Czy lek Clonazepam jest niebezpieczny w większych ilościach (przy depresji)?

Witam, czy przy depresji mogę długo z zażywać Clonazepam, biorę 1/4 2mg i podtrzymuje mnie, ponieważ naprawdę mi pomaga, ale wiem, że również uzależnia. Nie ma u mnie dobrego psychiatry, a to przepisał mi neurolog, który powiedział, żeby zawsze brać ten lek w kryzysowych momentach. Walczę z tą chorobą, ale leku odstawić nie potrafię, chociaż jestem silną kobietą, pozdrawiam.

1 odpowiedź


Witam, clonazepam jest lekiem niezwykle uzależniającym, nie powinien być stosowany zbyt długo - poza stanami, kiedy jest bezwzględnie potrzebny. Trudność w jego odstawieniu potwierdza jego efekt uzależniający. Ponadto długotrwałe stosowanie leków z grupy clonazepamu ma szereg innych negatywnych konsekwencji (pogorszenie pamięci i koncentracji uwagi, ryzyko napadów padaczkowych). Odpowiednie dobranie leków przeciwdepresyjnych (które nie uzależniają) pomoże w skutecznym odstawieniu clonazepamu. Pozdrawiam lek. Seweryn Segiet, specjalista psychiatra, psychoterapeuta

Szukasz psychologa?

Pierwsza sesja wprowadzająca za darmo z Terapia by ZnanyLekarz

Wypełnij formularz
Znajdź eksperta

Wciąż szukasz odpowiedzi? Zadaj nowe pytanie

  • • Twoje pytanie zostanie opublikowane anonimowo.

  • • Pamiętaj, by zadać jedno konkretne pytanie, opisując problem zwięźle.

  • • Pytanie trafi do specjalistów korzystających z serwisu, nie do konkretnego lekarza.

  • • Pamiętaj, że zadanie pytania nie zastąpi konsultacji z lekarzem czy specjalistą.

  • • Miejsce to nie służy do uzyskania diagnozy czy potwierdzenia tej już wystawionej przez lekarza. W tym celu umów się na wizytę do lekarza.

  • • Z troski o Wasze zdrowie nie publikujemy informacji o dawkowaniu leków.


Wybierz specjalizację lekarza, do którego chcesz skierować pytanie
Użyjemy go tylko do powiadomienia Cię o odpowiedzi lekarza. Nie będzie widoczny publicznie.

Wszystkie treści, w szczególności pytania i odpowiedzi, dotyczące tematyki medycznej mają charakter informacyjny i w żadnym wypadku nie mogą zastąpić diagnozy medycznej.