Dzień dobry, ostatnimi czasy mocno wypadają mi włosy (niedobór żelaza i covid w lutym). Po wizycie u

Dzień dobry, ostatnimi czasy mocno wypadają mi włosy (niedobór żelaza i covid w lutym). Po wizycie u dermatologa lekarz potwierdził, że faktycznie górna część włosów jest przerzedzona i przepisał mi na to lek minovivax 5%. Niestety nie mówił nic o skutkach ubocznych a więc poczytałam o tym sama i pytanie czy ja w ogóle mogę stosować ten lek? W wielu miejscach jest napisane, że kobiety absolutnie nie powinny stosować tego stężenia. Dodatkowo czy faktycznie tak często występują skutki uboczne przyrostu masy ciała i owłosienia na twarzy? Bo jeśli tak, to jest to trochę za duże ryzyko w mojej opinii i dziwi mnie, że został mi przepisany tak inwazyjny preparat.

1 odpowiedź


Witam. Minovivax 5% jest lekiem dopuszczonym do stosowania również dla kobiet wg wytycznych PTD. Każdy lek ma niestety działania niepożądane. Z mojego doświadczenia niezmiernie rzadko występują takie działania niepożądane jak :owłosienie na twarzy. Z przyrostem masy ciała nie spotkałam się nigdy.

Uzyskaj odpowiedź dzięki konsultacji online

Potrzebujesz porady specjalisty? Zarezerwuj konsultację online: otrzymasz odpowiedzi bez wychodzenia z domu.

Wciąż szukasz odpowiedzi? Zadaj nowe pytanie

  • • Twoje pytanie zostanie opublikowane anonimowo.

  • • Pamiętaj, by zadać jedno konkretne pytanie, opisując problem zwięźle.

  • • Pytanie trafi do specjalistów korzystających z serwisu, nie do konkretnego lekarza.

  • • Pamiętaj, że zadanie pytania nie zastąpi konsultacji z lekarzem czy specjalistą.

  • • Miejsce to nie służy do uzyskania diagnozy czy potwierdzenia tej już wystawionej przez lekarza. W tym celu umów się na wizytę do lekarza.

  • • Z troski o Wasze zdrowie nie publikujemy informacji o dawkowaniu leków.


Wybierz specjalizację lekarza, do którego chcesz skierować pytanie
Użyjemy go tylko do powiadomienia Cię o odpowiedzi lekarza. Nie będzie widoczny publicznie.

Wszystkie treści, w szczególności pytania i odpowiedzi, dotyczące tematyki medycznej mają charakter informacyjny i w żadnym wypadku nie mogą zastąpić diagnozy medycznej.