Kończę kurację izotekiem głównie przeciwko acne inversa. Przyjęłam łącznie ponad 14000mg (250mg na 1

Kończę kurację izotekiem głównie przeciwko acne inversa. Przyjęłam łącznie ponad 14000mg (250mg na 1kg masy ciala)jutro wezmę ostatnie 3x20 mg. Niestety, po 3 miesiącach braku nowych zmian, wczoraj pojawiła się rosnąca zmiana w pachwinie. Czy to możliwe? Czy to znaczy, że izotek nie poradził sobie z tym schorzeniem? Czy potrzeba jeszcze czasu, by izotek zadziałał w pełni, mimo to, że jak wspomniałam przez 3 miesiące było czysto?

1 odpowiedź


W terapii acne inversa rekomenduje się kilkumiesięczne leczenie skojarzone rifampicyny z klindamycyną, oczywiście poza leczeniem izotretinoiną ( i zwłaszcza wtedy, jeśli efekty terapii nie są zadawalające). Pozdrawiam. B. Miękoś- Zydek.

Uzyskaj odpowiedź dzięki konsultacji online

Potrzebujesz porady specjalisty? Zarezerwuj konsultację online: otrzymasz odpowiedzi bez wychodzenia z domu.

Wciąż szukasz odpowiedzi? Zadaj nowe pytanie

  • • Twoje pytanie zostanie opublikowane anonimowo.

  • • Pamiętaj, by zadać jedno konkretne pytanie, opisując problem zwięźle.

  • • Pytanie trafi do specjalistów korzystających z serwisu, nie do konkretnego lekarza.

  • • Pamiętaj, że zadanie pytania nie zastąpi konsultacji z lekarzem czy specjalistą.

  • • Miejsce to nie służy do uzyskania diagnozy czy potwierdzenia tej już wystawionej przez lekarza. W tym celu umów się na wizytę do lekarza.

  • • Z troski o Wasze zdrowie nie publikujemy informacji o dawkowaniu leków.


Wybierz specjalizację lekarza, do którego chcesz skierować pytanie
Użyjemy go tylko do powiadomienia Cię o odpowiedzi lekarza. Nie będzie widoczny publicznie.

Wszystkie treści, w szczególności pytania i odpowiedzi, dotyczące tematyki medycznej mają charakter informacyjny i w żadnym wypadku nie mogą zastąpić diagnozy medycznej.