Mam pytanie odnośnie powiększania ust kwasem stylage czy ten kwas powoduje alergie czy jest bezpieczny nawet dla osób wrażliwych ,czy jeżeli wystąpiła by alergią to tylko w okolicach ust czy może dojść do wstrząsu anafilaktycznego.z góry dziękuję
lek. Tomasz Kawenka
lek. Tomasz Kawenka
Lekarz medycyny estetycznej, Chirurg, Lekarz w trakcie specjalizacji
Warszawa
Czy miała Pani wcześniej robione usta? Czy tym kwasem? Czy miała Pani kiedykolwiek reakcje alergiczne na leki?

dr n. med. Anna Krajewska - Wojtyś
dr n. med. Anna Krajewska - Wojtyś
Dermatolog, Lekarz medycyny estetycznej
Kraków
Każdy preparat/ lek/ suplement/ sok/ pokarmy mogą dać reakcje alergiczne. Od zmian skórnych po wstrząs. Pytanie czy takie reakcje kiedykolwiek wystąpiły u Pani? Czy kiedyś wykonywała Pani zabiegi powiększania ust? Lub inne zabiegi z użyciem kwasu hialuronowego. Jeśli tak i nie było reakcji alergicznych to można podejść do tego względnie na spokojnie. W razie jakichkolwiek reakcji alergicznych lekarz umie odpowiednio zareagować.

lek. Aleksandra Jędrych
lek. Aleksandra Jędrych
Lekarz medycyny estetycznej
Lublin
Każdy kwas, niezależnie od firmy, może spowodować alergię. W przypadku preparatu Stylage w składzie oprócz kwasu hialuronowego jest też lidokaina czyli środek znieczulający. Jeśli nie ma więc Pani uczulenia na żaden z tych produktów to zabieg wydaje się bezpieczny. Oczywiście po zabiegu może pojawić się obrzęk, a wargi mogą być spuchnięte 2-3 dni.

lek. Beata Hill-Wadas
lek. Beata Hill-Wadas
Lekarz medycyny estetycznej
Wrocław
Preparat jest długo na rynku, ma duży profil bezpieczeństwa, ale nawet najlepiej przebadany preparat, najlepiej oczyszczony, może spowodować reakcję alergiczną. Dlatego ważny jest dokładny wywiad lekarski, przeprowadzony przed zabiegiem - czy ma Pani uczulenia na inne substancje, leki, kosmetyki, pokarmy, czy kiedykolwiek wcześniej zdarzały się Pani reakcje alergiczne itp. Reakcje alergiczne może spowodować każda substancja, również w codziennym życiu (np. nowy kosmetyk, pasta do zębów) i może to być reakcja o rożnym stopniu nasilenia. Trzeba o tym wiedzieć, ale należy podejść do zabiegu ze zdrowym rozsądkiem - nasilone reakcje alergiczne zdarzają się jednak rzadko.

lek. Agata Kasprzyk
lek. Agata Kasprzyk
Lekarz medycyny estetycznej, Chirurg, Proktolog
Wrocław
Podanie kazdego preparatu moze wywołać wstrząs anafilaktyczny. Jezeli nie nalezy Pani do grupy zwiększonego ryzyka powikłań to w przypadku jakościowych preparatów do nadwrazliwości/ alergii dochodzi statystycznie w 1/ 50000-1/100000 przypadków. Martwica 1/ 10000-1/50000. Ryzyko zmniejsza odpowiednia kwalifikacja do zabiegu oraz postępowanie pozabiegowe pacjenta .Wazny jest zarówno wywiad lekarski, technika podania oraz odpowiednia reakcja lekarza w razie komplikacji.

dr n. med. Joanna Jędrys
dr n. med. Joanna Jędrys
Chirurg plastyczny, Chirurg, Lekarz medycyny estetycznej
Kraków
Każdy preparat może wywołać alergię. Z tego, między innymi powodu, zabieg powinien wykonywać lekarz.
Pozdrawiam,
dr Joanna Jędrys

lek. Beata Kociemba
lek. Beata Kociemba
Dermatolog, Lekarz medycyny estetycznej
Warszawa
Należy również pamiętać, że preparat ten zawiera środek znieczulający - lidocainę, często stosowany do znieczuleń stomatologicznych. Czasem pacjenci są na nią uczuleni, jeśli jednak miała Pani takie znieczulenia i wszystko było dobrze, to ryzyko alergii na kwas hialuronowy jest minimalne, pozdrawiam

lek. dent. Paulina Zgoda
lek. dent. Paulina Zgoda
Stomatolog, Lekarz medycyny estetycznej
Poznań
W przypadku każdego preparatu, leku czy nawet pokarmu istnieje ryzyko wywołania reakcji alergicznej o różnym stopniu nasilenia - łącznie ze wstrząsem anafilaktycznym. Dlatego ważne jest aby lekarz wykonujący tego typu zabiegi był wyposażony w odpowiedni zestaw przeciwwstrząsowy. W razie poważnych obaw pacjanta, który ma skłonności do wielu alergii, można ewentualnie wykonać przed zabiegiem dodatkową próbę alergiczną.

Wciąż szukasz odpowiedzi? Zadaj nowe pytanie

Ta wartość jest zbyt krótka. Powinna mieć __LIMIT__ lub więcej znaków.

  • Twoje pytanie zostanie opublikowane anonimowo.
  • Pamiętaj, by zadać jedno konkretne pytanie, opisując problem zwięźle.
  • Pytanie trafi do specjalistów korzystających z serwisu, nie do konkretnego lekarza.
  • Pamiętaj, że zadanie pytania nie zastąpi konsultacji z lekarzem czy specjalistą.
  • Miejsce to nie służy do uzyskania diagnozy czy potwierdzenia tej już wystawionej przez lekarza. W tym celu umów się na wizytę do lekarza.

Wybierz specjalizację lekarza, do którego chcesz skierować pytanie
Użyjemy go tylko do powiadomienia Cię o odpowiedzi lekarza. Nie będzie widoczny publicznie.
Wszystkie treści, w szczególności pytania i odpowiedzi, dotyczące tematyki medycznej mają charakter informacyjny i w żadnym wypadku nie mogą zastąpić diagnozy medycznej.