Czy dziecku które przyjmuje ospomox moge podać nifuroksazyt? Dziecko dostało biegunki i boli brzuch

Czy dziecku które przyjmuje ospomox moge podać nifuroksazyt? Dziecko dostało biegunki i boli brzuch.

1 odpowiedź


Nie. Biegunki przy antybiotyku to najczęściej efekt negatywnego wpływu na bakterie jelitowe a nifuroksazyd też jest lekiem przecwbakteryjnym... Najlepiej podać zwiększoną dawkę probiotyków- zalecane są te, które sa odporne na antybiotyki ( Enterol 250 lub Lacidoenter 2xdziennie). Jeżeli biegunka jest nasilona i sa duże bóle brzucha to można rozważyć odstawienie i zmianę antybiotyku na inny- ale tą decyzje podejmuje lekarza po badaniu dziecka.

Uzyskaj odpowiedź dzięki konsultacji online

Potrzebujesz porady specjalisty? Zarezerwuj konsultację online: otrzymasz odpowiedzi bez wychodzenia z domu.

Wszystkie treści, w szczególności pytania i odpowiedzi, dotyczące tematyki medycznej mają charakter informacyjny i w żadnym wypadku nie mogą zastąpić diagnozy medycznej.