Dzień dobry, Stwierdzono u mnie depresję i przepisano lek Zoloft. Codziennie biorę Letrox (niedo

Dzień dobry, Stwierdzono u mnie depresję i przepisano lek Zoloft. Codziennie biorę Letrox (niedoczynność tarczycy) i Glucophage (insulinooporność) - psychiatra powiedział że można łączyć te lekki. Natomiast zapomniałam zapytać lekarza czy można jednocześnie stosować lek Zoloft razem z Mysimba (lek wspomagający odchudzania biorę od 2 tygodni). Bardzo proszę o informację, żebym wiedziała czy mam odstawiać Mysimba czy nie. I jeżeli mam odstawić Mysimba czy mogę zacząć brać Zoloft następnego dnia? Z góry dziękuję za odpowiedź.

1 odpowiedź


Jednoczesne stosowanie preparatu sertraliny (Zoloft) oraz preparatu łączonego bupropionu z naltreksonem (Mysimba) zwiększa ryzyko działań niepożądanych obu tych leków, zwiększa też ryzyko wystąpienia drgawek z uwagi na obniżenie progu drgawkowego - konieczna jest konsultacja z lekarzem, który wprowadził u Pani Mysimbę, dobrze by było też by psychiatra zrewidował zalecenia mając wiedzę o jej stosowaniu. Z pozostałych rzeczy, dla Pani informacji - stosowanie sertraliny może powodować wzrost TSH, a co za tym idzie, konieczna jest okresowa weryfikacja gospodarki hormonalnej tarczycy badaniami laboratoryjnymi. Nie ma przeciwwskazań, nie ma istotnych klinicznie interakcji pomiędzy tymi preparatami - proszę jednak pamiętać, że o ile leczy Pani też niedoczynność tarczycy przyjmując hormon, to należy zachować odstęp ok. godziny (albo i dłużej) od przyjęcia hormonu do przyjęcia innych leków i suplementów diety. Z tą jak i innymi wątpliwości, zapraszam na konsultację endokrynologiczną.

Uzyskaj odpowiedź dzięki konsultacji online

Potrzebujesz porady specjalisty? Zarezerwuj konsultację online: otrzymasz odpowiedzi bez wychodzenia z domu.

Wszystkie treści, w szczególności pytania i odpowiedzi, dotyczące tematyki medycznej mają charakter informacyjny i w żadnym wypadku nie mogą zastąpić diagnozy medycznej.