Jak długo brać Metronidazol przy rzekomobłoniastym zapaleniu jelit?

Witam, Byłam u Pana Doktora na wizycie 28 kwietnia b.r. Po przyjmowaniu Dalacinu C, który musiałam zażywać po usunięciu zęba 8-mki, potwierdziło się rzekomobłoniaste zapalenie jelita (uporczywe biegunki i bóle brzucha). Po "uspokojeniu" jelit lekami na IBS brałam przez tydzień Metronidazol, który niestety powodował niepożądane objawy w postaci silnych mdłości. Przerwałam, zgodnie z ulotką. 2 dni później brzuch boli znów i biegunka. Czy muszę wrócić do tego leku?

3 odpowiedzi


Szanowna Pani - proszę spróbować podobny lek o nazwie TINIDAZOL - dużo lepsza tolerancja. Pozdrawiam serdecznie, dr n.med. Wojciech Kawiorski, specjalista chirurgii gastroenterologicznej, Kraków

Uzyskaj odpowiedź dzięki konsultacji online

Potrzebujesz porady specjalisty? Zarezerwuj konsultację online: otrzymasz odpowiedzi bez wychodzenia z domu.


Proponuję udać się do internisty


Dzień dobry, o tym musi zadecydować lekarz , który panią leczy z tego powodu. Pozdrawiam

Wszystkie treści, w szczególności pytania i odpowiedzi, dotyczące tematyki medycznej mają charakter informacyjny i w żadnym wypadku nie mogą zastąpić diagnozy medycznej.