Dlaczego raz piszę że inteligencjia niższa niż przeciętna w skali wisc-r mieści się w przedziale od
3
odpowiedzi
Dlaczego raz piszę że inteligencjia niższa niż przeciętna w skali wisc-r mieści się w przedziale od siedemdziesiąt do osiemdziesiąt cztery a na inne stronie że jest to przedział od siedemdziesiąt do osiemdziesiąt dziewięć . Chcę też zapytać czy np. dziecko które otrzymało wynik 76 będzie gorzej radziło sobie w nauce które otrzymało wynik 86? Bardzo proszę o odpowiedź.
Dzień dobry,
według aktualnej interpretacji wyniki w przedziale 80-89 IQ określa się jako niższe niż przeciętne, natomiast te w przedziale 70-79 jako znacznie obniżone. Jednakże celem ustalenia aktualnego i rzeczywistego potencjału intelektualnego należy wziąć pod uwagę nie tylko wynik uzyskany w teście inteligencji, ale także jakość funkcjonowania w życiu społecznym i edukacyjnym. Stąd odpowiedź na Pani/Pana pytanie nie jest tak prosta, jak mogłoby się wydawać - wynik w teście nie przekłada się w sposób jednoznaczny na sukcesy w nauce.
Pozdrawiam
Zuzanna Bajsarowicz
według aktualnej interpretacji wyniki w przedziale 80-89 IQ określa się jako niższe niż przeciętne, natomiast te w przedziale 70-79 jako znacznie obniżone. Jednakże celem ustalenia aktualnego i rzeczywistego potencjału intelektualnego należy wziąć pod uwagę nie tylko wynik uzyskany w teście inteligencji, ale także jakość funkcjonowania w życiu społecznym i edukacyjnym. Stąd odpowiedź na Pani/Pana pytanie nie jest tak prosta, jak mogłoby się wydawać - wynik w teście nie przekłada się w sposób jednoznaczny na sukcesy w nauce.
Pozdrawiam
Zuzanna Bajsarowicz
Uzyskaj odpowiedzi dzięki konsultacji online
Jeśli potrzebujesz specjalistycznej porady, umów konsultację online. Otrzymasz wszystkie odpowiedzi bez wychodzenia z domu.
Pokaż specjalistów Jak to działa?
Witam.Wynik w granicach 70-79 swiadczy o tzw ociezalosci umyslowej.Dziecko takie bedzie mialo coraz powazniejsze problemy z nauka w miare przechodzenia do nastepnych klas,groza mu tez niepromowania.Dlatego wskazane byloby kontynuowanie dalszej nauki systemem specjalnym.Oszczedzi to dziecku i rodzicom wiele stresow a przy obnizonych wymaganiach dziecko bedzie mialo szanse byc dobrym uczniem i cieszyc sie lepszymi wynikami.
Różnice w przedziałach wynikają z różnych wersji i wydań skal WISC:
• WISC-R (starsza wersja): 70-84
• WISC-III i nowsze: 70-89
To normalne, że w różnych źródłach spotyka Pani różne przedziały - wynika to z aktualizacji norm testowych i zmian w klasyfikacji.
Odnośnie różnicy między wynikiem 76 a 86:
TAK, różnica 10 punktów IQ jest znacząca i będzie widoczna w funkcjonowaniu szkolnym.
Dziecko z IQ 86:
• Jest bliżej dolnej granicy normy (90-109)
• Prawdopodobnie poradzi sobie w szkole ogólnodostępnej z niewielkim wsparciem
• Może mieć trudności z przedmiotami abstrakcyjnymi, ale podstawowe umiejętności opanuje
• Ma większe szanse na samodzielne funkcjonowanie
Dziecko z IQ 76:
• Znajduje się w środku przedziału “poniżej przeciętnej”
• Będzie potrzebowało znacznego wsparcia edukacyjnego
• Trudności będą bardziej rozległe i trwałe
• Wymaga dostosowania programu i metod nauczania
Praktyczna różnica:
• IQ 76: potrzebuje kształcenia specjalnego/integracyjnego
• IQ 86: może funkcjonować w szkole ogólnodostępnej z wsparciem
Ważne: Każde dziecko jest inne - profil mocnych i słabych stron, motywacja, wsparcie rodzinne mogą być równie ważne jak sam wynik IQ. Dziecko z IQ 76, ale dobrym wsparciem i sprzyjającym profilem funkcji, może radzić sobie lepiej niż dziecko z IQ 86 bez odpowiedniej pomocy.
Kluczem jest indywidualne podejście, niezależnie od konkretnej liczby.
• WISC-R (starsza wersja): 70-84
• WISC-III i nowsze: 70-89
To normalne, że w różnych źródłach spotyka Pani różne przedziały - wynika to z aktualizacji norm testowych i zmian w klasyfikacji.
Odnośnie różnicy między wynikiem 76 a 86:
TAK, różnica 10 punktów IQ jest znacząca i będzie widoczna w funkcjonowaniu szkolnym.
Dziecko z IQ 86:
• Jest bliżej dolnej granicy normy (90-109)
• Prawdopodobnie poradzi sobie w szkole ogólnodostępnej z niewielkim wsparciem
• Może mieć trudności z przedmiotami abstrakcyjnymi, ale podstawowe umiejętności opanuje
• Ma większe szanse na samodzielne funkcjonowanie
Dziecko z IQ 76:
• Znajduje się w środku przedziału “poniżej przeciętnej”
• Będzie potrzebowało znacznego wsparcia edukacyjnego
• Trudności będą bardziej rozległe i trwałe
• Wymaga dostosowania programu i metod nauczania
Praktyczna różnica:
• IQ 76: potrzebuje kształcenia specjalnego/integracyjnego
• IQ 86: może funkcjonować w szkole ogólnodostępnej z wsparciem
Ważne: Każde dziecko jest inne - profil mocnych i słabych stron, motywacja, wsparcie rodzinne mogą być równie ważne jak sam wynik IQ. Dziecko z IQ 76, ale dobrym wsparciem i sprzyjającym profilem funkcji, może radzić sobie lepiej niż dziecko z IQ 86 bez odpowiedniej pomocy.
Kluczem jest indywidualne podejście, niezależnie od konkretnej liczby.
Wciąż szukasz odpowiedzi? Zadaj nowe pytanie
Wszystkie treści, w szczególności pytania i odpowiedzi, dotyczące tematyki medycznej mają charakter informacyjny i w żadnym wypadku nie mogą zastąpić diagnozy medycznej.