompleksowej oceny mogę wskazać kluczowe obszary trudności szkolnych:
Największe wyzwania w szkole:
MATEMATYKA - największy problem:
• Trudności z podstawowymi technikami matematycznymi
• Braki z wcześniejszych klas (efekt kumulacyjny)
• Problemy z myśleniem przyczynowo-skutkowym potrzebnym w zadaniach tekstowych
• Słabe przetwarzanie wzrokowe utrudniające geometrię
ROZUMIENIE TEKSTU:
• Pomimo płynnego czytania - trudności z rozumieniem i zapamiętaniem
• Problem z analizą i syntezą informacji tekstowych
• Trudności z wyciąganiem wniosków i interpretacją
WYPOWIEDZI PISEMNE:
• Dominacja stylu potocznego
• Podwyższona liczba błędów
• Trudności z organizacją dłuższych form wypowiedzi
Mocne strony do wykorzystania:
Czytanie płynne z właściwą intonacją
Otwartość i łatwość nawiązywania kontaktów
Zdolność do opowiadania o sobie
Rozumienie norm społecznych
Przeciętne tempo uczenia wzrokowo-ruchowego
Rekomendacje:
W matematyce: metody konkretne, manipulacyjne, systematyczne uzupełnianie braków
W języku: praca nad strategiami rozumienia, wykorzystanie mocnych stron werbalnych
Ogólnie: dostosowanie wymagań, wydłużony czas, dodatkowe wsparcie
Czy te obserwacje pokrywają się z tym, co Państwo zauważacie w codziennej nauce?​​​​​​​​​​​​​​​​

Wciąż szukasz odpowiedzi? Zadaj nowe pytanie

  • Twoje pytanie zostanie opublikowane anonimowo.
  • Pamiętaj, by zadać jedno konkretne pytanie, opisując problem zwięźle.
  • Pytanie trafi do specjalistów korzystających z serwisu, nie do konkretnego lekarza.
  • Pamiętaj, że zadanie pytania nie zastąpi konsultacji z lekarzem czy specjalistą.
  • Miejsce to nie służy do uzyskania diagnozy czy potwierdzenia tej już wystawionej przez lekarza. W tym celu umów się na wizytę do lekarza.
  • Z troski o Wasze zdrowie nie publikujemy informacji o dawkowaniu leków.

Ta wartość jest za krótka. Powinna mieć __LIMIT__ lub więcej znaków.


Wybierz specjalizację lekarza, do którego chcesz skierować pytanie
Użyjemy go tylko do powiadomienia Cię o odpowiedzi lekarza. Nie będzie widoczny publicznie.
Wszystkie treści, w szczególności pytania i odpowiedzi, dotyczące tematyki medycznej mają charakter informacyjny i w żadnym wypadku nie mogą zastąpić diagnozy medycznej.