Piszę w tej chwili, ciśnienie moje 170/105wzielam captopril, minęła godzina ciśnienie 145/100nadal źle się czuję mam 54 lata, biorę tabletki regulujące ciśnienie acstelsar 40mg pół tabletki, proszę o pomoc
Szanowna Pani --
Czasem nadciśnienie potrafi się rozregulować z różnych przyczyn. Z reguły dobrze ją znaleść -- ale przede wszystkim trzeba ustawić leczenie - a czasem przy nadciśnieniu to czasochłonny proces. Ale przede wszystkim - konieczna jest wizyta u kardiologa!
Pozdrawiam serdecznie -- Bartłomiej Guzik
Sugeruję wizytę: - 200 zł
Na wizytę można umówić się przez serwis ZnanyLekarz.pl, klikając w przycisk Umów wizytę.

lek. Maciej Walas
lek. Maciej Walas
Kardiolog
Bytom
Trzeba się udać do lekarza POZ, złe samopoczucie może nie wynika z ciśnienia.

dr n. med. Witold Mazur
dr n. med. Witold Mazur
Kardiolog, Kardiochirurg, Lekarz w trakcie specjalizacji
Rzeszów
Proszę iść do lekarza
Pozdrawiam
Dr n. med. Witold Mazur

dr n. med. Renata Stąpor
dr n. med. Renata Stąpor
Kardiolog, Internista
Kraków
Szanowna Pani. Doraźnie można podawać przy skoku ciśnienia Captopril pod język, działa do 4 godzin. Nie rozwiązuje to jednak całkowicie problemu. Powinno się zweryfikować przyczyny i zmodyfikować dawki leków. W pierwszej kolejności wyregulować bazowe ciś. na poziomie poniżej 130/80 mmHg.

lek. Henryk Helon
lek. Henryk Helon
Kardiolog, Internista
Kraków
Szanowna Pani. Podchodząc do Pani problemu od strony praktycznej można stwierdzić, że dawka podstawowego leku - Actelsaru jest bardzo mała i może ją Pani zwiększyć do 40 mg (maksymalna dawka to 80 mg na dobę). Lek zastosowany doraźnie - Captopril jest skuteczny, obniżył Pani ciśnienie, ale jedna dawka czasem nie wystarczy. Można zastosować dodatkowe dawki tego leku (Captopril 12,5 mg) powtarzając co pół godziny pomiar ciśnienia. Jeśli nadal ciśnienie znacznie przekracza wartość 140/90 mm Hg można przyjąć podjęzykowo kolejne dawki, maksymalnie 3-4 dawki po 12,5 mg. Jeśli wykorzysta Pani potencjał posiadanych leków a efektu nie będzie to wtedy warto udać się do lekarza. Łączę pozdrowienia. Henryk Helon

Proszę udać się na wizytę prawdopodobnie wskazane będzie zwiększenie dawki leku lub jego zmiana.

Wciąż szukasz odpowiedzi? Zadaj nowe pytanie

Ta wartość jest zbyt krótka. Powinna mieć __LIMIT__ lub więcej znaków.

  • Twoje pytanie zostanie opublikowane anonimowo.
  • Pamiętaj, by zadać jedno konkretne pytanie, opisując problem zwięźle.
  • Pytanie trafi do specjalistów korzystających z serwisu, nie do konkretnego lekarza.
  • Pamiętaj, że zadanie pytania nie zastąpi konsultacji z lekarzem czy specjalistą.
  • Miejsce to nie służy do uzyskania diagnozy czy potwierdzenia tej już wystawionej przez lekarza. W tym celu umów się na wizytę do lekarza.

Wybierz specjalizację lekarza, do którego chcesz skierować pytanie
Użyjemy go tylko do powiadomienia Cię o odpowiedzi lekarza. Nie będzie widoczny publicznie.
Wszystkie treści, w szczególności pytania i odpowiedzi, dotyczące tematyki medycznej mają charakter informacyjny i w żadnym wypadku nie mogą zastąpić diagnozy medycznej.